Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia automatyczna - przyczepa kempingowa


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was używa B9 w automacie w zestawie z przyczepą kempingową? Zastanawiam się nad trwałością i funkcjonowaniem automatycznej skrzyni przy takim obciążeniu .

 

Jak narazie od kilku lat jeżdżę zestawem B8 2.0 manual+ przyczepa i jest OK, natomiast będę  zmieniał  na B9 i jako opcję rozważam automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciągam od 2 lat przyczepę kempingową swoim A4 B9 ALLROAD, generalnie holowanie to bajka, duży moment, dużo mocy i wręcz niezauważalna praca skrzyni biegów. Jedyny minus podczas holowania to trzymanie na zbyt niskich obrotach silnika, często używam wtedy manetki "-" do zbijania biegu o jeden niżej - tę czynność niestety musze wykonywać jak holuję i jest to trochę irytujące, to tzw. ekologia.. ale z tego co pamiętam wystarczy włączyć tryb S i ten problem znika, tylko ja sobie nie wyobrażam jeździć dłużej na tym trybie. W zeszłym roku zrobiłem całą Grecję, zjechałem min. płw. Pelion (wjeżdża się na ponad 1200m z poziomu morza) i Lefkadę - tam to są dopiero góry.. nigdy nie wyskoczył mi żaden komunikat, że zagrzała się skrzynia czy coś takiego, obserwowałem tylko cały czas temperaturę silnika i momentami podnosiła się do 120-130C jeżeli dobrze czytałem z podziałki, ale na zewnątrz było 40C a cały zestaw ważył prawie 4tony.. Tak dla informacji w moim aucie (2.0TFSI 252PS) DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1 to 1700kg i moja przyczepa również posiada DMC 1700kg, także jestem w limicie, a jak ciężką ty masz przyczepę?

20220728_175104 (2).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2023 o 21:37, Kuba L napisał(a):

Ja ciągam od 2 lat przyczepę kempingową swoim A4 B9 ALLROAD, generalnie holowanie to bajka, duży moment, dużo mocy i wręcz niezauważalna praca skrzyni biegów. Jedyny minus podczas holowania to trzymanie na zbyt niskich obrotach silnika, często używam wtedy manetki "-" do zbijania biegu o jeden niżej - tę czynność niestety musze wykonywać jak holuję i jest to trochę irytujące, to tzw. ekologia.. ale z tego co pamiętam wystarczy włączyć tryb S i ten problem znika, tylko ja sobie nie wyobrażam jeździć dłużej na tym trybie. W zeszłym roku zrobiłem całą Grecję, zjechałem min. płw. Pelion (wjeżdża się na ponad 1200m z poziomu morza) i Lefkadę - tam to są dopiero góry.. nigdy nie wyskoczył mi żaden komunikat, że zagrzała się skrzynia czy coś takiego, obserwowałem tylko cały czas temperaturę silnika i momentami podnosiła się do 120-130C jeżeli dobrze czytałem z podziałki, ale na zewnątrz było 40C a cały zestaw ważył prawie 4tony.. Tak dla informacji w moim aucie (2.0TFSI 252PS) DMC przyczepy z hamulcem w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1 to 1700kg i moja przyczepa również posiada DMC 1700kg, także jestem w limicie, a jak ciężką ty masz przyczepę?

20220728_175104 (2).jpg

Piękny Dethlefs ?

Moja mniejsza DMC 1350kg. Jakie modne masz A4? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modne tzn.? Chodzi ci czy coś dłubane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2023 o 00:13, Kuba L napisał(a):

Modne tzn.? Chodzi ci czy coś dłubane?

Mocne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...