Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 ALT]Zawór odpowietrzający skrzyni korbowej - wolno opadające obroty


Skiera0306

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z wolno opadającymi obrotami. Od razu odciągam wszystkich od tematu związanego z czujnikiem sprzęgła, ponieważ jest on sprawny, a wolno opadające obroty można zaobserwować jadąc na biegu jałowym lub wciśniętym sprzęgle. Przygazowanie na biegu jałowym podnosi obroty, a po odpuszczeniu pedału obroty na ułamek sekundy stoją w miejscu i powoli opadają.
 

Znalazłem w innych wątkach, że silniki 1.8T mają ten sam problem, a rozwiązaniem jest wymiana ZAWORU ODPOWIETRZAJĄCEGO SKRZYNI KORBOWEJ (nr. 035 103 245A).
Czy w ALTach też taki zawór występuje? Jeśli tak to gdzie?
 

Znalazłem w internecie coś takiego:
xsTool1.jpg

Jak wiadomo w ALTach powszechnie występuje ezektor o nr 06B 133 753C  w związku z czym wspomniany zawór nie znajduje się przy ezektorze (jak na zdjęciu). U mojego brata spotkałem się z ezektorem ze zdjęcia powyżej (058 133 753B), czy to normalne? Jego A4 to bodajże rok 2000, a moja 2002. Dodam, że nie sprawdzałem jeszcze u niego czy ma ten zawór odpowietrzający.

Spoiler

Zawór odpowietrzający 035 103 245A:
07uzA8o.png

Ezektor 06B 133 753C:
RTymrMG.jpg

Ezektor 058 133 753B:
G366Pm8.png

Schemat bodajże silnika 1.8T:
sWW6QP0.png

 

Układ podciśnienia w 2.0 ALT:
18bvd2O.png

 

Edytowane przez Skiera0306
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 2.0 ALT i 1.8T są ze sobą spokrewnione, ale oczywiście mają wiele elementów różniących ich od siebie, np cały układ odpowietrzania skrzyni korbowej.

Tak, ezektor 06B 133 753C: to ten właściwy do silnika 2.0ALT natomiast zawór odpowietrzenia masz np. w linku poniżej i co prawda jest on do silnika stosowanego w generacji B7 (jest lepszy ,poprawiony w stosunku do tego z B6 i ponoć można go zaadoptować do tej starszej generacji auta).

ALLEGRO.PL

Kup teraz z Wrocław - ODPOWIETRZENIE ODMA ZAWÓR 2.0 ALT AUDI A4 B7 ORG., na Allegro.pl, za 95 zł w kategorii {Silniki i osprzęt} - {Blok silnika}. Opinie i recenzje czy warto kupić ofertę id: 6688842004? Radość zakupów i...

Co do samego Twojego problemu z obrotami nie jestem w stanie napisać Ci co jest konkretnie tego przyczyną natomiast powiem Ci,że te elementy (zawór/ezektor/odma) muszą być sprawne/drożne, bo w przeciwnym wypadku powodują różne nieciekawe dolegliwości.

Na początek sprawdz czy silnik rozgrzany pracujący na wolnych obrotach po odkręceniu korka wlewu oleju nie powoduje jego zasysania, jeżeli tak to układ odpowietrzania masz niedrożny.

Dla ułatwienia poniżej daje Ci foty poglądowe z aukcji jak wygląda zestaw przewodów podciśnieniowych w silniku ALT

ALLEGRO.PL

Kup teraz z SZCZECIN - Zestaw przewodów podciśnieniowych 2.0 ALT VW Audi, na Allegro.pl, za 390,76 zł w kategorii {Części samochodowe} - {Silniki i osprzęt}. Opinie i recenzje czy warto kupić ofertę id: 8312085300? Radość zakupów i...

 

Edytowane przez AndrzejK.
Uzupełnienie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czwórnik wymieniłem na ten z B7 z końcówką Q, ezektor mam zawalony olejem (prawdopodobnie od nowości nie ruszany, bo jest na jednorazowych opaskach, jak przegub), a odmą chyba cała, bo nie widziałem aby pęknięta była. Pobór oleju to jakieś 0,5l/1000km.

Ezektor wystarczy wyczyścić, czy trzeba wymienić? 

 

Dodam, że na zimnym wydaje mi się, że obroty spadają szybciej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Skiera0306 napisał:

ezektor mam zawalony olejem (prawdopodobnie od nowości nie ruszany, bo jest na jednorazowych opaskach, jak przegub)

Bezwzględnie do wymiany i tam nie ma być żadnych opasek oryginalnie.

 

8 godzin temu, Skiera0306 napisał:

a odmą chyba cała

To niewłaściwe podejście do tematu....masz mieć pewność,że jest cała, bo pózniej cyrki wychodzą.

Zerknij sobie również na dolot, ale kompleksowo w jakim jest stanie.

Jeżeli chcesz aby wszystko działało poprawnie musisz dbać o pełną sprawność tych elementów.

Widziałem tu już na forum, że właściciel miał pękniętą rurkę łączącą zawór z dolotem i zamiast wymienić to nałożył drugą rurkę żeby to uszczelnić....masakra. Jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz i jak dbasz tak masz. Ludziska kombinują, drutują i pózniej jest płacz i lament, że ten czy tamten silnik to samo zło, a swoich karkołomnych pomysłów nie widzą.....

Reasumując, posprawdzaj wszystko i zrób zgodnie ze sztuką, a powinno być dobrze.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładne sprawdzenie odmy wiąże się ze zwaleniem kolektora, a nie mam swojego garażu, aby auto uziemić na dłuższą chwile. Musze poczekać na wiosnę z tym.

Latem ściągałem część dolotu, bo naprawiałem króciec za silnikiem i zauważyłem, że dolot jest zaolejony (prawdopodobnie wina oryginalnego czwórnika z B6), a rurka łącząca czwórnik jest zastąpiona miedzianą, bo ktoś przede mną ją ułamał. Uszczelniłem to silikonem, aby szczelne było. Nie rajcuje mnie płacenie 200 zł za ten plastik, bo to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby była jasność, to Twoje auto i rób sobie co chcesz i jak chcesz, ja jedynie sugeruję jak jest dobrze.

Co do sprawdzenia odmy to tak, zdjęcie kolektora powoduje wygodną operację, ale można również zdemontować tylko alternator i da się radę.

59 minut temu, Skiera0306 napisał:

Nie rajcuje mnie płacenie 200 zł za ten plastik, bo to przesada.

Faktem jest, że części do Audi nie należą do tanich, ale to wiadomo nie od dziś....

Można też próbować szukać to i tamto na szrotach z różnym szczęściem.

Godzinę temu, Skiera0306 napisał:

nie mam swojego garażu, aby auto uziemić na dłuższą chwile.

Wiesz, ja nie znam Twojej sytuacji logistycznej do ewentualnego dłubania przy aucie, pytałeś to odpowiadałem.

Na koniec SUGERUJĘ a nie nakłaniam - zmień sobie ten ezektor, przy tej operacji nie potrzeba "rozbierać" pół auta, a efekty mogą być wymierne....

Ale znów cena nie jest "przyjemna" za kawałek plastiku, więc albo, albo.

Powodzenia w działaniu cokolwiek nie zdecydujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z eżektorem jest tak - lepiej wymienić, aczkolwiek mój nie był zaolejony, a pęknięty. Po wymianie na nowy efekt taki, że ładnie wygląda, silnik pracował tak samo.

Odme sprawdzisz całą tak jak pisał Andrzej zdejmując tylko alternator.

 

Również szkoda mi 2 stów na ten kawałek plastiku, więc taśma poszła w ruch. Jeśli chcesz mieć na cito to dwie stówki poszły, jeśli jesteś po szkole druciarstwa jak ja to tasiemka dobrze zawinięta i bajlando.

No i kwestia najważniejsza 200 zł nie jest przesadą, zazwyczaj się to opłaca bo masz wtedy wszystko zgodnie ze sztuką. Chyba że jeździsz jak ja szrotem i szkoda inwestować, wtedy nic nie ma sensu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ezektorem już się trochę naczytałem i większość postów zawiera treść, że kasa w błoto. Na razie muszę się z tym wstrzymać, bo słaby okres. Auto powoli doprowadzam do ładu technicznego i wizualnego, więc uważam, że dbam o auto, ale cena za ten dolot jest skandaliczna, więc póki nie mam potrzeby go ściągać, to niech się trzyma na silikonie ? 

Rozumiem, że też masz problem z powolnym opadaniem obrotów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...