Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem 3.0 tdi


Patjak19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Miesiąc temu miałem problem wyświetlił mi się błąd od sterownika turbiny 3348-uruchomienie modułu turbosprężarki i nie było można go usunąć, jako że miałem do domu ponad 100 km musiałem jakoś wrócić, więc zaryzykowałem i wróciłem, ale po drodze wyświetlił się błąd od dpf, że jest  nadmierne nagromadzenie sadzy no i było 70g, więc zregenerowałem go i wszystko wróciło do normy bynajmniej na te 300km. No i kilka dni temu powrócił problem tak sam pojawił się ten sam błąd od sterownika turbo i też nie można go usunąć, patrząc na dźwigienkę nie ma żadnej reakcji cały czas stoi w miejscu. Wybrałem się do mechanika żeby zobaczyć w czym problem i po przejechaniu 60 km znowu pojawił sie błąd od dpf nagromadzenie 76 g sadzy. Blok 104 został oczywiście wyzerowany po regeneracji. Problem ze sterownikiem mam od dłuższego czasu, dlatego też kilka miesięcy temu wymieniłem turbinę na nową z nastawnikiem, bo myślałem, że to w nim leży problem, ale niestety po wyminie turbiny działo się to samo czyli wyświetlał się wcześniej opisany błąd tyle,  że można było go usunąć tak jak i przed wymianą. Najdziwniejsze jest to, że gdy nie zamknąłem samochodu to w większości przypadków wyskakiwał błąd od nastawnika i nie jechała, a gdy zamknąłem to w większości przypadków było ok. Adaptacja nastawnika po wymianie zrobiona, teraz gdy byłem u mechanika tak samo adaptacja zrobiona, ale też podczas adaptacji brak jakiej kolwiek reakcji dźwigienki od geomertri. No i też powiedzaiał , że do wymiany nastawnik, bo prąd dochodzi, tak tylko pytanie czemu przed wymianom i po wymianie turbiny z nastawnikiem cały czas był ten problem, aż w końcu zapisał się na stałe.? 

 Czy raczej jest to problem z elektryką?

Czy dpf się zapycha przez to, że turbina nie daje odpowiedniego ciśnienie przez to, że w samochodzie jest problem z nastawnikiem?

Czy wystarczy teraz komputerowe wypalenie dpf czy trzeba znowu go wyjmować i regenerować ?

Edytowane przez Patjak19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz najprawdopodobniej uszkodzony nastawnik, bo jak sam piszesz nie ma żadnej reakcji i sztanga nie pracuje. DPF ci sie zapycha od tego turbina nie pracuje prawidłowo przez niesprawność nastawnika. 

Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce nastawnik wykonuje ruch w całym swoim zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem właśnie, że DPF się zapycha przez złą prace turbo. No jeszcze wcześniej zanim błąd się wyświetlił na stałe to raz sztanga chodziła , a raz nie. Nie było żadnej reakcji sztangi przeważnie gdy nie zamknąłem samochodu, a gdy go zamknąłem było ok. Działo się tak po i przed wyminą turbiny. Turbin była wymieniana razem z nastawnikiem. Teraz samochód stoi w serwisie Boscha gdzie też powiedzieli, że to nastawnik, zamówiłem go i zobaczymy. Boje się jednak, że to mogą być bez sensownie wydane pieniądze i mimo, że może już chodzić prawidłowo to dalej będzie występował ten problem gdy nie zamknę samochodu. I się zastanawiam czy problem jednak nie tkwi w elektryce. Choć prąd we wtyczce jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...