Jump to content
IGNORED

Niepoprawna praca skrzyni biegów (tiptronic) po wymianie silnika 3.0 v6


seba_czarodziej
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Mam pewien złożony problem z kupionym autem Audi A4 b6, 3.0 V6 (162 kW = 220km) LPG ze skrzynią automatyczną /tiptronic - rok produkcji 2001r.

Otóż po kupnie auta - okazało się, że ma wadę ukrytą (pęknięta tuleja cylindra) i pobierał wodę / płyn chłodniczy.**

**W efekcie po zgłoszeniu sprzedającemu chęć zwrotu albo jakiegokolwiek dogadania się, nie zamierzał w żaden sposób się dogadać i zmuszony byłem skierować sprawę na drogę sądową (rzeczoznawca itp uznali, że wokół pęknięcia jest korozja i wżery świadczące o tym, że pęknięcie miało miejsce dużo wcześniej) 

Tak więc wymieniłem silnik (miał przebieg 250 tys. km) na sprawny (145 tys. przejechane od anglika kabrio) (silnik działa jak trzeba) i po odebraniu od mechanika okazało się, że skrzynia biegów coś zaczęła szwankować i nierówno pracuje..  Mechanik mówi, że przy zmianie silnika dolał oleju do skrzyni biegów... 
Za pierwszym razem jak oddałem mechanikowi do poprawki to na wskoczenie wstecznego biegu trzeba było czekać po kilkadziesiąt sekund a nawet minutę (+ nie wskakiwał bieg S!! Na biegu D od startu zachowywał się jakby miał max 50 koni mechanicznych... zbiera się strasznie powoli... i jakby zamarza w okolicach 2 tys. obrotów... a czasami w ogólne nie zmienia biegu, piłuje na wysokich obrotach do 5-6 tys... nadal tak jest.... (nie ma reguły kiedy tak się dzieje) - wsteczny zaczął wskakiwać i bieg S wskakuje, po wykasowaniu przez mechanika błędów na komputerze i "regulacji". Na biegu D nadal muli od startu i losowo zmienia biegi.

Także obecnie jeżdżę na biegu S.... i biegi zmienia przy 3,5-4 tys. obrotów przy umiarkowanym dodawaniu gazu. (z tego co pamiętam wcześniej po zakupie tryb S okrutnie piłował na 5-6 tys. obrotów  że nie używałem go.. 

Przed pierwszą reklamacją do mechanika wymieniłem akumulator (jeśli to jakieś istotne info w sprawie;))

Pytanie czy macie kochani wyjadacze jakiś pomysł... co się mogło wydarzyć i co z tym mogę zrobić, żeby wyjść z tej serii nieszczęśliwych zdarzeń wokół (na jakimś poziomie już ukochanego) auta.. co byście zrobili w mojej sytuacji..

Pozdrawiam i proszę o wsparcie:) 
Wszystkiego dobrego:) <3

 

Link to comment
Share on other sites

no coz tak naprawde powod pewnie moga byc 2:

1. Zrządzenie losu - czyli pech chcial ze po wymianie silnika i DOLANIU oleju skrzynia padla..... co malo niestety  prawdopodobne

2. DOLANIE oleju zalatwilo sprawie - to chyba dosc czeste historie. Nagle po wymianie oleju skrzynia zaczyna zle pracowac... nagle po dolaniu oleju itp. Przede wszystkim ile dolal i JAKIEGO dokladnie oleju...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...