Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyłącznik ABS/EDS


D4wek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że idzie zima, a lubię sobie poszaleć na śniegu, planuje dorobić wyłącznik sterownika ABS. Ubiegłej zimy podczas zabaw na lodzie moim quattro zauważyłem, że ciężko było wprowadzić go w poślizg boczny, cały czas rwał do przodu, a na slow mo oglądając jak robię bączki było widać jak EDS co chwile blokował któreś z kół. Widząc co się dzieje od razu wyjąłem bezpiecznik od ABS mając na celu wyłączyć sterownik ABS, lecz po wyjęciu bezpiecznika auto nie odpala. Jedyne co mi przyszło do głowy to odłączyć fizycznie pod maską wiązkę zasilającą sterownik przy pompie ABS, no i eureka. Autko zdecydowanie lepiej się prowadzi bokiem, tylko odłączanie co jakiś czas wiązki pod maską gdy chce się zabawić jest uciążliwe. To też wpadłem na pomysł aby dorobić wyłącznik w kabinie dokupując przycisk ESP z wersji auta w której ESP występowało i z tego przycisku poprowadzić przewody pod maskę do wiązki od sterownika i zrobić "bajpas" na jednym przewodzie zasilającym sterownik. Pytanie moje jest takie, czy bezpieczne dla sterownika jest odłączanie tylko tego jednego przewodu zasilającego? Czy może jest jakiś inny sposób na wyłączenie ABS/EDS?

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, D4wek napisał:

Witam, jako że idzie zima, a lubię sobie poszaleć na śniegu, planuje dorobić wyłącznik sterownika ABS. Ubiegłej zimy podczas zabaw na lodzie moim quattro zauważyłem, że ciężko było wprowadzić go w poślizg boczny, cały czas rwał do przodu, a na slow mo oglądając jak robię bączki było widać jak EDS co chwile blokował któreś z kół. Widząc co się dzieje od razu wyjąłem bezpiecznik od ABS mając na celu wyłączyć sterownik ABS, lecz po wyjęciu bezpiecznika auto nie odpala. Jedyne co mi przyszło do głowy to odłączyć fizycznie pod maską wiązkę zasilającą sterownik przy pompie ABS, no i eureka. Autko zdecydowanie lepiej się prowadzi bokiem, tylko odłączanie co jakiś czas wiązki pod maską gdy chce się zabawić jest uciążliwe. To też wpadłem na pomysł aby dorobić wyłącznik w kabinie dokupując przycisk ESP z wersji auta w której ESP występowało i z tego przycisku poprowadzić przewody pod maskę do wiązki od sterownika i zrobić "bajpas" na jednym przewodzie zasilającym sterownik. Pytanie moje jest takie, czy bezpieczne dla sterownika jest odłączanie tylko tego jednego przewodu zasilającego? Czy może jest jakiś inny sposób na wyłączenie ABS/EDS?

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg

Najprościej jest zrobić wyłącznik na przednim lewym kablu od czujnika ABS

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dev napisał:

Najprościej jest zrobić wyłącznik na przednim lewym kablu od czujnika ABS

hmmm, na to nie wpadłem, czyli wprowadzenie sterownika w błąd odczytu i sterownik sam odłączy ABS. A dosłownie miesiąc temu grzebałem w lewym nadkolu żeby dobrać się do wtyczki czujnika klocków bo pomimo wymiany klocków na nowe świecił cały czas błąd na fisie, przeczyszczenie wtyczki contact sprayem naprawiło problem. No to tak jak mówisz najprościej w tym nadkolu wpiąć się w przewód od czarnej wtyczki.

Screenshot_4.jpg

Edytowane przez D4wek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A informacje do prędkościomierza z którego czujnika na zegary daje? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, D4wek napisał:

A informacje do prędkościomierza z którego czujnika na zegary daje? 

Tego nie wiem,  musisz sprawdzić ma żywym organizmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...