Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 problem z ogrzewaniem


psychopataaudi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ktoś z was również miał taki problem ze swoją Audiczką :)

Auto po prostu nie podaje ciepłego powietrza do środka, cały czas podaje zimne powietrze. 

Klapki od nawiewów pracują odpowiednio, wymieniony został termostat oraz nagrzewnica problem dalej jest, układu chłodzenia nie da się odpowietrzyć, może ktoś mnie pokieruje dlaczego tak się dzieje?

Jak odpowietrzałem układ? Na zimnym silniku włączyłem zapłon, dałem temperaturę na HI i wentylatory na maxa, odkręciłem korek zbiornika od płynu chłodniczego i odkręcałem odpowietrznik na górze bloku. Po chwili "pojawił" się płyn (troszkę kapało), lecz po naciskaniu gumowych rurek od chłodnicy, dalej uchodziło przez odpowietrznik powietrze i troszkę płynu.

Po rozgrzaniu auta gumowe rurki są ciepłe, temperatura płynu nie przekracza 90 stopni na desce, rurki od nagrzewnicy są zimne do auta wlałem około 5l płynu chłodniczego i nic, w aucie dalej lodówka. Odkręciłem odpowietrznik na pracującym silniku i powinno z niego sikać tym płynem, a tylko troszkę kapało. Z czym jest problem?

Edytowane przez psychopataaudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spiecho napisał:

Ściągałeś wąż od nagrzewnicy ten z  otworkiem leci płyn.

Nie leci, dziś jeszcze przed wydawaniem ostatniego wyroku na pompę wody, połączyłem dwa gumowe przewody co idą do nagrzewnicy razem ze sobą i sprawdzałem czy jest obieg płynu i jest. Więc jutro będę działał z rurkami co są zamontowane w grodzi, czy tam coś czasem coś nie blokuje przepływu płynu. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz sprężarkę to zrób sobie korek na zbiorniczek wyrównawczy z otworkiem żebyś mógł dmuchnąć małym ciśnieniem. Ściągnij wąż od nagrzewnicy żeby był odkryty otwór dmychnij jak będzie leciał płyn nasuń wąż i ciesz się ciepełkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź nagrzewnicę, ja ostatnio też z tym walczyłem. Po demontażu nagrzewnicy i wetknięcia w "wejście" węża z wodą z drugiej dziury ("wyjśca") ledwo co woda leciała, a więc należało przypuszczać, że nagrzewnica była cała w kamienu - po zmianie nagrzewnicy jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz odpisuje w czym był prawdopodobnie problem, bo nie został jeszcze rozwiązany przez panującą zimę i gdy nie ma sie miejsca gdzie z tym zrobić. Sprawdzałem nagrzewnice, klapy, termostaty, a okazała się głowica która przepuszcza spaliny do układu chłodzenia i nie mogłem odpowietrzyć układu. Zrobiłem test głowicy i niestety wyszedł pozytywny, głowica będzie dopiero wyjmowana, ale mam nadzieje że to jest to. Więc jak ktoś będzie miał podobny problem:

- sprawdź nagrzewnicę,

- sprawdź odmę,

- kup test na allegro za 20 zł i zrób test głowicy.

 

PS. Auto się nie grzało, a w zbiorniku wyrównawczym nie było szlamu, a dym jako tako tez nie było. Możliwe, że tylko wydmuchało uszczelkę :/

 

TEMAT CLOSE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje stary temat, ponieważ po wymianie głowicy problem dalej występuje, test na głowice dalej przechodzi pozytywnie, chociaż została porządnie zrobiona, gdzie może wpadać lewe powietrze jeszcze? Chciałbym zaznaczyć, że auto się nie przegrzewa utrzymuje stała temperaturę. Chce zrobić test głowicy to się nie da zrobić(po wielu staraniach się udało) bo albo pluje płynem chłodniczym, albo normalnie się woda gotuje w przewodach, może jakiś przewód się zatkał? Ktoś ma jakiś pomysł, z czym może być problem, co sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...