Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 tdi ake polozenie czujnika cisnienia doladowania


komzuald

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, czy ktos z was moze mi pomoc i powiedziec gdzie znajduje sie w tej mojej padlinie czujnik cisnienia doladowania? szukalem przy lewej lampie ale nie widze, z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak gdzie jest, oczy wydłubać potrafi... masz tam gdzieś w okolicach, na rurze od filtra tam gdzie przepływka jest... otwórz maskę, a na pewno zobaczysz...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sahipp napisał(a):

no jak gdzie jest, oczy wydłubać potrafi... masz tam gdzieś w okolicach, na rurze od filtra tam gdzie przepływka jest... otwórz maskę, a na pewno zobaczysz...

mozesz mi to mniej wiecej zaznaczyc gdzie? siedzialem dzidiaj z godzine przed maska i za chiny nie moglem tego znalezc…

IMG_7073.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie jest jeszcze jeden, są dwa

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam na zdjęciu i to na filmie oba to czujniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pierwszy to przeplywomierz, a mi chodzi o ten z drugiego filmiku, tylko ze w b6 pod lampa nie ma takiego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, komzuald napisał(a):

ten pierwszy to przeplywomierz, a mi chodzi o ten z drugiego filmiku, tylko ze w b6 pod lampa nie ma takiego czujnika

ze zdjęcia to przepływomierz i czujnik, dwie funkcje to pełni.... no i tam na filmie... u mnie jest jak ściągnę lewą, a stojąc przed autem prawą lampę... widać go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem w robocie, za 2 godziny będe w domu poszukam rozpisek i ci prześle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sahipp napisał(a):

proszę, o to chodzi ?

3957525500_1439987795.jpg

kur… wiedzialem ze kiedys gdzies ten czujnik widzialem, jak sciagalem slizg lampy to musialem go widziec, dzieki bardzo, jutro po robocie na spokojnie siade i to porozkrecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, komzuald napisał(a):

kur… wiedzialem ze kiedys gdzies ten czujnik widzialem, jak sciagalem slizg lampy to musialem go widziec, dzieki bardzo, jutro po robocie na spokojnie siade i to porozkrecam

zdarza się... wszystko wiemy, wszystko widać a jak człowiek czegoś nagle szuke to gdzie to było  he he?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co się dzieję tak z ciekawości że tego czujnika szukałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co wywala mi blad 00575 i nigdy w sumie go nie wyeliminowalem bo nie mialem pojecia o co chodzi, i ostatnio siedzac z kolesiem przy piwku poruszylem ten temat i stwierdzil ze to wlasnie ten czujnik i odrazu w ciemno go zamowilem zaintrygowany mniejszym spalaniem i lepszymi osiagami, ale rano jak wytrzezwialem i zaczalem glebiej o tym czytac to w moim bledzie powinno byc napisane „sensor” zeby bylo wiadomo ze padl czujnik a u mnie pelny blad to tylko „

00575 - Intake Manifold Pressure

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent”, ale jak juz kupilem to wymienie zobaczymy czy cos sie polepszy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile z ciekawości Tobie pali ? u mnie tylko że manual, spokojnie tak miasto bez korków to 7.2 - 7.5/100 do 8... ale jak zapomne o zmianach biegów to do 9 max no chyba że szalejemy to pod 10,5 potrafi podejść... trasa rekord 5.6l/100 ale tak na poważnie to około 6 do 7 nie patrząc na ekonomię...

 

ja z innym problemem sie borykam a na mechaników nie mam co liczyć... błędów brak... czasami szczególnie na rozgrzewaniu silnika potrafi delikatnie na jałowych zafalować w górę... i kolejna sprawa czasem ustawia się na jałowych książkowo idealnie a czasem o grubość wskazówki powyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to u mnie tak na prawde jakichs dziwnych zachowan nie ma, wydaje mi sie ze jest mulowaty przez starego juz tiptronica, co do spalania to az liczylem tej zimy bo z tymi cenami paliw lapalem sie za glowe, zima, maly dystans do pracy (ok 4 km) spalanie na poziomie 17 litrow, quattro+zamulony tip, z tego co pamietam jak kiedys liczylem to po miescie ok 12 litrow, wszystko przy emeryckiej jezdzie bo zanim depne zastanawiam sie 20 razy czy warto rozhulac ten wir w baku, trasy nigdy nie liczylem ale przy 140kmh mysle ze pali w okolicach 8-8.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to faktycznie sporo chleje... w zimę jak odpaliłem i tylko do sklepu i z powrotem to max 9 na takim krótkim dystansie bez rozgrzania...

 

12 litrów jest do zrobienia ale to cały czas na jedynce z maksymalnym butem... więc faktycznie sporo tobie pali... przy jeździe emeryckiej w typowym mieście Gdynia mam 7.2 w lato do 7,8 zima...

 

ogólnie co zauważyłem to ten silnik ma duży rozrzut spalania... jadąc spokojnie nie koniecznie jak emeryt pali nie wiele... ale jak się zapomnisz podszeptasz po obrotach to potrafi być w okolicach 10 chodź u mnie rzadko od momentu podwyższenia mandatów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sahipp napisał(a):

to faktycznie sporo chleje... w zimę jak odpaliłem i tylko do sklepu i z powrotem to max 9 na takim krótkim dystansie bez rozgrzania...

 

12 litrów jest do zrobienia ale to cały czas na jedynce z maksymalnym butem... więc faktycznie sporo tobie pali... przy jeździe emeryckiej w typowym mieście Gdynia mam 7.2 w lato do 7,8 zima...

 

ogólnie co zauważyłem to ten silnik ma duży rozrzut spalania... jadąc spokojnie nie koniecznie jak emeryt pali nie wiele... ale jak się zapomnisz podszeptasz po obrotach to potrafi być w okolicach 10 chodź u mnie rzadko od momentu podwyższenia mandatów...

 no widzisz a ja jezdze jak dziad, zwlaszcza teraz bo maluch z tylu w foteliku a wacha znika w oka mgnieniu, takze cos tam musi byc najebane ale nie wiadomo co, ten samochod ma kilka rzeczy ktore mnie zadziwaja, w zime pali od strzala, w lato jak chwile postoi ( przykladowo 1h) to kreci z 5 sekund zanim odpali, w miejscach gdzie wchodza wtryski w pokrywy zaworow leje mi paliwem jak mocniej depne, przelewy wymieniane kilka razy, nawet na wezsze zeby lepiej trzymalo to i tak chlapie. Irytuje mnie ten samochod ale mam juz go 5 lat i jakis sentyment jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, komzuald napisał(a):

no widzisz a ja jezdze jak dziad, zwlaszcza teraz bo maluch z tylu w foteliku a wacha znika w oka mgnieniu, takze cos tam musi byc najebane ale nie wiadomo co, ten samochod ma kilka rzeczy ktore mnie zadziwaja, w zime pali od strzala, w lato jak chwile postoi ( przykladowo 1h) to kreci z 5 sekund zanim odpali, w miejscach gdzie wchodza wtryski w pokrywy zaworow leje mi paliwem jak mocniej depne, przelewy wymieniane kilka razy, nawet na wezsze zeby lepiej trzymalo to i tak chlapie. Irytuje mnie ten samochod ale mam juz go 5 lat i jakis sentyment jest

spod pokrywy zaworów się Tobie leje ? czy z przelewów ? jeżeli z przelewów cieknie to można masz zaworki zwrotne z racji lat nie działające... w takim przypadku albo wywalić ( ja mam usunięte) albo zakupić nowe....

 

tak obiektywnie silnik jest fajny ale... kiedyś on był bardzo skomplikowany i nie było o nim wiedzy... dziś natomiast to stary kibel którym sie nikt już prawie nie interesuje... ja z przypadku stałem sie posiadaczem tej jednostki bo szukałem auta do hobbystycznego dłubania... i z ciężkim bólem nie mogłem znaleźć nic bez szpachli i trafiło się to ale z 2.5tdi... Z racji tego że byłem mega hejterem tego silnika to silnik miał wylecieć z budy i miał być swap. Z czasem okazało się że nie taki diabeł straszny jak to ludzie opisują więc już został...

 

Ogólnie silnik ma dwie wady. 1)ciężko to podkręcić 2)dostęp do wiedzy o nim, o mechanikach nie wspominam nawet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym wysokim spalaniem to albo (kolejność dowolna)

 

1)hydraulika ( nie stuka nic, jak wyglądają wałki?) - jaki olej lejesz?

2)wtryski - co prawda są pancerne ale swoje lata już mają

3)pompa paliwa- 106L pompa poprawiona ale trochę z badziewiastych materiałów wykonana... może masz uszkodzoną plastikową (stare pompy miały metalowe membranki) membrankę - to ma wpływ również na spalanie

4)jakiś czujnik (np temp, przepływka, doładowania itp itd)

5)automat.... ja w manualu zauważyłem że on ma 3 progi spalania...*okolice do 1500obr/min - mega ekonomiczny wóz, *1500 - 2000 - nadal niskie spalanie ale już ok litr więcej, *2000obr/min w górę - zaczyna się poważne spalanie...  

 

z czego auto ciągnie tak: do 1800 muł, powyżej 1800 zaczyna jechać, po przekroczeniu 2000obr jest strzał i ciągnie jak głupie do końca obrotomierza z tym że spalanko również proporcjonalnie liniowo ostro w górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...