Skocz do zawartości

monuai

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O monuai

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Gdynia

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia monuai

0

Reputacja

  1. Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie niesłyszalne. Wcześniej, świstało - po prostu było je słychać. Kody błędów: 00553 - Miernik masy powietrza (G70) / 31-00 - przerwa / zwarcie z masą 00550 - Regulacja kąta początku wtrysku / 17-10 - różnica regulacji - sporadyczny 01262 - Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania (N75) / 31-10 - Przerwa / zwarcie z masą - sporadyczny ( błąd pojawił się po jakimś tygodniu od momentu grzebania) - aczkolwiek po usunięciu błędów, ten już nie powrócił (zostaje tylko 00553 i 00550) Bloki pomiarowe: kanał 000 / 1 (041), 2 (245), 3(000), 4(033), 5(095), 6(201), 7(088), 8(166), 9(106), 10(149) kanał 003 / EGR (861/min) / 290.0 mg/suw / 502.1 mg/suw / 4.8 % kanał 008 / 861 min / 0.0mg/suw / 28.0 mg/suw / 27.2 mg/suw na grupie 000 przy dodawaniu gazu (gdzieś okolice 1.6-2tys obrotów) nagle pojawia się BŁĄD i wyniki znikają. Dodatkowe info: 1. Na zgaszonym silniku, na zaworze n75 w gniazdku na stykach mam zwarcie(mierzenie oporu między stykami również daje wynik pełnego zwarcia). (ale podobno nie da się sprawdzić tego miernikiem - jest to PWM) 2. Na uruchomionym silniku na wtyczce podaje mi napięcia 14v i 7v 3. Po zdjęciu węża z turbiny, słychać jej pracę. Gdy wszystko złożone, turbina praktycznie niesłyszalna. 4. Przepływomierz został podmieniony na Pierburga, gdyż wydawalo się, że problem leży po jego stronie. 5. Napięcia na wtyczce prowadzącej do przepływomierza to: 1) 5v, 2) 0.02v, 3) 14v, 5) masa, 6) 0,02v. Pin 3 łączony z 5 daje również wynik 14v. Na zgaszonym silniku, na wtyczce od przepływomierza mam zwarcie między masa a 3pin, oraz masa i 2 pin. 6. EGR został wyczyszczony 7. Gruszka pracuje 8. Zawór n85 nie sprawdzany 9. Rzuciłem okiem na wężyki, ale nie widać aby były gdzieś uszkodzone 10. Może to głupie, ale podpiąłem się od dmuchawy odkurzacza do rury w okolicach intercoolera aby sprawdzić, czy nie ma gdzieś dziury. Jest ok Teoretycznie wszystko wskazuje na zawór n75, jednak czy przez zawór, turbo aż tak bardzo "staje dęba"? Czy ma ktoś jakiś pomysł? Mam nadzieję, że w ten weekend w końcu coś się ruszy:) Miłego dnia.
  2. Jeśli mówimy o tym samym: Wymieniłem wężyk który idzie od turbiny do tej rury (która prowadzi do intercoolera). Oraz tą właśnie rurę od intercoolera. Wszystko gra Może komuś pomoże te info
  3. Dzięki za chęci. :) Odpowiadam: Wszystkie graty pasowały z 90 konnej. Dostałem info, że podobno różni się to softem (i wtryskami). Reszta jest praktycznie ta sama. Chłodnice pasowały, poduchy wszystkie też, łapy, rura dolotowa, napinacz klimy - idealnie.
  4. monuai

    Czy mam dwumase? [AFF]

    w mojej 97r 75km aff jest tylko docisk i tarcza sprzęgła
  5. AFF 75km 97r około 410 000. Silnik chodzi dobrze, ale inne graty trzeba było porobić typu sprzęgło, jakieś wężyki potrafiły pęknąć itd:)
  6. Cześc i czołem, kluski z rosołem. *część mało istotna* Miałem małą przygodę (studzienka ) przesunęło cały silnik o jakieś 4-5 cm do środka (w zasadzie wyrwało z poduch, aż się drążek od zmiany biegów przesunął, i luz mam w miejscu gdzie jest bieg 3 ) kant betonowy uderzył o chłodnicę, podbiło auto i stuknęło pod spodem. Auto normalnie jedzie (słychać że turbo ledwo chodzi, ale to dlatego prawdopodobnie, że węże od tej rury co idzie od turbo są pourywane, tak samo przy samym turbo jest po prostu dziura) *część bardziej istotna* i potrzebuję kupić między innymi: -chłodnica wody, klimatyzacji -poduchy silnika, poduchy skrzyni -rura dolotowa od turbo (chyba do intercoolera idzie) -napinacz od klimy *część najbardziej istotna* Czy orientujecie się w temacie jak jest z częściami jeśli chodzi o różne modele silników? ja mam ten AFF 75KM 1.9tdi. Czy podejdą te graty od 90km?? czy te auta są praktycznie te same różniące się elementami typu wtryski czy jest to trochę inaczej zbudowane?
  7. Ciężko mi powiedzieć. Z reguły tym silnik bardziej nagrzany tym jest lepiej. Przy 90 stopniach może z raz szarpnie z pierwszego biegu ale każde kolejne podejście idzie łagodnie. Na wyższych biegach, np dzisiaj jadąc na 5tce i mając 1200 ob/s trochę buda drgała, ale wydaje mi się, że tak się dieslem nie jeździ, i trzeba biegi dopasować aby było przynajmniej te 1400-1500 prawda? Co do tego czy przy gaszeniu nie stuka, hmm.. Pierwszy diesel więc ciężko mi stwierdzić - jak gaszę to tylko zadrga po prostu silnik i cisza.
  8. Cześć, niestety skasowałem swoją furę honda prelude V i aktualnie przesiadłem się na audi a4 b5 1.9 tdi. Niestety podczas ruszania z pierwszego biegu/cofanie na wstecznym (na zimnym silniku, pierwsze ruszenie) drga cała buda. Opiszę to w taki sposób: 1 - Na wysprzęgliku mam wycieki, muszę dolewać płyn. Pedał sprzęgła bywa, że się zapada. Czasami delikatny problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Akurat to będzie niedługo wymieniane, ale może ma wpływ na to co się dzieje. 2 - Półośka jest do wymiany, gdyż na skręconych kołach słychać klepotanie. Ale to wydaje mi się, że nie ma to wpływu na drgania. 3 - Silnik na wolnych obrotach pracuje idealnie. Tak samo na postoju po dodaniu gazu nic się nie dzieje 4 - Przy wciśniętym sprzęgle i bez, wszystko pracuje tak samo, nie słychać i nie widać żadnej różnicy 5 - Zrobiłem mały teścik, ręczny na maksa i próbowałem delikatnie ruszyć - budą nie drgało, musiałbym to powtórzyć gdzieś na pustej drodze (taki mały test zrobiłem na światłach) 6 - Z drugiego biegu rusza poprawnie, czy zimny silnik czy ciepły - rusza płynnie. Zmiana biegów z 2-5 również, bez żadnej różnicy, wszystko przebiega poprawnie. 7 - Gdy przejadę jakiś odcinek (2-4 km) to drgania ustępują, i auto rusza płynnie z pierwszego biegu tak jakby problem zniknął. A - Co to może się dziać? Dwumas? Czy może to być od tego wysprzęglika? B - Czy mogę ruszać z drugiego biegu "dla komfortu" czy mogę uklepać silnik jeszcze bardziej?
  9. Cześć Od paru dni posiadacz a4 b5 1.9 tdi, wcześniej honda prelude V:-) Totalnie nie znam marki audi, stąd mam nadzieję, że otrzymam tu informacje na zadane pytania. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...