Jump to content

AndrzejK.

Pasjonat
  • Content Count

    252
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

9

About AndrzejK.

Informacje

  • First name
    Andrzej
  • Location
    Kraków

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2007
  • Engine
    2.0
  • Engine code
    ALT
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

782 profile views
  1. AndrzejK.

    rozrząd bfb

    Zestaw SNR/NTN - kryje się pod nim oryginał (hydrauliczny napinacz + pasek Dayco jednak opisany SNR) INA już od jakiegoś czasu nie trzyma jakości, z czego to wynika ciężko powiedzieć.
  2. Napisałem Ci w poście powyżej: Dokładnie tak jak powyżej..... Mam to auto dokładnie dwa lata i złego słowa nie mogę powiedzieć na cokolwiek, wszystko ok, ale....po samochód byłem osobiście pod belgijską granicą, kupiłem je z pełną dokumentacją od człowieka świadomego co ma i jak serwisować ( miał trzy A6, A4 i A3 i szczęśliwie dla mnie stwierdził,że ma o jedno za dużo.....). Nie stosował żadnych serwisów Long Life i użytkował auto " z głową". Dałem za nie nie mało, ale nie żałuję żadnego euro. Ciekawostka: byłem w lipcu w Chorwacji, najezdziłem 2500km, olej sprawdzałem dopiero po powrocie do domu i ......dolałem 100ml . Po uzupełnieniu tą ilością stan wrócił do tego sprzed wyjazdu czyli 80% na miarce (nigdy nie nalewam oleju na max). Tak jest u mnie z olejem i oby każdy tak miał. Ludzie mają problemy z tym i innymi silnikami, bo jak motor jest traktowany "po macoszemu" i mocno dojechany to takie są efekty jak jest opisywane na tym i innych forach. No ale jest jak jest i trzeba być mocno ostrożnym przy zakupie i nie ufać cudownym okazjom za mocno zaniżone pieniądze. Tak jak napisał Ci Tomek powyżej, ja się pod tym podpisuję: Co do Twoich pytań to kolega Damian powyżej bardzo fajnie poopowiadał Ci na nurtujące Cię pytania, możesz śmiało się do nich odnosić. Co do "uzdrawiania" motoru to nie pomogę, bo nie wiem, ale słyszałem,ż receptą jest wymiana pierścieni na szersze po odpowiednim modzie tłoków, ale nie będę się wymądrzał bo nie znam tematu. Rozrząd jeżeli nie była udokumentowana wymiana wcześniej, powinieneś wymienić zapobiegawczo, tyle,że przez odpowiedniego człowieka, bo i to potrafią magicy spartolić, choć to generalnie prosty temat (ja robię sobie sam). Problem jest w tym,że cokolwiek nie będziesz robił to tania nie będzie dlatego wspominałem powyżej,że nie wiem czy dobrze zrobiłeś celują w auto premium nie mając krzty wiedzy w tej dziedzinie, a i mechanik, który powinien znać temat zrobił to jak widać. Cokolwiek byś nie postanowił, rób to z rozmysłem i dwa razy się zastanów zanim coś wymyślisz nie tak. Powodzenia.
  3. No właśnie to napisałem powyżej, a kwestie ambicji co do jeżdżenia czymś premium mógł oczywiście kolega realizować tyle,że w pózniejszym terminie, ale to jego wybór. Generalnie podpisuję się w pełnej zgodzie pod całym Twoim tekstem. Zastanawiam się tylko jak to się stało,że chłopak pojechał z "fachowcem" i auto miało być cacy, a okazało się co się okazało.....Szkoda. Zawsze powtarzam, że każde auto można zniszczyć , zajeżdzić i dlatego kupując jakikolwiek pojazd w naszym kraju trzeba być moooocno ostrożnym.
  4. Tak po ludzku to jest mi Ciebie szkoda, ale.... po części sam jesteś sobie winny, niestety.... I zdecydowanie za dużo używasz formy "cudzysłów" i ciężko rozeznać się co masz na myśli. Przykład: niezawodny silnik - dużo jest osób,które narzekają na te silniki, ale głównie jest to przyczyną ogólnie pojętej eksploatacji od nowości i w wielu przypadkach niskiej świadomości poprzedniego właściciela/właścicieli. Nie będę pisał dosadnie, bo mam nadzieję,że domyślasz się co mam na myśli..... Ja mam ten silnik i nie mam z nim żadnego problemu, a więc można. Przykład drugi: mechanik z którym byłeś to namiastka fachowca czy niekoniecznie? Jak stwierdził,że auto jest w porządku, na oko?? Jaki czas temu kupiłeś, krajowy czy sprowadzony, z historią serwisową czy nie, komis czy prywatny właściciel? Z technicznych spraw, na jakiej podstawie ktoś stwierdził, że rozrząd jest dobry czy niedobry?? Olej do tego silnika to 5W40 z normy 502 00 i nie Castrol. Zalewanie coś w stylu 10W40 to próba ratowania silnika, ale to nic nie da, a tylko pogarsza parametry pracy tego silnika, a przyczyna leży gdzie indziej i to pomaga jak "umarłemu kadzidło" Kolejna sprawa: nie kupuje się auta z zamontowaną już instalacją gazową, no chyba,że po bardzo wnikliwej analizie kondycji silnika. Wiesz, nikt nie zakłada gazu żeby auto mało jezdziło, tylko wprost odwrotnie, powinieneś brać to pod uwagę przy zakupie. I na koniec mam wrażenie,że nie do końca przemyślałeś zakup auta, bo biorąc pod uwagę,że to Twój pierwszy pojazd, masz jak piszesz zerową wiedzę techniczną to na Audi lub tego typu ambitne auto miałeś jeszcze czas, a trzeba było zacząć od czegoś bardziej przyziemnego moim zdaniem. Ale zrobiłeś jak zrobiłeś, a efekty tego sam opisujesz. Może nie jest to miłe co powyżej napisałem, ale tak to widzę i oby problem, który opisujesz dał się małym bólem ogarnąć, Moim zdaniem powinieneś znalezć ogarnięty serwis aby wnikliwie zdiagnozował Ci silnik i stwierdził co mu dolega. Mam tu na myśli ludzi znających tą markę/silniki, a nie byle kogo kto ma blade pojęcie o mechanice.
  5. Najprościej zadzwoń do aso Audi i po nr VIN dopasują właściwy.
  6. Zdecydowanie skłaniałbym się ku Beru. O Delphi nie wypowiadam się, nie mam opinii.
  7. Alca jak najbardziej ok i to zarówno zwykłe jak i bezszkieletowe, bardzo dobry stosunek jakość/cena O Oximo słyszałem, ale nie mam zdania, nie używam.
  8. Ważne,że usprawniłeś auto.
  9. Zadzwoń do serwisu - po nr VIN zapewne znajdą szukany element.
  10. AndrzejK.

    Jaki olej?

    W takim wypadku zalewaj olejem zgodny ze specyfikacją dla danego silnika (zerknij w tematy olejowe, a jest ich od groma). Marka, producent oleju to już kwestia Twojego wyboru oraz zasobności portfela. Z podsufitką w grę wchodzi jej podklejenie (może nie wyglądać estetycznie) lub wymiana na używaną wolną od przypadłości o której piszesz.
  11. No ale co chcesz żeby Ci pomóc??? Sprawdz gdzie jest wyciek/nieszczelność i wymień uszkodzony element. Sam wspomniałeś o kroplach przy wężu od zbiornika, więc wstępny "trop" już masz.
  12. Tu kolega podał Ci w tej sytuacji najlepszą i klarowną opcję. Nie masz nic zagmatwane i nie interesuje Cię co sprzedający robi ze swoją polisą (czy ją wypowiedział,czy wypowie, czy jeszcze nie wiadomo co wymyśli).....
  13. Najbardziej trafne parametry obsługi olejowej wg. mnie. Za bardzo z tego powodu nie "zbiedniejesz" a silnik na pewno "podziękuje".
  14. Na zdjęciu słabo widać, ale jeżeli nie ma wgniecenia, a takiej nie dojrzałem oraz rysy są powierzchowne to bez problemu poradzisz sobie polerując zderzak lub ewent. zlecając fachowcowi tą usługę.
×
×
  • Create New...