MichalS95 Opublikowano 26 Października 2020 Opublikowano 26 Października 2020 (edytowane) Witam, silnik (CABB) nierówno pracuje na jałowym i ma dwa błędy (2796 dopiero teraz mi wyskoczył, tak to ostatnio tylko 2795): 2 Faults Found: 2796 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake) P000A 00 [096] - Slow Response Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 153771 km Date: 2020.10.12 Time: 18:40:33 Engine speed: 1657.00 /min Normed load value: 39.6 % Vehicle speed: 51 km/h Coolant temperature: 96 °C Intake air temperature: 21 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.937 V 2795 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 00 [104] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 6 Mileage: 153792 km Date: 2020.10.13 Time: 21:59:20 Engine speed: 1193.50 /min Normed load value: 41.2 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 20 °C Intake air temperature: 18 °C Ambient air pressure: 1010 mbar Voltage terminal 30: 13.937 V Rozrząd wymieniany na wiosnę (jeszcze przez niemca) więc idąc w tym kierunku i problemem zmiennych faz: wymieniłem odmę - membrana była dziurawa, jak również podporę wałka rozrządu na oryginalną chociaż sitko było ok ale była jakaś podróba + zawór zmiennych faz z INY dodatkowo wyczyściłem dolot z nagaru. Zmierzyłem ciśnienie oleju. w załączniku dwa stany. Gdzieś na grupie przeczytałem że prawidłowe to 2-2,5bara na wolnych obrotach, a powyżej 3k obrotów 4bary. Jak widać u mnie trochę niższe wartości, więc myślę jeszcze o wymianie regulatora ciśnienia oleju bo pompa raczej ok, ciśnienie nie faluje tylko dwa stałe poziomy ale niższe niż powinny być. Co myślicie? Może mieliście ten problem. Czego się chwytać? Pozdrawiam. 4n9vnror.bmp gke76kge.bmp Edytowane 26 Października 2020 przez MichalS95
indiapapa Opublikowano 7 Listopada 2020 Opublikowano 7 Listopada 2020 (edytowane) Ja zacząłbym od sprawdzenia w VCDS czy zawór ustawia się we właściwą pozycję: Camshaft adjustment intake bank 1: actual value U mnie przy 800obr/min ustawia się na 28 stopni, przy dodawaniu gazu wartość ma zjeżdżać do wartości ujemnych (-11 do -28 nawet). Jeśli się nie ustawia to spróbowałbym wyczyścić zawór N205 zmiennych faz razem z przejrzeniem elektromagnesu. Powierzchnie muszą być czyste podobnie jak kanał w którym jest wkręcony ten zawór. A co do filterka w podporze wałków to ja jeżdżę bez niego i silnik działa prawidłowo. Skoro okazuje się, że ta siatka peka i skrawki lecą na zawór to po co w ogóle go montować. Edytowane 7 Listopada 2020 przez indiapapa
MichalS95 Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Opublikowano 10 Listopada 2020 Dzięki za odzew. Sprawdziłem tak jak mówiłeś, u mnie ustawia się na 36 stopni po dodaniu gazu zbliża się do zera, ale raczej oscyluje wtedy w okolicach zera niż na minusowych wartościach. Ten zawór o którym mówisz to już go wymieniłem wcześniej na nowy, nie było syfu na starym.
MichalS95 Opublikowano 2 Listopada 2021 Autor Opublikowano 2 Listopada 2021 Problemem była cewka sterująca zmiennymi fazami.
lazek6905 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 W dniu 2.11.2021 o 14:01, MichalS95 napisał(a): Problemem była cewka sterująca zmiennymi fazami. cześć - mam te same błędy to ale jak wpisuję na google cewka to wyskakuje mi zawór sterujący -to to samo ? pozdrawiam,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się