Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoka wartość kąta synchronizacji w 1.9TDI PD BLS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pacjent to VW Touran z silnikiem 1.9TDI BLS, auto mojego ojca. Ten sam silnik występował też w A3/A4.

Był wyciek oleju na zewnątrz silnika na połączeniu głowica-blok. Głowica poszła do obróbki, nowa uszczelka, rozrząd itd. Po odebraniu z warsztatu ojciec zauważył, że na jałowych obrotach na postoju auto więcej pali, przed robotą było to ok. 0,6-0,8, teraz 1,1. Ogólne zużycie paliwa też wzrosło i teraz przy jeździe miejskiej nie udaje się zejść poniżej 10 l, wcześniej wynosiło ok. 8l.

Postanowiłem sprawdzić kąt synchronizacji VCDS'em. Zgodnie z instrukcjami z internetów wartość kąta synchronizacji odczytuje się w grupie 4, pole 4 "Torsion Value". Zalecana wartość to mieszcząca się w przedziale -3 do +3, u mnie wartość ta wynosi -62,7*KW.

Co jest przyczyną takiej dużej wartości? Gdzie został popełniony błąd? Co sprawdzić?

Opublikowano

ktos po wymianie rozrządu nie ustawił kąta synchronizacji 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...