Jump to content
IGNORED

Wybór koła dwumasowego


Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć 
Pytanie może się wydawać dziwne, bo co tu wybierać? Jednakże stoję przed zakupem dwumasy i mam pewne przemyślenia i niepewności.
Po rozeznaniu tematu wyszło mi że do mojej DEUA = 150KM(i niższych mocy) mam do wyboru dwa koła:

W czym tkwi różnica powodująca taki rozstrzał cen? Oba wyglądają identycznie, co by sugerowało obu producentów jako równoległych poddostawców.
Choć wg zdjęć używek, które znalazłem, wychodzi na to że SACHS idzie na pierwszy montaż. Ktoś może potwierdzić?

Ponadto do DFVA, DESA, DETA czyli wersji 190 konnych jest tylko jedno, zupełnie inne koło LuK 415 0729 09 ~2000PLN

Czy koło dedykowane mocniejszym dieslom pasuje do tych słabszych? Jeśli tak to jakie skutki mogą wyniknąć w związku z użytkowaniem "mocniejszego" koła w słabszym silniku? Teoretycznie użytkowanie koła dedykowanego mocniejszym jednostkom powinno poskutkować jego większą żywotnością. Co więcej byłoby wręcz wskazane dla osób mających zamiar lub będących po wykonaniu softa na te 180-190 koni.

Takie oto moje rozterki, czy jest sens dopłacać do LUKa? Jeśli już to może nieznacznie więcej do wersji przeznaczonej dla 190 konnych jednostek. Wtedy droga wolna do softa na 180KM ;)

Rozkminę zainspirował filmik Prof Chrisa, który przypadkiem zamontował słabsze koło do mocniejszego diesla. LINK

 

 

Edited by M4R1O
Posted

daj VIN

Posted (edited)
5 godzin temu, Dev napisał:

daj VIN

WAUZZZF48HA176910

Edited by M4R1O
Posted
47 minut temu, M4R1O napisał:

WAUZZZF48HA176910

jest tak jak piszesz, nr Sachsa i Luka sie pokrywają

prawdopodobnie u Ciebie siedzi Sachs i taki kup

  • Upvote 1
Posted

Ok, dzięki za potwierdzenie :)

Posted

Witam też jestem przed wymianą koła dwumasowego i też właśnie myślałem żeby założyć od wersji 190 km. Według logiki takie koło powinno więcej wytrzymać i przyszłościowo do zrobienia programu chyba też by było odpowiedniejsze. Ktoś ma doświadczenie lub już montował takie koło od 190km do 150km ?

Posted (edited)

Małe uzupełnienie powyższej rozpiski.
Pogrzebałem jeszcze w katalogach. Do ośki 190konnej również idzie to samo koło co do 150tki. Wychodzi na to, że tylko wersje 190konne z quattro miały inne koło.

Edited by M4R1O

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...