Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopcenie trzepanie buda przy nagrzewaniu BRD


sirox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , po "udanym" remoncie silnika który był w tamtym roku w czerwcu , niemoge poradzić sobie z jednym problemem . Odrazu uprzedzę ,że glowica była cała robiona i planowana . 

Otóż auto trochę ciężko odpala synchro była ustawiona na 0  , po przestawieniu jej na -1 jakoś tam daje rade . Po podłączeniu go pod kompa pokazuje błąd wtrysku przekroczony zakres regulacji , no to został wymieniony ale nie już na końcówkę jaka  miałem T tylko S , spec się upierał ze one są lepsze i bardziej wytrzymałe . Po tej operacji odziwo odpala na strzala na kompa jestem umówiony dzisiaj i sprawdzenie bo jak to powiedział musi się wtrysk trochę "ułożyć i wtedy odczytamy co nam pokarze . Tylko ,że jak postoi z 5 -10 minut dostaje takiej trzepawki jak wirnik w pralce ,kopci na niebiesko wtedy i przy odpaleniu też tylko mniej  ,obroty delikatnie skacza ale jak się doda gazu to na chwilę przestaje i tak jest dopóki się nie nagrzeje , na nagrzanym tylko delikatnie buja buda I silnikiem . 

Dzisiaj się podzielę opinia mecha i dam znać co i jak . 

ale chciałbym wiedzieć przy okazji co mnie może czekac dlatego prosiłbym  o porady z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz i zaślep "podciśnienie" idące do gruszki przy chłodnicy EGR, zobacz czy pomoże, w okolicach 70 stopni zaczyna sterownik przestawiać ta gruchę i może być nieszczelna. miałem tak u siebie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2023 o 00:42, moniuh napisał(a):

odłącz i zaślep "podciśnienie" idące do gruszki przy chłodnicy EGR, zobacz czy pomoże, w okolicach 70 stopni zaczyna sterownik przestawiać ta gruchę i może być nieszczelna. miałem tak u siebie..

jutro będę miał trochę czasu i zerknę,  ale najpierw konkret . Korekty dopuszczalne po 1,20 na każdym ale, że te bujanie niedawało mi spokoju ,to wyciągnęliśmy jeszcze raz tylko wszystkie pompki. Arcymechanik u którego robiłem połsilnika źle zamontował pompki w konsekwencji ukruszyly się na każdej pompce tłoczki ehh.. teraz sprawa wygląda tak albo te 2 wymieniam co były błędy albo wszystkie , tylko że nieusmiecha mi się wydać około 3 tysięcy naraz , a wymiana 2 niewiem czy aż tak pomoże jak powinna . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemensy z końcówką "S" nie idą zamiennie z T z tego co pamiętam. Wydaje mi się źle dobrany pompowtrysiwacz jest powodem tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2023 o 17:47, xwegoszx napisał(a):

Siemensy z końcówką "S" nie idą zamiennie z T z tego co pamiętam. Wydaje mi się źle dobrany pompowtrysiwacz jest powodem tego problemu.

Byłem u mechaniora i je wyciągnęliśmy,  Dzisiaj przyszła z koncowka T i zobaczymy czy to będzie hulac . Wcześniej tez szarpało nim ale owiele mniej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2023 o 17:47, xwegoszx napisał(a):

 

Dla zainteresowanych , po wymianie tych 2 wtryskow które powodowały błędy , auto zaczęło normalnie pracować i doatalo kopa .Delikatnie jeszcze podszarpuje tak minimalnie ale jestem pewny że to przez zmiane synchro na -1,5  bliżej zera się ustawi  i powinno już to latać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie synchro na 0 rano przy tych temp . odpala ładnie , przy nagrzewaniu nie szarpie ani nie kopci .Brd odżyło a każdemu z takimi podobnymi usterkami proponuję najpierw synchro sprawdzic .Dzięki za pomoc można temat zamknąć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2023 o 22:12, sirox napisał(a):

Byłem u mechaniora i je wyciągnęliśmy,  Dzisiaj przyszła z koncowka T i zobaczymy czy to będzie hulac . Wcześniej tez szarpało nim ale owiele mniej 

Odsyłam do swojego tematu z przeszłości.

Oba wtryski będą pasować tak jak to miało miejsce u mnie jak i Ciebie, ale właśnie warunkiem to że trzeba czasy wtrysków ustawić umiejętnie. Każdy tuner ogarnięty jest w stanie to zrobić.

 

Ja mam właśnie te od 140 PD (podają one większą dawkę paliwa niż ori 170BRD) miałem ten sam problem, podczas odpuszczania gazu auto dalej jakby chwile było na "gazie" po czym po chwili dopiero obroty spadały gdzie to powinno być od razu. Ustawienie odpowiednie czasów wtrysków załatwiły temat, choć minimalnie jeszcze coś go tam lekko szarpie czasem, lecz to bym musiał dokładniejszą korektę czasową zrobić. U mnie akurat kopcenia nie było :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...