Jump to content

kixi4

Pasjonat
  • Content Count

    241
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

12

About kixi4

Informacje

  • First name
    Michał
  • Location
    Ostrów Wlkp

Car

  • Car model
    A5
  • Car body
    Sportback
  • Year of production
    2010
  • Engine
    2.0 TFSI
  • Engine code
    1B
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    S-Tronic
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

4,910 profile views
  1. Jesli nie ma bledow, a silnik ma problemy z odpalaniem na zimnym i na cieplym to obstawiam na sterownik pompy paliwa, ktory znajduje sie przy zbiorniku paliwa. Znajdziesz go demontujac siedzisko tylnej kanapy pod ktorym znajdziesz zaslepke na 3 srubki. Pod nia jest dojscie do pompy i filtra w zbiorniku, a obok na wierzchu jest ten sterownik. Warto odczytac z niego numer czesci jaki tam jest zamontowany i pod ten numer zamowic nowy np w IC z pierburga.
  2. A czy zdarza sie, ze podczas jazdy np nierowno pracuje, albo traci moc?
  3. Zostaja walki wyrownowazajace, ale mialem 2 przypadki, ze podczas wymiany oleju mechanikom gdzies wyskoczyla taka wklada spod filtra oleju i tez brakowalo cisnienia, znajduje sie w gwincie filtra w podstawie filtra, taka plastikowa wkladka ze sprezyna i oringami..
  4. Czesc. Z doswiadczenia wiem, ze przyczyn niskiego cisnienia oleju moze byc kilka w tych silnikach, ale warto zaczac od sprawdzenia faktycznego cisnienia oleju manometrem, ale uwaga najlepiej to zrobic dwoma manometrami, bo w tej chwili dostepne manometry, nawet niby lepszych firm sa produkowane w chinach i mialem juz przygode, ze nowy manometr pokazywal zero, a po podniesieniu obrotow 3bary, a cisnienie okazalo sie ze bylo prawidlowe 1.3 bara na jalowym na "sprawdzonym" manometrze, wiec tu tez trzeba tez zachowac ostroznosc... jesli bedzie niskie cisnienie faktycznie to na poczatek trzeba sprawdzic pompe oleju..
  5. Na zimnym np rano jak wrzucasz wsteczny to rusza ok czy szarpie, albo rusza na dwa, trzy razy?
  6. Musi zasysac, na wolnych obrotach w tym silniku musi byc podcisnienie.
  7. kixi4

    poziom oleju

    Sprobuj na zagrzanym, otworzyc maske i wlacz zaplon, po minucie mmi powinno sie zrssetowac, a poziom oleju powinien rowniez wyswietlic sie na malym wyswietlaczu pomiedzy zegarami.
  8. Nie ma roznicy i jak dobrze pokombinujesz to idzie ja nawet wymienic zdejmujac tylko miske olejowa, wiem bo juz tak robilem... trzeba tylko przytrzymac czyms napinacz, on jest na sprezynie...
  9. Sprawdzalem te termostaty i one zamykaja sie, z tym ze poprostu za wczesnie sie otwiera, w nizszej temperaturze. Ceny sa rozne, zalezy od mechanika, miasta itp
  10. Nie odkrecisz termostatu bez demontazu calej pompy, jedna sruba schowana jest gleboko i blok silnika uniemozliwia dojscie do niej. Ze wzgledu ze byly rozne modele pomp i termostatow nie kazdy bedzie pasowal i szczerze z doswiadczenia polecam wymiane calej pompy, cala obudowa jest z plastiku i po kilku latach pracy w ciezkich warunkach robi sie on kruchy i lubi peknac np cieniutki rant od uszczelki i wypycha uszczelke co powoduje natychmiastowy wyplyw plynu chlodniczego. Bardzo czesto nieszczelnosc jest samego wirnika pompy. Nowe modele maja wirnik aluminiowy.
  11. Wg serwisowki cisnienie powinno wynosic na biegu jalowym na rozgrzanym silniku (temperatura oleju min 80stopniC) od 1,2 do 2.0 bar, z doswiadczenia wiem ze przewaznie jest to 1.2-1,4 bar, zdarza sie, że ciut spada do 1.1-1.2 bara jesli olej ma temperature np 95stopniC. Czujnik cisnienia oleju w 1.8 i 2.0 tfsi zalacza sygnalizacje ostrzegawcza od 0.7bara w dol.. Problemow z cisnieniem oleju w tych silnikach jest kilka, glowne dwa to albo pompa oleju (np porysowana wewnatrz), lub przytarte walki wyrownowazajace przez ktore zaraz za pompa przechodzi glowne cisnienie oleju i jesli sa przytarte to ucieka tamtedy cisnienie.. mialem tez przypadek zlej obrobki gornej miski olejowej do ktorej przykrecana jest pompa, powierzchnia miski byla jakby frezowana na dwa razy i po srodku styku z pompa byla szpara okolo 0.2mm, po przefrezowaniu powierzchnii na gladko cisnienie wrocilo i wzroslo o 0.4bara.. takze sa rozne przypadki.
  12. Roznie z tym bywa, ale przewaznie sie zgadza.. slychac moze byc tylko raz niestety...
  13. kolego ja zajmuje się naprawą tych silników od kilku lat i było już bardzo wiele awarii ze względu na to że łańcuch przeskoczył nie z winy napinacza a z winy po prostu wyciągnięcia się łańcucha polecam jak najszybszą wymianę na oryginał łącznie z drugim łańcuchem ponieważ często o nim ludzie zapominają A zdarza się że obciera blok Bo również jest tak wyciągnięty oczywiście przy okazji wszystkie ślizgi i do sprawdzenia podpora wałków rozrządu można również pokusić się o wymianę łańcucha i napinacza pompy oleju
  14. A skrzynia chodzi ci dobrze to znaczy na przykład na zimnym jak cofasz nie szarpie biegiem wstecznym lub nie zdarza się że wysprzęgla na hamulcu, albo nie zasprzegla po puszczeniu hamulca? Bo zdarza sie w tych skrzyniach ze np nie wysprzegla do konca i dlatego zawyza spalanie bo silnik ma obciazenie.. jesli cos sie dzieje ze skrzynia to mozna wymienic duzy zestaw naprawczy mechatroniki i przewaznie to pomaga..
  15. 0.8L/h to norma na rozgrzanym ale bez klimy i na neutralnym biegu... na klime podbija do 0.9-1.2L/h na D moze jeszcze wiecej.. a jaka masz skrzynie?
×
×
  • Create New...