Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Schemat ustawienia rorzadu I wałkować balansujacych?


lednom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Posiada ktoś  schemat ustawienia rorządu  i wałków balansujacych w a4b8 2.0tfsi CDNC. 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. 

IMG_20220831_150807.jpg

IMG_20220831_162729.jpg

Edytowane przez lednom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, temat przerabiałem nie tak dawno poprzez błąd P3054 (wg kompa rozrusznik zatrzymany , usterka elektryczna, błąd stały :) a się okazał zatarty w 3d. wałek wyrównoważający )

poniżej masz zdjęcie oraz opis (mam nadzieję że jest w miarę widoczne) 

górny wymiar oznaczony numerem 5  pomiędzy zewnętrzną krawędzią nadlewu na górnej szynie prowadzącej i znakiem ustawienia na wałku rozrządu po stronie ssania wynosi 61 - 64 mm (w moim przypadku wyszło 62mm) a później całościowy wymiar pomiędzy znakiem ustawienia  wałka rozrządu po stronie ssania i znakiem ustawienia koła wałka rozrządu po stronie wydechu wynosi 124 - 126 mm,

Dodatkowo lepiej się zaopatrzyć też w zestaw do ustawiania rozrządu ,mianowicie blokady wałków oraz teflonową podkładkę pod śrubę wału ,jeżeli mimo zdjęć ciężko będzie Ci to przyswoić (nie piszę ,że akurat tak musi być) to tutaj masz jeszcze film na ,którym widać wszystko bardzo ładnie (fakt faktem jest on po angielsku ale wymiary i inne rzeczy pokazuje w ten sposób ,że nie idzie nic zrobić nie tak ;)  )

https://www.youtube.com/watch?v=B-nQ9nj-C0M&t=1061s

tak więc życzę powodzenia.

 

op.jpg

op1.jpg

zd.jpg

Edytowane przez Pawel8815
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Mi też zawarło wałek balansowy od strony ssącej, ale ktoś nie załozyl sitek. Mam pytanie 61-64 ma być mierzone od środka spornika do znaku na wałku ? 

 

Edytowane przez lednom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku padł od strony wydechu ten grubszy wałek , sitka były ;)  zatarł się poprzez zużycie napinacza od łańcucha rozrządu i wyrzeźbił w dolnej osłonie sobie troszkę co za skutkowało zatarcie , ale wracając do owych wymiarów  pierwszy wymiar 61-64 wg zdjęcia poniżej , a wymiar 124-126 tak jak masz od jednego do drugiego znaku. 

 

Edit. podczas montażu wałka od strony ssącej musisz dokładnie zwrócić uwagę na montaż kółka od trzpienia ustalającego, (idzie go wyciągnąć i jest oring ,za nim masz magistralę olejową która na górę podaje  na wałki ) dodatkowo jak już będziesz go wyciągał to na końcu tego wałka masz kółko zębate ,puki go nie odkręcisz wałka nie wydostaniesz  /napęd na pompę wody , śruba lewy gwint , przed dostaniem się do tego kółka ,zdjęcie plastikowej osłony na torx 25 bodajże 

 

Edit2 

dodatkowo patrząc na drugie zdjęcie jakie miałeś dodane coś mi się wydaje za duża przerwa od strony koła i łańcucha (zaznaczone na pomarańczowo)

musiał byś sprawdzić napinacz (zaznaczony na czerwono) czy Ci czasem nie siadł ,ja miałem ten wyżej uszkodzony,

dodatkowo płukanie silnika i zdjęcie pompy oleju będzie chyba również Ci potrzebne ,jeżeli się przytarł opiłkami , po zdemontowaniu pompy oleju jest tam również sitko (ni to trójkąt taki fikuśny) 

pic.jpg

pic2.jpg

Edytowane przez Pawel8815
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balanse przewaznie zacieraja sie przez pekajace sitka wpadajace w lozyskowanie balansu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2022 o 21:36, kixi4 napisał:

Balanse przewaznie zacieraja sie przez pekajace sitka wpadajace w lozyskowanie balansu..

zgodzę się z Twoją opinią ,aczkolwiek przypadek jaki wystąpił u mnie przeczył temu dość mocno :) (auto miało kulnięte 202k km) po demontażu owych sitek z zafasowania ,które się tam znajduje aż wyciekały bardzo drobne opiłki metalu , poszedł duży wałek a wymiana obu zapobiegawczo a zastanawia mnie ciągle po co ta magiczna tuba na tym większym wałku ;) 

po zabiegu auto śmiga pięknie i już 15k km nakręcone od wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przyczynę zatarcia wałka balansujacego. Łancuch ocierał po obudowie rorządu ?

Tylko zastanawia mnie dlaczego, obudowa obtarta od strony sztywnego ślizgu. 

IMG_20220917_195125.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lednom napisał:

Mam przyczynę zatarcia wałka balansujacego. Łancuch ocierał po obudowie rorządu ?

Tylko zastanawia mnie dlaczego, obudowa obtarta od strony sztywnego ślizgu. 

 

Padł Dokładnie od tej samej przyczyny co w moim przypadku na 99% ;)

winowajcę masz tutaj

zapewne jest jeszcze ori. z dziurką na ciśnienie olejowe (chyba że interwał olejowy przeciągnięty i coś go przykleiło) , podczas pracy silnika się zaczynał chować  do 1cm co robiło luz na łańcuchu

efektem przecieranie się dolnej obudowy od rozrządu , można to sprawdzić naciskając go swobodnie do jakiego momentu miał opór ,jeżeli jeszcze rozrząd masz założony :)

napi.png

 

 

Kwestia płukania układu i czyszczenie pompy oleju i pozostanie Ci złożenie go ;)

tylko nie zapomnij nowego uszczelniacza :D w moim przypadku dwa razy zrzucać musiałem dolną pokrywę przez brak dostępności części za granicą podczas montażu :P 

Edytowane przez Pawel8815
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winowajcę masz tutaj : 

zapewne jest jeszcze ori. z dziurką na ciśnienie olejowe. 

O jaka dziurke Ci chodzi? W nowych już tego nie ma? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...