Profek97 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Opublikowano 9 Stycznia 2021 (edytowane) Witam. Posiadam A4B5 1.9 tdi 110KM 98r. Mam taki dziwni problem z alternatorem. Wczoraj w nocy kiedy wracałem do domu zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Kiedy wróciłem sprawdziłem miernikiem że faktycznie nie ma tego ładowania a napięcie na akumulatorze było 12.40-12.30. Dzisiaj rano rozebrałem tył alternatora trochę obstukałem go, zauważyłem że nie ma prawie jednego komutatora. Odpaliłem i było ładowanie na około 20 min i wynosiło ok 13.95-13.90 po czym znowu się wyłączyło. Czy przyczyną tej usterki może być regulator napięcia ? Alternator: 028 903 028 / BOSH 0 123 515 003 Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Profek97
Hezen Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 W alternatorze masz dwa pełne ślizgi a nie komutator to tak dla wyjaśnienia. To że jeden z nich jest bardziej zużyty to normalne. Jeśli obstukiwałeś regulator i zaczął ładować to go wyciągnij całego i sprawdź długość szczotek, pewnie już zostały "ogryzki" i nie dolegają z należytą siłą do ślizgów. Jeśli szczotki w porządku albo po wymianie szczotek dalej nie będzie ładowania to regulator.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się