Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju z pompy vacum(?) i płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, pozwólcie że podzielę się moją historią.

Pacjent 2.0tfsi BPJ, 365kkm nalotu. Problem: ubytki oleju +-1l/1kkm i ubytki płynu chłodzącego.

Brak masełka pod korkami, nie dymi na biało (ani na czarno) nie ma syfu w zbiorniczku wyrównawczym, test na CO2 w zb wyrównawczym negatywny. Olej syntetyczny 5w30 motul.

Mechanik wycieków oleju nie widzi, znalazł miejsce w którym ubywa płynu chłodzącego, wymienił króciec głowicy i jeden z węży. To znacząco ograniczyło ubytki, ale nie wyeliminowało ich zupełnie.

I tak pewnego razu sam zaobserwowałem sporo oleju na pokrywie pod SB, potem na SB i zauważyłem że przewody z tyłu silnika, tuż pod grodzią zaolejone. 

W tej okolicy znajduje się pompa vacum i z tego co czytałem to ona czasem olej puszcza. To by się zgadzało w moim przypadku. 

Przeglądając internet znalazłem również ten film:

i jestem pełen nadziei że to jest właśnie mój problem. Pompę dziś odkręciłem, komplet uszczelek zamówiony, jutro chcę przyjrzeć się układowi chłodzenia, może być problem bo dojście słabe.

Po odkręceniu pompy moje obawy zaczął budzić fakt że sama w sobie nie jest specjalnie zaolejona. W niektórych tylko miejscach widać olejowy syf. Czy takie uszkodzenia mogą skutkować takim poborem oleju? Jeśli nie skąd jeszcze w tej okolicy olej może ciec? Plama pod sb jest spora więc dużo go ubywa. Wiem że w tej okolicy znajduje się też łańcuch wałków rozrządu, czy spod jego osłony również może ciec?

Będę Was informował o postępach i (mam nadzieję) progresie o ile nie rzucę tego, bo dostęp jest fatalny, dziś godzinka na odkręcenie pompy a węże są jeszcze niżej.

Wrzucam film z pompą. Często opisywaną awarią są luzy na króćcu. U mnie rusza się tylko góra dół w obrębie luzu miedzy zaczepem i gniazdem, gdy silnik chodzi siedzi twardo, nie mam problemów z hamulcami (oprócz: bicie podczas hamowania z dużej prędkości, tarcze, klocki przód tył nowe - nie sądzę żeby to miało związek z pompą). Na filmach na YT które widziałem ten króciec hałasuje, lata w każdą stronę, u mnie tylko luz o którym wspomniałem. Czy jest możliwe aby przez ten luz uciekał olej?

Jeśli ktoś ma jakieś przemyślenia na ten temat chętnie posłucham, może ktoś się z tym mierzył, chętnie posłucham wskazówek bo nie jestem mechanikiem i to moja pierwsza naprawa poważniejsza niż wymiana żarówki i regulacja ręcznego 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...