Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ROZWIĄZANY] [B7 BRD] Migająca świeca żarowa, spadek mocy na niskich obrotach, kopcenie przy przyśpieszaniu.


mateuszo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:hi:,

wracając autostradą moim BRD (ok 110/120km/h na 6 biegu) przy przyspieszaniu załączył mi się tryb awaryjny, auto straciło moc. Zgasiłem i odpaliłem podczas jazdy i wróciło do normy. Przy zejściu z obrotów na ok 2tys i próbie przyśpieszenia auto miało strasznego muła i robiło zasłone dymna z tył aż do pojawienia się ponownie spiralki. Po redukcji przy obrotach ok 3tys objaw ustał i auto przyśpieszało normalnie. Przejechałem tak parę dobrych kilometrów ale objawy zaczęły się pogarszać - raz przyśpieszał, a chwile potem muł. Po zatrzymaniu ruszenie graniczyło z cudem - siwy dym z tył i zero mocy - jedyna opcja było ruszanie na półsprzęgle. Auto wróciło na lawecie. Odpaliłem auto następnego dnia i po paru sekundach zgasło(przed przyjazdem lawety na rozgrzanym silniku odpalał normalnie chodź chodził nierówno i nie wkręcał się na obroty).

Wykręciłem i sprawdziłem rury od dolotu, wtyczki i kable od przepustnicy, przepływki i czujnika doładowania, sztanga rusza się prawidłowo, przewody podciśnienia również sprawdzone.

Jedna rzecz nie dała mi spokoju. Mianowicie po odpaleniu auta z lewej strony silnika przed turbina - bardziej z dołu - wydobywał się dymek spalin. Doszedłem do zaworu podciśnienia egr. Z pod zaślepki gdzie znajduje się filterek wydobywał się dymek spalin. Wyciągnąłem go i górny (zaznaczony na zdjęciu) króciec puszcza powietrze w jedna i drugą stronę (filterek w środku wygląda jakby był od nowości :decayed:). Pytanie - czy tak ma być? Bądź co może być przyczyną wystąpienia owych objawów? Załączam skan błędów.

- błąd od świecy żarowej był wcześniej,

- przepustnica jest nowa - oryginał VDO - przejechane ma może 4k kilometrów,

- błąd od navi, radia i airbag widzę po raz pierwszy(ciekawy tam przebieg pokazało, ale to raczej błąd bo to mam sprawdzony przebieg:decayed:),

- nie mam pojęcia co oznacza pierwszy błąd,

- spalanie podczas awarii nie wzrosło - przynajmniej FIS tak pokazywał.

 

Pozdro:wink:

 

 

IMG_20210711_162115.jpg

IMG_20210711_162045_1.jpg

LOGI-AWARIA-11.07-2.txt

Edytowane przez mateuszo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany!

Zostawiam dla potomnych. 

 

Wpadł do mnie zaufany mechanik który wyłapał usterkę w parę minut:hi:

Wywaliliśmy wąż który idzie od puchy z filtrem powietrza do turbiny. Obejrzał czy łopatki turbiny pracują przy pracy silnika - okazało się że jest ok. Przy okazji zobaczył dymek o którym pisałem, ale wydobywał się on z chłodnicy spalin(!), a nie z czujnika który pokazałem!!! Po nitce do kłębka złapał za rurę która jest przed EGR, a ta była gorąca mimo, że auto chodziło parę sekund. Poluzowaliśmy ją przed EGR żeby spaliny mogły się wydostać i jak ręka odjął!! 

Diagnoza to zablokowany zawór EGR - która okazała się trafna po demontażu. Po wymontowaniu okazało się że mam niezwykle szczęście bo po próbie odblokowania ta klapka została mi ręce... :decayed:

Wrzucam fotki jak to wyglądało.

 

IMG-20210714-WA0004.jpg

IMG-20210714-WA0003.jpg

IMG-20210714-WA0001.jpg

Edytowane przez mateuszo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...