Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2,0 TFSI (CDNC) - silnik terkocze + błąd czujnika G40 (wałka rozrządu) przy niskich obrotach.


kervan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent Audi A4 B8 z silnikiem 2,0 TFSI (CDNC).

W samochodzie przy dojeżdżaniu np. do świateł lub gdy na postoju bardzo powoli dodajemy gazu i obroty są w zakresie ok 1000 - 1200 RPM pojawia się błąd

4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)  - P0341 00 (038) - niezrozumiały sygnał i silnik zaczyna "terkotać"

gdy jedziemy lub dodajemy gazu szybko to błąd się nie pojawia. Problem pojawia się dopiero jak silnik się nagrzeje.

Przy odpiętym zaworze G40 problem i błąd się nie pojawia (oczywiście poza błędem spowodowanym odpięciem czujnika) 

 

Samochód jest po wymianie kompletnego rozrządu. Dodatkowo został wymieniony wałek rozrządu (06H109021K), zawór sterujący (06H109257C), podpora (06H103144K).

Czujnik położenia wałka rozrządu był podmieniany na nowy i zmian nie ma. Auto wcześniej miało praktycznie stały błąd 4113, jak się okazało z powodu uszkodzonego zaworu sterującego. 

Wiązka do czujnika G40 sprawdzona czy nie przerwana lub uszkodzona. Ustawienie rozrząd sprawdzone. Brak innych błędów w sterowniku silnika.

Edytowane przez kervan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle spasowany rozrząd?

Przy wysokich jest ok, bo "ładujesz" napinacz ciśnieniem oleju i jakoś może ten problem kamufluje.

Na jałowych obrotach i ciepłym silniku olej jest rzadszy, do tego niskie ciśnienie to rozrząd się rozjeżdża.

Taka teoria. Dziś mam kaca to nie chce mi się głębiej w to wnikać.

Z natury coś pracuje dobrze, do póki się tego nie dotknie.

Składałem 3 razy rozrząd w cdnc to wiem, że po wyciągnięciu spinacza od napinacza trzeba jeszcze raz pomierzyć czy są odpowiednie pozycje wałków...na wszelki wypadek.

 

Pozdr

Edytowane przez indiapapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

@kerwan, czy udało Ci się opanować problem ?  Mam dokładnie to samo, błąd czujnika wałka rozrządu po rozgrzaniu i tylko i wyłącznie na niskich obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę dla potomności co było u mnie.  Do wymiany wałek z kołem zmiennych faz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam podobny problem co wy, czy juz uporaliście się z tymi dysfunkcjami i podpowiecie co zrobiliście, aby wyeliminować powyzsza usterkę, czy problem dalej istnieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim.

Mam taki sam problem w moim Golfie 6 GTI 2.0 TSI z 2009 roku. Kod silnika CCZB. Czy ktoś rozwiązał już ten problem? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...