Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT Wymiana elementu układu dolotowego (prawdopodobnie odma)


milosz_1993

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem pęknięcie w przewodzie który zaznaczyłem w grafice poniżej w mniej więcej połowie długości. Znalazłem gdzieś informację, że to może nazywać się odma, ale nie jestem pewien. Proszę o informację:

1. Co należy zdemontować aby wymienić tę rurę?

2. Co należy wymienić didatkowo przy okazji tej wymiany?

3. Czy to może być powód "duszenia się" samochodu, szczególnie przy niskich obrotach, oraz spadku mocy? 

4. Czy to może być przyczyna błędu silnika 17544 - Adaptacja mieszanki 1 - przekroczony próg górny.

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczona rurka to odma.

1. Dla najlepszego dostępu należy ściągnąć kolektor ssący. Można też wyciągnąć tylko alternator i się gimnastykować. Ta rurka jest sztywna.

2. Warto założyć nowy oring na dole separatora. Dodatkowo polecam wymienić czwórnik odmy na poprawiony z b7 razem z oringiem na pokrywie zaworów. Widzę też, że połączenie czwórnika z dolotem jest dorobione. Warto to uszczelnić żeby nie dostawało się lewe powietrze.

3. Tak. Możne tam się dostawać lewe powietrze i przez to mogą dziać się takie cuda.

4. Tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo polecam lekturę tego wątku.

Bardzo pomocny temat, pomoże ci wyleczyć najczęstsze problemy z naszymi altami, między innymi twój błąd związany z mieszanką paliwową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, jest to separator odmy 06B103211H, na allegro kupisz za 75 zł + uszczelka odmy N90467301 5zł. I teraz wymiana, wyjmujesz bagnet, separator rozpinasz od czwórnika odmy, zaglądasz pod kolektor dolotowy, pod min masz alternator i wtyczkę z tyłu tegoż alternatora. Musisz ją wyjąć, dłużej mi zeszło z odpięciem tej wtyczki niż z włożeniem tam nowego separatora. Płaski średni śrubokręt, bardzo krótki - 5-7cm. Jak wyjmiesz wtyczkę, od góry przez otwór między rurami kolektora wkładasz najdłuższy śrubokręt płaski( taki ze 25cm albo coś innego) i delikatnie wysuwasz trochę zawleczkę zabezpieczającą stary separator,  prawa ręką ją trzymasz( w sumie to dwoma palcami) . Jak jest urwany całkowicie jak był u mnie to wyciągasz go z gniazda i pchasz do przodu pod kolektorem w kierunku grodzi.  Średnica oryginalnego separatora jest ciut większa niż zamiennika z allegro i ciężko wychodzi, ale da rade. Jak nie da rady najpierw przez rurkę wyjęcie( gruszka cała nie pęknięta - ale próbuj) to odwróć  go, i gruszke pęknij szczypcami bocznymi. Wyjmujesz zawleczkę, wyjmujesz starą uszczelkę, czyścisz otwór,  zakładasz nową. Nowy separator wkładasz najpierw gruszką do przodu, do samego końca, manewrujesz rurką do góry i wkładasz ją między listwą wtryskową i pokrywą silnika. Separator w gniazdo. I teraz musisz go wcisnąć tak by włożyć zawleczkę. Nie jest to łatwe, można sobie pomóc od góry naciskając kawałkiem drewna.. Ale w końcu wchodzi. Zakładasz zawleczkę, uważaj żeby nie wystrzeliła gdzieś przy próbach. Lusterkiem sprawdź czy z drugiej strony też weszła w wycięcie. Nie jest to trudne tylko upierdliwe, operujesz cały czas prawą ręką a miejsca jest mało, ( ja mam duże dłonie i dałem rade). Narzędzie, uszczelkę czy zawleczkę trzymaj w ręce tak jak chcesz użyć i dopiero wkładaj do środka.

Wymień ten czwórnik na 06B103235Q. Odpowietrzenie zaworu odmy na allegro 95zł. króciec do pokrywy jest trochę krótszy niż w oryginale ale pasuje ze starą uszczelką(wymiarowo ) - nie którzy piszą że nie pasuje( nie można założyć zawleczki) ale pasuje, tylko trzeba mocno wcisnąć i zabezpieczenie da radę założyć.

Jak to zdjęcie z twojego silnika to lepiej wymienić środkowa cześć dolotu 06b 129 627 T. bo masz króciec pęknięty. Można brać używkę z końcówka T albo AB.

Ja bym sprawdził jeszcze układ podciśnienia, najcieńsza rurka z czwórnika odmy do eżektora i dalej.

Ja akurat to wszystko wczoraj wymieniałem, kanał dolotowy, czwórnik, separator, całe podciśnienie z eżektorem, do tego uszczelkę pod pokrywą - co za syf był wszędzie to poezja. Wszystko olejem upaprane - cała odma, podciśnienie i dolot. Na świeżo pisze to jeszcze pamiętam wszystko.

Edytowane przez troleslaw
ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...