Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFF] brak mocy, n75, turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF

3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem.
 

Opis usterki:

Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa.
Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie niesłyszalne. Wcześniej, świstało - po prostu było je słychać.

Kody błędów:

00553 - Miernik masy powietrza (G70) / 31-00 - przerwa / zwarcie z masą
00550 - Regulacja kąta początku wtrysku / 17-10 - różnica regulacji - sporadyczny
01262 - Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania (N75) / 31-10 - Przerwa / zwarcie z masą - sporadyczny ( błąd pojawił się po jakimś tygodniu od momentu grzebania) - aczkolwiek po usunięciu błędów, ten już nie powrócił (zostaje tylko 00553 i 00550)

Bloki pomiarowe:

kanał 000 / 1 (041), 2 (245), 3(000), 4(033), 5(095), 6(201), 7(088), 8(166), 9(106), 10(149)
kanał 003 / EGR (861/min) / 290.0 mg/suw / 502.1 mg/suw / 4.8 %
kanał 008 / 861 min / 0.0mg/suw / 28.0 mg/suw / 27.2 mg/suw

na grupie 000 przy dodawaniu gazu (gdzieś okolice 1.6-2tys obrotów) nagle pojawia się BŁĄD i wyniki znikają.

Dodatkowe info:

1. Na zgaszonym silniku, na zaworze n75 w gniazdku na stykach mam zwarcie(mierzenie oporu między stykami również daje wynik pełnego zwarcia). (ale podobno nie da się sprawdzić tego miernikiem - jest to PWM)
2. Na uruchomionym silniku na wtyczce podaje mi napięcia 14v i 7v

3. Po zdjęciu węża z turbiny, słychać jej pracę. Gdy wszystko złożone, turbina praktycznie niesłyszalna.
4. Przepływomierz został podmieniony na Pierburga, gdyż wydawalo się, że problem leży po jego stronie.
5. Napięcia na wtyczce prowadzącej do przepływomierza to: 1) 5v, 2) 0.02v, 3) 14v, 5) masa, 6) 0,02v. Pin 3 łączony z 5 daje również wynik 14v. Na zgaszonym silniku, na wtyczce od przepływomierza mam zwarcie między masa a 3pin, oraz masa i 2 pin.
6. EGR został wyczyszczony
7. Gruszka pracuje
8. Zawór n85 nie sprawdzany
9. Rzuciłem okiem na wężyki, ale nie widać aby były gdzieś uszkodzone
10. Może to głupie, ale podpiąłem się od dmuchawy odkurzacza do rury w okolicach intercoolera aby sprawdzić, czy nie ma gdzieś dziury. Jest ok

Teoretycznie wszystko wskazuje na zawór n75, jednak czy przez zawór, turbo aż tak bardzo "staje dęba"?
Czy ma ktoś jakiś pomysł? Mam nadzieję, że w ten weekend w końcu coś się ruszy:)
Miłego dnia.
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...