mateuszo
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
2 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O mateuszo
Informacje
-
Imię
Mateusz
-
Miasto
PL
Auto
-
Model
Audi
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2007
-
Silnik
2.0 TDI
-
Kod silnika
BRD
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia mateuszo
0
Reputacja
-
Problem rozwiązany! Zostawiam dla potomnych. Wpadł do mnie zaufany mechanik który wyłapał usterkę w parę minut Wywaliliśmy wąż który idzie od puchy z filtrem powietrza do turbiny. Obejrzał czy łopatki turbiny pracują przy pracy silnika - okazało się że jest ok. Przy okazji zobaczył dymek o którym pisałem, ale wydobywał się on z chłodnicy spalin(!), a nie z czujnika który pokazałem!!! Po nitce do kłębka złapał za rurę która jest przed EGR, a ta była gorąca mimo, że auto chodziło parę sekund. Poluzowaliśmy ją przed EGR żeby spaliny mogły się wydostać i jak ręka odjął!! Diagnoza to zablokowany zawór EGR - która okazała się trafna po demontażu. Po wymontowaniu okazało się że mam niezwykle szczęście bo po próbie odblokowania ta klapka została mi ręce... Wrzucam fotki jak to wyglądało.
-
Witam, wracając autostradą moim BRD (ok 110/120km/h na 6 biegu) przy przyspieszaniu załączył mi się tryb awaryjny, auto straciło moc. Zgasiłem i odpaliłem podczas jazdy i wróciło do normy. Przy zejściu z obrotów na ok 2tys i próbie przyśpieszenia auto miało strasznego muła i robiło zasłone dymna z tył aż do pojawienia się ponownie spiralki. Po redukcji przy obrotach ok 3tys objaw ustał i auto przyśpieszało normalnie. Przejechałem tak parę dobrych kilometrów ale objawy zaczęły się pogarszać - raz przyśpieszał, a chwile potem muł. Po zatrzymaniu ruszenie graniczyło z cudem - siwy dym z tył i zero mocy - jedyna opcja było ruszanie na półsprzęgle. Auto wróciło na lawecie. Odpaliłem auto następnego dnia i po paru sekundach zgasło(przed przyjazdem lawety na rozgrzanym silniku odpalał normalnie chodź chodził nierówno i nie wkręcał się na obroty). Wykręciłem i sprawdziłem rury od dolotu, wtyczki i kable od przepustnicy, przepływki i czujnika doładowania, sztanga rusza się prawidłowo, przewody podciśnienia również sprawdzone. Jedna rzecz nie dała mi spokoju. Mianowicie po odpaleniu auta z lewej strony silnika przed turbina - bardziej z dołu - wydobywał się dymek spalin. Doszedłem do zaworu podciśnienia egr. Z pod zaślepki gdzie znajduje się filterek wydobywał się dymek spalin. Wyciągnąłem go i górny (zaznaczony na zdjęciu) króciec puszcza powietrze w jedna i drugą stronę (filterek w środku wygląda jakby był od nowości ). Pytanie - czy tak ma być? Bądź co może być przyczyną wystąpienia owych objawów? Załączam skan błędów. - błąd od świecy żarowej był wcześniej, - przepustnica jest nowa - oryginał VDO - przejechane ma może 4k kilometrów, - błąd od navi, radia i airbag widzę po raz pierwszy(ciekawy tam przebieg pokazało, ale to raczej błąd bo to mam sprawdzony przebieg), - nie mam pojęcia co oznacza pierwszy błąd, - spalanie podczas awarii nie wzrosło - przynajmniej FIS tak pokazywał. Pozdro LOGI-AWARIA-11.07-2.txt