Skocz do zawartości
IGNOROWANY

V6 TDI zimne z nawiewów plus wywala korkiem


Shuffler

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jak w temacie - A4 B8 2010 CCWA 240 manual, na wstępie napiszę, że auto jest zrobione na Stage 4. Opisze problem w paru podpunktach, żeby było to trochę łatwiejsze do czytania i ogarnięcia.

1. Zimny silnik, odpalam auto, temperatura ustawiona na HI, lekkie gazowanie <2000obr - słychać typowy dźwięk dla jakby przelewania się płynu chłodzącego.

2. Autko chodzi 40 min na postoju, temperatura silnika na zegarze wskazuje połowę, powietrze z nawiewów leciutko ciepłe. Leciutkie gazowanie <1700obr - wskazówka temperatury silnika od strzała na 90*C i gorące powietrze z nawiewów. Ale jak tylko przestanę gazować jakby tracił ciśnienie i z nawiewów znów zimne albo lekko ciepłe. Jeśli chodzi o temperaturę silnika to nie ma reguły, raz spadnie raz zostanie na 90 stopniach.

3. Jeśli już zagrzeje silnik i robię trasę, to wszystko działa jak należy, silnik się nie przegrzewa i stoi na 90*C; ale jeśli stanę na światłach albo czekając na turbinę - czasami wywali płyn przez zbiornik wyrównawczy, nie cały ale tak myślę że do 1 litra, zauważyłem że to wywalanie zbiornikiem najczęściej się zdarza jak mocno go przegonie na trasie albo w lato kiedy jest na LO czyli kiedy nagrzewnica jest zamknięta

 

Co dotychczas zrobiłem:

- wymiana dwóch termostatów - mały na górze przy obudowie filtra plus duży na przodzie

- wymiana korka od zbiorniczka (plus sprawdziłem go i po trasie po otworzeniu maski słychać syczenie - czyli zaworek wypuszcza jeśli jest zbyt duże ciśnienie)

- odpowietrzony kilkanaście razy na różne sposoby

- sprawdzony jeśli chodzi o szczelność UPG - testery chyba do kupy 3 producentów nie wykazały nieszczelności. Dodam też, że problem mam już od roku i wydajność auta w ogóle się nie zmieniła tak samo problem - bez zmian.

 

Możne znajdzie się ktoś kto będzie w stanie doradzić coś logicznego? Sporo już porobiłem przy tym aucie jeśli chodzi o Stage 4 tuning, ale jeśli chodzi o układ chłodzenia/grzania to jakaś masakra w tym aucie...

 

Dzięki ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, majkel_majki napisał:

Pompa wody do sprawdzenia

 

Myślałem o pompie, ale uznałem że jeśli wymieniłem ją jakoś 10~15 tyś km temu to jeszcze nie pora na nią, szczególnie że silnik się nie przegrzewa i nie ma wycieków (pomijając ten z korka :grin:) Ale faktycznie, może być pompa. Wymienię ja na weekendzie i dam znaka. Dzięki:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Shuffler napisał:

 

Myślałem o pompie, ale uznałem że jeśli wymieniłem ją jakoś 10~15 tyś km temu to jeszcze nie pora na nią, szczególnie że silnik się nie przegrzewa i nie ma wycieków (pomijając ten z korka :grin:) Ale faktycznie, może być pompa. Wymienię ja na weekendzie i dam znaka. Dzięki:) 

Nie ma sprawy ;) myślę o pompie, ponieważ miałem podobny przypadek w jednym aucie- nie było ogrzewania, w zbiorniczku wyrównawczym ciśnienie aż bulgotało po zgaszeniu silnika i też się nie przegrzewał dopóki nie dostał ostrzej po garach. Po wyjęciu pompy wody okazało się że wirnik jest urwany. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2021 o 08:12, majkel_majki napisał:

Nie ma sprawy ;) myślę o pompie, ponieważ miałem podobny przypadek w jednym aucie- nie było ogrzewania, w zbiorniczku wyrównawczym ciśnienie aż bulgotało po zgaszeniu silnika i też się nie przegrzewał dopóki nie dostał ostrzej po garach. Po wyjęciu pompy wody okazało się że wirnik jest urwany. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy.

Niestety u mnie to nie pompa, dzisiaj wytargałem cały przód i jak już sobie tak wszystko otworzyłem to weszła nowa pompa, termostat, napinacz i pasek... tak czy siak, objawy nadal identyczne. Na święta czeka mnie wyciąganie deski i zejrzenie na nagrzewnice, bo chyba tylko to juz zostało no chyba że jeszcze termostat obok obudowy filtra oleju..? Ale raczej nie, bo nawet jeśli termostat, to nie tłumaczyło by to wyrzucającego płynu przez zbiornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie zrzucałbym deski na Twoim miejscu, to wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy jest podejrzane. Sprawdziłbym jeszcze układ chłodzenia testerem na obecność spalin żeby wykluczyć lub potwierdzić uszkodzone uszczelki pod głowicami albo same głowice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 15:23, majkel_majki napisał:

Na razie nie zrzucałbym deski na Twoim miejscu, to wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy jest podejrzane. Sprawdziłbym jeszcze układ chłodzenia testerem na obecność spalin żeby wykluczyć lub potwierdzić uszkodzone uszczelki pod głowicami albo same głowice. 

Co do uszczelki to tak jak pisałem w temacie, sprawdzało dwóch mechaników i ja zrobilem test na spaliny z chyba dwóch albo trzech różnych producentów i zawsze jeden wynik - nie uszczelka. Ale i tak tego nie wykluczam. Ale póki co zostawiam to jako ostatnie.

Płyn wywala zbiornikiem albo gdzieś w okolicach dodatkowej pompki obiegu i jest to tylko wtedy kiedy mega mocno przegonie autko. 

 

Zanim ściągnę deske, chce jeszcze spojrzeć na zawór do nagrzewnicy czy przypadkiem się nie blokuje przy niskim ciśnieniu i przepuszcza tylko przy wyższych obrotach i tu pytanie, ma ktoś jakieś grafiki z etki albo numer katalogowy części? Troche googlowalem, ale w sumie jeśli chodzi o zawor to mega mało informacji. 

 

Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...