Skocz do zawartości

AndrzejK.

Pasjonat
  • Liczba zawartości

    174
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

6

O AndrzejK.

Informacje

  • Imię
    Andrzej
  • Lokalizacja
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rocznik
    2007
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

430 wyświetleń profilu
  1. AndrzejK.

    Jaki olej do 2.0 ALT ?

    10W40 to nie jest oliwa dedykowana do tego silnika.
  2. AndrzejK.

    Jaki olej do 2.0 ALT ?

    Jak najbardziej potwierdzam. Zalewane kilka silników w różnych konfiguracjach od dłuższego czasu i bez uwag.
  3. Sprawny popychacz może przez max 1-2sec "klepnąć" i jest to spowodowane uzupełnieniem w nim (popychaczu) oleju po najczęściej dłuższym postoju i w takim przypadku nie ma co szukać "dziury w całym". Natomiast zużyty/uszkodzony popychacz będzie "klepał" w każdej temperaturze silnika. Dokładnie, wolnossący motor ma "łatwiejsze" parametry pracy i przez to jest bardziej długowieczny od uturbionych, choć osiągi ma gorsze, ale coś za coś i co komu pasuje. Tak,tak popychacze, napinacz zmiennych faz, łańcuch i ogólna kondycja silnika przez "olewanie" wymian dostaje po ..... Więc zawsze powtarzam olej,olej, olej i jeszcze raz olej zmieniany w odpowiednim czasie zgodny z normami, i z jakościowym filtrem potrafi ustrzec właściciela przed wieloma bolączkami i to nie tylko w tym silniku.
  4. Wydaje mi się,że ostatnie cztery cyfry,ale głowy nie dam sobie uciąć....
  5. Wiesz, jest to częste zjawisko, ale uwierz mi,że nie zawsze to jest reguła - wszystko zależy gdzie, od kogo i za ile kupujesz dane auto.... Filtr masz ok, Motul to generalnie dobry olej (choć ja go nie używam), ważne,aby był z pewnego zródła Co do dbania/właściwego serwisowania bardzo dużo zależy i pewnie masz dużo racji,że ktoś przed Tobą się do tego nie przykładał i efekty widzisz. Podstawą w silniku z hydrauliką zaworową jak i zmiennymi fazami rozrządu jest terminowa wymiana dedykowanego oleju najlepiej bdb jakościowo (tu nie ma co oszczędzać). Najlepszym przykładem jestem ja sam, gdzie ten silnik nie sprawia mi w niczym najmniejszego problemu, ale dostaje wszystko w odpowiednim czasie.... Ciśnienie oleju "gołym " okiem widać,że jest dalekie od właściwego... Moim zdaniem uwalony jest popychacz jeden lub więcej (one też ulegają zużyciu), a przy niewłaściwym oleju lub braku jego wymiany to jest jak proszenie się o problemy, a pózniej ludziska narzekają,że ten lub inny motor to samo zło... Zdaje sobie sprawę,że nie do końca masz wpływ na obecną sytuację (poprzedni właściciel/właściciele), ale jak juz napisałem zrób porządną diagnostykę silnika w konkretnym warsztacie i będziesz wiedział na czym stoisz, bo forum nie uzdrowi Ci silnika na odległość tym bardziej,że objawy,które opisujesz są co najmniej niepokojące ....... Wg. mnie to loteria, ja bym nie jezdził dopóki nie wiedziałbym co jest konkretnie nie tak,ale to moje zdanie. "Na zimnym olej jest gęsty, ciśnienie powinno wskazywać ok4 bar. Wraz ze wzrostem temp oleju staje się on bardziej płynny i ciśnienie oleju maleje (80 stopni 1.2 bar powinno być). Jeżeli ciśnienie oleju jest zbyt małe to nie pracuje " powyżej masz cytat z innego wątku również dotyczący ciśnienia oleju - wnioski wyciągnij sam.
  6. Ciężko Ci tu wróżyć jakieś rady na usterki, bo sygnalizujesz ich kilka, a nie bierze się to z niczego, tylko z wyeksploatowania silnika...... ( i to dotyczy każdego motoru) Nie piszesz nic jaki przebieg ( realny) ma auto, na jakim oleju,filtrze jezdzisz,, jak często go zmieniasz. Olej to podstawa, lany niewłaściwy lub zmieniany "kiedy sobie właściciel przypomni" potrafi zrobić niezłe spustoszenie.... To cykanie jak określasz "pachnie" mi zużytymi popychaczami/popychaczem zaworów. Przydałaby Ci się moim zdaniem solidna diagnostyka silnika zrobiona przez człowieka,który ogarnia temat, miałbyś wiarygodne info co i jak. A tu jak już wspomniałem to trochę wróżenie z fusów. Powodzenia w działaniu.
  7. To jedna z kilku przyczyn niskiego ciśnienia oleju na wolnych (jałowym biegu)..... Jaki przebieg ma silnik, znasz historię? Nie od dziś wiadomo,że olej 5W30 ma gorszy film olejowy od 5W40,więc jeżeli i jeden i drugi jest dedykowany do Twojego silnika to bezwzględnie lałbym 5W40 Coś tu chyba jest na rzeczy z tym Filtronem, bo też gdzieś czytałem,że w niektórych autach/silnikach robi on problem. Z tego co pamiętam to chodziło tam o wartości "puszczania" przez zawór
  8. Nie no....spoko, nie mam z tym jakichś problemów myślowych. Pytałem czysto z ciekawości, aby wiedzieć więcej niż mniej i cel został osiągnięty.
  9. Witaj, przede wszystkim dzięki za oddzew. No właśnie dostałem chwilę temu info,że ta firma SNR-NTN to bardzo dobry produkt i....ich "graty" były właśnie kładzione na pierwszy montaż jeżeli chodzi o rozrząd ( a nie INA jak krążą opinie. Sprawdzę osobiście jak będę zdejmował oryginał). Mam kupiony właśnie taki zestaw i po otwarciu zdziwiło mnie,że pasek jest logowany nie Dayco tylko....jak widać. Też tak masz u siebie? W zestawie mam wersję hydrauliczną, a więc taką jaka była fabrycznie, oczywiście kupioną mam również pompę wody ( tak, tak Hepu). Będę to w jakimś nie bardzo odległym czasie zmieniał, choć.... jak patrzę na ten rozrząd, który mam w aucie (oryginał) to tak wygląda,że "szkoda" to ruszać, wszystko jak nowe. To chyba raczej odwrotnie.... pasek mam jak widzisz z logo SNR, a rolkę i napinacz/tłumik z logo NTN.... Czyli reasumując ten pasek co na fotach to Dayco czy nie Dayco (już tak z ciekawości pytam) Made in Romania też mnie troszkę zaskoczyło.... Pzdr.
  10. AndrzejK.

    Zerwany gwint świecy ADR

    Zestaw naprawczy.
  11. Witam, macie może wiedzę lub możliwość sprawdzenia jakiej firmy, producenta jest to pasek, niby opisany SNR, ale chyba ta firma nie produkuje swoich pasków.... Słyszałem,że w zestawach rozrządu SNR-NTN "siedzą" paski Dayco, a tu niespodzianka.... Dzięki wielkie za info.
  12. AndrzejK.

    Jaki olej?

    Dobierając olej do konkretnego silnika nie powinieneś kierować się doświadczeniem mechanika, bo z tym różnie jest lecz specyfikacją producenta, który podaje jakie parametry oleju mają być w danym silniku....
  13. AndrzejK.

    Wymiana rozrzadu 2.0 ALT

    I ta kwota za taką robotę wydaje mi się jak najbardziej akceptowalna, oczywiście zakładam,że robi to osoba, która ma o tym pojęcie i szanuje cudzą własność.... Bardzo ważne też byłoby dla mnie czy mechanik nie ma problemu z tym, że stoję przy aucie w czasie gdy jest naprawiane, jeżeli miałby z tym problem, odpuściłbym tego fachowca. Zresztą generalnie uważam,że za niektóre usługi (ogólnie rzecz biorąc) warto jest czasami dołożyć te "parę pln-ów" i wiedzieć,że jest to solidnie wykonane. Nie odkryję chyba Ameryki twierdząc,że m.in wymiana rozrządu należy do tych usług.
  14. AndrzejK.

    Wymiana rozrzadu 2.0 ALT

    Na temat cen robocizny nie wypowiem się, bo nie wiem (takie rzeczy robię sobie sam) natomiast duży wpływ na te koszty ma rejon kraju a nawet konkretny warsztat gdzie ceny są mocno "rozjechane"......( niejednokrotnie sygnalizowane na tym i innych forach )
  15. AndrzejK.

    Wymiana rozrzadu 2.0 ALT

    No dokładnie jak poprzednik - pompa wody Hepu + zestaw rozrządu wg. uznania, byle markowy. Nie wiem czy wiecie, ale wbrew opiniom na pierwszy montaż fabrycznego rozrządu szedł zestaw SNR + pasek Dayco, a nie jak często jest pisane,że to INA....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...