Jump to content

AndrzejK.

Pasjonat
  • Content Count

    710
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30

About AndrzejK.

Informacje

  • First name
    Andrzej
  • Location
    Kraków

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2007
  • Engine
    2.0
  • Engine code
    ALT
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

2,838 profile views
  1. Powodem najprawdopodobniej jest odbój/ustalacz,niewłaściwa regulacja (uciekło mi jak to się fachowo zwie). Znajduje się ( dwie sztuki) na belce za zderzakiem, przynajmniej w B7 tak jest.
  2. Wejdz na aukcję z wspomnianymi chłodnicami (np. allegro) i szukaj do swojego auta, podasz tam VIN i dobiorą Ci właściwą. Co do marek chłodnic to moze być np. Nissens, ale są też i inne, kwestia ceny.....
  3. Ja akurat mam kompletnie bezobsługowo w całym zakresie technicznym i oleju nie pobiera mi nic lub prawie nic między wymianami, ale w B7 to trochę inna bajka, bo poprawili to i tamto i dodatkowo moje auto jest z końca produkcji tego modelu, więc pewnie ma to też znaczenie.... Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego silnika.
  4. I ma to sens i logikę co napisałeś. Wartościowy wpis dla osób, którym przeszkadza to co....producent dopuszcza.
  5. Nikt Ci zdeklarowanego czasu nie poda, bo różnie to różne rączki potrafią zrobić....taki żarcik. A na poważnie to troszkę zabawy z tym jest (w jakimś temacie w tej kwestii czytałem tu na forum) i miska nie schodzi bezkolizyjnie po odkręceniu śrub. Faktem jest,że ta przypadłość ze smokiem w tym silniku to głównie "wina" turbo, które potrafi "wyprodukować" trochę nagaru jak to turbo..... Jak do tego jeszcze dodasz wcześniejszą eksploatację auta przez ludzi bez wyobrazni ( LL, "zapominanie" o serwisach olejowych + katowanie, bo to uturbione jest) to masz proste wyjaśnienie czemu ni
  6. Sugerowałbym w pierwszej kolejności sprawdzić ciśnienie, bo może się okazać, że zdejmowanie michy okaże się bezprzedmiotowe, choć ta czynność jest traktowana przez właścicieli tych silników jak rytuał.... Pewnie ma to uzasadnienie w większości przypadków.
  7. Tak jak wspomniałem powyżej Dayco w mojej i nie tylko ocenie to najlepsze paski rozrządu (sprawdzone u mnie od wielu lat), choć ludziska różne montują np. Conti, które nie jest jakieś "be", ale ja mam zaufanie do tego co zakładam.... No i ważna kwestia - były/są montowane na pierwszy montaż. Napiszę inaczej, Motula na pewno bym nie zalał.... Godne uwagi i zastosowania są Ravenol, Valvoline, LM oczywiście ze sprawdzonego zródła (np. z Allegro bym uważał....)
  8. Odniosę się co u siebie zakładałem (osobiście) dla porównania: Pompa wody u mnie Hepu P545 i jak na razie ok, choć słyszałem, że ta P572 jest lepsza, lecz awarii tej "słabszej" doszukałem się może....dwóch; Pasek rozrządu zdecydowanie wolę Dayco (szedł na fabryczny montaż z całym zestawem NTN/SNR) i zakładam tej firmy do różnych aut od wielu lat - b/u. Zresztą cały zestaw rozrządu kupiłem w komplecie NTN/SNR, gdzie napinacz/tłumik drgań oraz rolka była SNR, a pasek Dayco (z innym logo oczywiście); Oleju Motula nie stosuję, uważam,że jest mocno przereklamowany i łatwo trafić
  9. To "słabe" odniesienie, bo auto Twojego szwagra to całkiem inne charakterystyki pracy silnika/silników i nijak się mają w kwestii porównawczej do Twojego silnika, który "żyje własnym życiem".
  10. Z Twojego nagrania i nagrania wątkotwórcy w mojej ocenie wychodzi, że Twój silnik pracuje bardziej "aksamitnie", natomiast meritum pracy tego silnika w obu Waszych przypadkach jest bardzo zbliżona. No i dochodzi do tego jeszcze jakość nagrania....różne telefony w różnych warunkach mogą przeinaczać odczucia słuchowe. Najlepiej jak już wspominałem takie sprawy weryfikować "na żywo" Sprawdz szczelność wydechu podczas pracy silnika, oczywiste jest, że jeżeli nie ma przedmuchów to wydech nie ma wpływu na głośniejszą pracę silnika,a pasta służy właśnie do zapewnienia szczelności pr
  11. Faktycznie dźwięk nagrany czegokolwiek jednak trochę przeinazza w stosunku do fonii na żywo. Wg mnie koledze zakładającemu temat motor pracuje normalnie,właściwie.
  12. No właśnie.....1.8T tak właśnie pracują. Choć kupujący auto z tym silnikiem mają jakby dyżurną poradę, która brzmi "micha w dół". Jak nie wiesz to czynność jest związana asekuracyjnie z czyszczeniem smoka, ot taka przypadłość tych silników.....(zalewany wcześniej Castrol jeszcze bardziej niektórym za tym przemawia). Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym to ciśnienie dla spokojności i nic nie robił, ale zwracał uwagę na pracę silnika w dłuższej perspektywie. Może jesteś przewrażliwiony..... Jedyne co to zdecydowanie zmieniłbym olej na któryś z tych co już napisałem powyżej,
  13. Tak, sprawdź i ciśnienie.... W tych silnikach różnie z tym bywa, tym bardziej jak był tam lany Castrol...
  14. Ori, Beru, ewentualnie NGK. W takiej kolejności sugeruję.
  15. Z tego filmu nic nie słychać jakiegoś charakterystycznego hałasu....przynajmniej ja nie słyszę. Kilka moich rad, zrobisz jak uważasz; 1. olej zmieniłbym na 5W40, najlepiej Ravenol, ewent. LM lub Valvoline; 2. odma uszkodzona, zapchana nie ma wpływu na głośność/hałasy wydobywające się z silnika ( drożność jej możesz sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju na pracującym silniku - ma "podskakiwać", jeżeli go zasysa to odma niedrożna); 3. piszesz,że hałas dobiega z przodu silnika, więc najlepiej stetoskop do ręki i osłuchaj wszystko, bo na odległość to ciężko wyrokować; 4.
×
×
  • Create New...