Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Procedura kodowania pilota centralnego zamka


cordi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeglądałem forum ale nie znalazłem samej instrukcji kodowania pilota centralnego zamka. Wiec wstawiał niestety po Angielsku, ale to chyba nikomu nie przeszkadza, procedura a A4 B5 [AEB] ale na bank pasuje do większości B5. procedura według Auto daty. możne się komuś przyda.

System operation

System LED location:

1998: Rear fog lamp switch.

1998 : Top of driver's and front passenger's door panel.

Alarm functions can be altered using diagnostic equipment.

Some models:

Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door only.

Pressing key unlock button twice within 5 seconds deactivates system and unlocks all doors.

Holding key lock button in depressed position closes windows and sunroof.

Holding key unlock button in depressed position opens windows.

If vehicle unlocked and doors or boot not opened within 1 minute, locks are reactivated.

Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.

Interior lamps switched off when arming system.

Interior lamps with switch set to 'door operation' illuminate when disarming system.

1998 : Key may be fitted with boot release button.

If system LED illuminates for 30 seconds when locking vehicle: Check interior movement sensors.

NOTE: If key buttons operated repeatedly while vehicle out of range or batteries replaced, and system becomes

inoperative, proceed as follows:

Depress lock or unlock button.

Manually lock and unlock driver's door within 30 seconds.

System should now lock or unlock vehicle.

If not, carry out programming procedure.

Programming

When

Key added or replaced.

System malfunction.

How

NOTE: A maximum of 4 keys can be programmed (one at a time).

Memory positions of existing keys can be identified using diagnostic equipment.

If diagnostic equipment available:

Locate vacant memory position for new key.

Locate memory position of key to be replaced.

Carry out programming procedure for this key only.

If diagnostic equipment not available: Obtain and reprogram all keys.

NOTE: Existing key memory positions will be overwritten.

Switch ignition ON. Use key not fitted with remote control.

Manually lock driver's door using key.

Within 5 seconds press unlock button on first key once (programs memory position 1).

Alarm horn sounds once to indicate signal received.

Wait 5 seconds.

Manufacturer: Audi Model: A4 (94-01) 1,8 Turbo

Press unlock button once to confirm programming.

Vehicle unlocks. Programming mode deactivated.

Switch ignition OFF. Remove key.

To program remaining keys into memory positions 2, 3 and 4, carry out the complete procedure below for each key:

Switch ignition ON. Use key not fitted with remote control.

Manually lock driver's door using key.

Within 5 seconds press unlock button at 1 second intervals, as follows:

Twice for memory position 2 (second key).

Three times for memory position 3 (third key).

Four times for memory position 4 (fourth key).

Alarm horn sounds once every time unlock button is pressed, to indicate signal received.

Wait 5 seconds.

Press unlock button once (to confirm programming).

Vehicle unlocks. Programming mode deactivated.

Switch ignition OFF. Remove key.

NOTE: Ignition MUST be switched OFF between each key programming procedure.

Memory erase procedure

When

Lost key fitted with remote control.

Incorrect number of keys supplied with vehicle.

How

Switch ignition ON.

Manually lock driver's door using key.

Press unlock button 5 times, at 1 second intervals.

Alarm horn sounds once every time unlock button is pressed, to indicate signal received.

Wait 6 seconds.

Press unlock button once (to confirm erase procedure).

Remote controls should no longer operate system.

Switch ignition OFF.

Obtain and reprogram all keys.

Za błędy przepraszam tekst skopiowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Problemem jaki mam jest oczywiście synchronizacja/programowanie pilotów. Na wstępie nadmienię że pragnę podsumować wszystkie podobne wątki które już były na forum i które wnikliwie przestudiowałem.

Wymieniłem starą pompkę od zamka centralnego, którą trafił szlak na nową (czyt. używaną) o identycznym oznaczeniu. Wszystko działa OK tylko teraz muszę jedynie zsynchronizować moje 2 piloty (na każdym 2 przyciski zamknij i otwórz - przed wymianą pompki oba piloty działały idealnie więc nie jest to wina baterii). Człowiek który sprzedał mi tą pompkę, telefonicznie wytłumaczył mi jak to zrobić. Sposób ten był już tu kilkakrotnie przytoczony na forum:

- Dowolny kluczyk samochodu włożyć w wyłącznik zapłonu i włączyć zapłon

- Dodatkowym kluczykiem zamknąć drzwi kierowcy lub pasażera. Wyjąć kluczyk (celowe jest zamknięcie za pomocą tego kluczyka, którego kod ma zostać zapamiętany)

- Kluczyk, którego kod ma zostać wprowadzony do urządzenia sterującego skierować na czujnik podczerwieni i krótko nacisnąć na przycisk nadawania jeden do czterech razy. W celu wprowadzenia danych do pierwszej komórki nacisnąć przycisk jeden raz, do drugiej - dwa razy itd. Nadawanie kolejnych impulsów nie może odbywać się szybciej niz co jedną sekundę. Każdy impuls jest potwierdzany sygnałem dźwiękowym alarmu.

- Po przerwie 5 sekund od ostatniego nadania impulsu ponownie nacisnąć na chwile przycisk nadawania. Samochód zostanie odblokowany i przebieg programowania pamięci jest zakończony.

Zakończenie procesu programowania musi nastąpić w przeciągu 30 sekund od zamknięcia samochodu (punkt 2). W przeciwnym przypadku należy proces powtórzyć przez ponowne zamknięcie drzwi kierowcy lub pasażera obok kierowcy.

Sposób ten nie zadziałał. Szukałem więc innych sposobów na naszym forum, przegrzebałem liczne wątki i posty i żaden z innych podobnych sposobów nie pomaga (np. opisany w instrukcji po angielsku w tym wątku i inne polegające na otwieraniu i zamykaniu kluczykiem drzwi z jednoczesnym przytrzymywaniem przycisków i kilka innych).

Generalnie to wszystkie te "inne" sposoby nie dały żadnego skutku. Jedynie ten pierwszy (który zacytowałem - czyli dokładnie to co opisuje angielska instrukcja) po części zadziałał tzn. po zamknięciu drzwi i pierwszym krótkim kliknięciu OPEN samochód mignął kierunkowskazami - czyli przyjął zadanie. Później po kolejnym przytrzymaniu OPEN (po 5 sek.) czyli z pilota samochód otwiera się i wg instrukcji jest to koniec programowania. Zgodnie z opisem wyjmuje drugi kluczyk ze stacyjki (wyłączam zapłon) i od tej pory pilot który programowałem powinien działać a tu nic. Drugi pilot też nic (nawet gdy tą samą procedurę przeprowadzę dla niego - dwukrotne kliknięcie - auto przyjmuje zadanie a później po otwarciu z pilota i wyłączeniu zapłonu nic). Próbowałem różnych kombinacji i też ten sam efekt. Spróbowałem nawet wg instrukcji angielskiej wyczyścić pamięć (5 kliknięć) i dopiero później programować - bez rezultatu.

Po waszych postach wnioskuje więc że pozostało mi jedynie VAGowanie (a propo polecicie kogoś z Białegostoku?). Dziwi mnie jedynie że procedura którą wykonywałem działała prawie do końca ale w ostatnim kroku okazywało się że nic nie działa.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i jak mu zaradzić? Proszę o pomoc. Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeglądałem forum ale nie znalazłem samej instrukcji kodowania pilota centralnego zamka. Wiec wstawiał niestety po Angielsku, ale to chyba nikomu nie przeszkadza, procedura a A4 B5 [AEB] ale na bank pasuje do większości B5. procedura według Auto daty. możne się komuś przyda.

jak byś poszuał dobrze to na forum jest kodowanie i nawet w jązyku polskim :wallbash:

System operation

System LED location:

1998: Rear fog lamp switch.

1998 : Top of driver's and front passenger's door panel.

Alarm functions can be altered using diagnostic equipment.

Some models:

Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door only.

Pressing key unlock button twice within 5 seconds deactivates system and unlocks all doors.

Holding key lock button in depressed position closes windows and sunroof.

Holding key unlock button in depressed position opens windows.

If vehicle unlocked and doors or boot not opened within 1 minute, locks are reactivated.

Interior movement sensors deactivation switch located in 'B' pillar.

Interior lamps switched off when arming system.

Interior lamps with switch set to 'door operation' illuminate when disarming system.

1998 : Key may be fitted with boot release button.

If system LED illuminates for 30 seconds when locking vehicle: Check interior movement sensors.

NOTE: If key buttons operated repeatedly while vehicle out of range or batteries replaced, and system becomes

inoperative, proceed as follows:

Depress lock or unlock button.

Manually lock and unlock driver's door within 30 seconds.

System should now lock or unlock vehicle.

If not, carry out programming procedure.

Programming

When

Key added or replaced.

System malfunction.

How

NOTE: A maximum of 4 keys can be programmed (one at a time).

Memory positions of existing keys can be identified using diagnostic equipment.

If diagnostic equipment available:

Locate vacant memory position for new key.

Locate memory position of key to be replaced.

Carry out programming procedure for this key only.

If diagnostic equipment not available: Obtain and reprogram all keys.

NOTE: Existing key memory positions will be overwritten.

Switch ignition ON. Use key not fitted with remote control.

Manually lock driver's door using key.

Within 5 seconds press unlock button on first key once (programs memory position 1).

Alarm horn sounds once to indicate signal received.

Wait 5 seconds.

Manufacturer: Audi Model: A4 (94-01) 1,8 Turbo

Press unlock button once to confirm programming.

Vehicle unlocks. Programming mode deactivated.

Switch ignition OFF. Remove key.

To program remaining keys into memory positions 2, 3 and 4, carry out the complete procedure below for each key:

Switch ignition ON. Use key not fitted with remote control.

Manually lock driver's door using key.

Within 5 seconds press unlock button at 1 second intervals, as follows:

Twice for memory position 2 (second key).

Three times for memory position 3 (third key).

Four times for memory position 4 (fourth key).

Alarm horn sounds once every time unlock button is pressed, to indicate signal received.

Wait 5 seconds.

Press unlock button once (to confirm programming).

Vehicle unlocks. Programming mode deactivated.

Switch ignition OFF. Remove key.

NOTE: Ignition MUST be switched OFF between each key programming procedure.

Memory erase procedure

When

Lost key fitted with remote control.

Incorrect number of keys supplied with vehicle.

How

Switch ignition ON.

Manually lock driver's door using key.

Press unlock button 5 times, at 1 second intervals.

Alarm horn sounds once every time unlock button is pressed, to indicate signal received.

Wait 6 seconds.

Press unlock button once (to confirm erase procedure).

Remote controls should no longer operate system.

Switch ignition OFF.

Obtain and reprogram all keys.

Za błędy przepraszam tekst skopiowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś poszuał dobrze to na forum jest kodowanie i nawet w jązyku polskim

ok, ale chyba nie do końca zrozumieliśmy się - ten powyższy tekst po angielsku nie sprawia mi problemu - problem tkwi w tym że ta metoda zadziałała w 90% a inne podobne metody wcale nie zadziałały. Pytanie brzmi dlaczego tylko w 90% i dlaczego nie do końca skutecznie? Może coś pominąłem ale raczej w to wątpię. Pozostaje chyba już tylko kodowanie przez VAG...

ale temat pozostawiam dalej otwarty, w czym jest problem?

_________________________________________________

Panowie wczoraj dokonał się cud :) wychodzę z domu i od niechcenia naciskam pilot i auto otworzyło się - słowem reaguje na pilot (zauważyłem tylko że przy zamknięciu nie miga kierunkowskazami 2 razy tak jak było poprzednio, przy otwarciu miga raz).

Moja radość nie trwała długo ponieważ po powrocie do domu autem próbuje je zamknąć pilotem a tu nic, cisza - przestał reagować na pilota. Dziś rano auto znowu reaguje na pilot. Zgłupiałem w tym momencie. Czy zna ktoś przyczynę takiego zachowania? (przypomnę że baterie w pilotach są OK). Najpierw kłopoty w zakodowaniu pilotów z rezultatem zerowym a teraz taka historia. Nie mogę tego zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis kodowałem pilot w ten sposób po wymianie pompki pomógł odrazu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...