Jump to content

Problem z klimatyzacją - nie pracuje na wolnych obrotach


Mateusz-B6
 Share

Recommended Posts

Cześć, po wypłukaniu układu klimatyzacji i wymianie kompletu części (kompresor, skraplacz, osuszacz, dysza rozprężna, wszystkie oringi) okazało się, że jest jeszcze problem z wentylatorem (był już przed zatarciem kompresora), mianowicie na wolnych obrotach wentylator nie startuje, dopiero po dodaniu gazu do 1100 obr/min załączają się oba wentylatory - nawet na zimnym silniku. Domyślam się, że tak być nie powinno, że powinien się włączyć tylko ten mniejszy wentylator. Rozumiem to tak, że jest zbyt mały impuls do startu obu wentylatorów i z tego powodu nie wstają one na obrotach jałowych, czy mam rację? Jest szansa powalczyć z tymi wentylatorami, czy pozostaje jedynie wymienić moduł sterujący wentylatorami?

 

Numer modułu, który mam zamontowany na aucie, to 8E0 959 501 D, a sprzedawca w sklepie powiedział, że wg VINu pokazuje mu 8E0 959 501 AG, czy może być tak, że ktoś włożył niepasujący moduł?

Edited by Mateusz-B6
Link to comment
Share on other sites

Zrób test wentylatorów Vagiem. To że działają obydwa naraz jest jak najbardziej normalne. Jak klima jest załączona to wentylatory będą startowały po osiągnięciu ciśnienia ponad 9 bar. Sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie po załączeniu klimy i kiedy wentylatory startują. Niemniej wydaje się że pracują poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 minut temu, bobikos napisał:

Zrób test wentylatorów Vagiem. To że działają obydwa naraz jest jak najbardziej normalne. Jak klima jest załączona to wentylatory będą startowały po osiągnięciu ciśnienia ponad 9 bar. Sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie po załączeniu klimy i kiedy wentylatory startują. Niemniej wydaje się że pracują poprawnie.

Wentylatory podczas testu VAGiem się uruchamiają. Ciśnienie czynnika wynosi 6 bar ma wolnych obrotach, dopiero po dodaniu gazu do 1100 wzrasta do 13-15 bar i uruchamiają się wentylatory.

 

Naprawdę powinny się oba wentylatory włączać na zimnym silniku?

Edited by Mateusz-B6
Link to comment
Share on other sites

A działa Ci klima na wolnych obrotach? Jeśli nie to raczej wina sprężarki że nie osiąga od razu ciśnienia. Wnetylatory działają poprawnie.

Edited by bobikos
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, bobikos napisał:

A działa Ci klima na wolnych obrotach? Jeśli nie to raczej wina sprężarki że nie osiąga od razu ciśnienia. Wnetylatory działają poprawnie.

Nie działa na wolnych obrotach, sprężarka jest nowa.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź w kanale 001 klimatronika czy zawór wysterowuje sprężarkę do pracy. Wstaw tutaj zrzuty w przypadku wątpliwości

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
32 minuty temu, bobikos napisał:

Sprawdź w kanale 001 klimatronika czy zawór wysterowuje sprężarkę do pracy. Wstaw tutaj zrzuty w przypadku wątpliwości

Grupa 001 wolne obroty:
- 0.46A
- 74%
- 21.50%
- 5.00 bar

 

Grupa 001 1100 obr/min:

- 0.45A
- 72%
- 40.00%
- 13.00 bar

 

 

 

 

Tutaj wyszło, że zamieniona jest wtyczka poduszki silnika i kompresora (są identyczne) i to było powodowem tego, że klima startowała przy 1100 rpm. Patrzyłem u siebie i ta idąca do poduszki silnika jest krótsza niż ta idąca do kompresora, co uniemożliwia odwrotne ich podłączenie. W aucie była przekładka z automatu na manual, czy to może mieć znaczenie, że ktoś dał złą wiązkę do kompresora i poduszki silnika?

 

Edited by Mateusz-B6
Link to comment
Share on other sites

Odepnij wtyczkę od kompresora i sprawdź czy vag wyrzuci błąd zaworu w sprężarce, czy błąd poduszki w silniku.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, bobikos napisał:

Odepnij wtyczkę od kompresora i sprawdź czy vag wyrzuci błąd zaworu w sprężarce, czy błąd poduszki w silniku.

Po odłączeniu wtyczki pojawił się błąd w silniku:

  • 17996
  • P1588
  • Elektromagnesy dla zawieszenia silnika - N144/N145
  • Przerwa DB

 

Wygląda na to, że wtyczki są zamienione, potwierdź mi proszę.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli odpiąłeś wtyczkę od kompresora a wyskoczył błąd czujnika poduszki silnika to ewidentnie masz zamienione wtyczki. Zamień je między sobą to będziesz miał załatwione dwa tematy: klima zacznie działać a buda na postoju będzie mniej wibrowała (o ile poduszka silnika jest w pełni sprawna).

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bobikos napisał:

Jeżeli odpiąłeś wtyczkę od kompresora a wyskoczył błąd czujnika poduszki silnika to ewidentnie masz zamienione wtyczki. Zamień je między sobą to będziesz miał załatwione dwa tematy: klima zacznie działać a buda na postoju będzie mniej wibrowała (o ile poduszka silnika jest w pełni sprawna).

Zamieniłem wtyczki. Efekt taki jak napisałeś - klima działa na postoju i buda nie wibruje po odpaleniu. Dzięki wielkie za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Piękna sprawa, temat naprawiony bez dodatkowych kosztów. Podejrzewam że wentylatory też zaczęły pracować na postoju przy załączonej klimie

Edited by bobikos
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bobikos napisał:

Piękna sprawa, temat naprawiony bez dodatkowych kosztów. Podejrzewam że wentylatory też zaczęły pracować na postoju przy załączonej klimie

Dokładnie tak, wentylatory pracują na postoju przy załączonej klimie! Raz jeszcze dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...