Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regeneracja DPF. Metoda hydrokinetyczna uszkadza filtr?


Sowa80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, A4 B8 CJCB, 306 000km 2013. Wagiem sprawdziłem zawartość popiołu w DPF: 0,22/l oraz masa 89gram.  Stwierdziłem, że przy tym przebiegu profilaktycznie zregeneruje DPF. Umówiłem się do firmy, która wykonuje czyszczenie hydrokinetyczne. Koszt z demontażem 950zł. Mam obawy czy skorzystać z usługi:

 

Trafiłem w sieci na taki komentarze: 

"pracowałem przy tych filtrach i nie wiem czy wiecie ,ale te filtry są tak zbudowane, że otwory są w szachownicę, jeśli z jednej strony są otwarte ,to z drugiej ten otwór jest zaślepiony (nie są zrobione na przelot) po to żeby spaliny przeciskały się przez ścianki i oczyszczały w ten sposób... Wiec powiedz mi jak woda na przejść pod takim ciśnieniem przez te ścianki bez rozrywania ich w dodatku to niesamowicie kruchy materiał"

 

oraz 

 

"tak sobie myślę, że SiC robione są w segmentach bo moduł younga, i żeby nie pękały w trakcie produkcji przy wypalaniu, a tu nagle takie skoki ciśnienia wody. Ścianka pęka, woda wypłukuje fragmenty ścianki i nagle różnica ciśnień we/wy wynosi 0 nie dlatego że filtr jest czysty tylko dlatego że nie filtruje"

 

oraz

 

Po myciu ciśnieniowym filtr traci wartość na skupie   Druga sprawa pogarsza się jego zdolność do regeneracji, nie utrzymuje tak dobrze temperatury. Takie mycie daje mu 20-30tyś km potem śmietnik.

 

Po tych komentarzach chciałbym was zapytać czy istnieje bezpieczna metoda regeneracji? Czy może zakupić fabrycznie nowy filtr? A jeżeli tak to jakiej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sowa80 napisał(a):

"nie wiem czy wiecie ,ale te filtry są tak zbudowane, że otwory są w szachownicę, jeśli z jednej strony są otwarte ,to z drugiej ten otwór jest zaślepiony (nie są zrobione na przelot) po to żeby spaliny przeciskały się przez ścianki i oczyszczały w ten sposób"

Tak, wiemy, przynajmniej niektórzy bardziej dociekliwi wiedzą.

 

2 godziny temu, Sowa80 napisał(a):

"powiedz mi jak woda na przejść pod takim ciśnieniem przez te ścianki bez rozrywania ich w dodatku to niesamowicie kruchy materiał"

 

 Filtr w moim aucie został przepłukany pod  ciśnieniem w dedykowanym do tego sprzęcie (wrzesień zeszłego roku). Gdyby było to prawdą - rozrywanie ścianek kanałów filtra - to przez te przerwy przechodziłaby nieodfiltrowana sadza i osadzałaby się w końcówkach wydechu i byłaby widoczna, a nie jest. Nie ma jej tam, więc... twierdzę, że kanaliki nie zostały uszkodzone. 

Regeneracja, czyli próba doprowadzenia filtra DPF do pełnej(?) sprawności, powinna usunąć z jego wnętrza popiół (nie mylić z sadzą). Osadza się on na ściankach kanalików i trzyma się tam dość mocno. Jest trudny, jeśli nie niemożliwy do usunięcia. Co do wyniku(usunięcie popiołu) takiej regeneracji osobiście nie jestem do końca przekonany... nie twierdzę jednak, że nic pozytywnego ona nie wnosi. Negatywów nie zauważyłem.  Jedynym dowodem byłoby zajrzenie do wkładu w celu sprawdzenia efektów takiej, czy innej próby "naprawy" filtra. I tu przydałby się  test słynnych Youtuberów -Prof.Chris, czy niejaki Michu (nie jestem pewien poprawności tego nicku/pseudonimu).

 

2 godziny temu, Sowa80 napisał(a):

Czy może zakupić fabrycznie nowy filtr? A jeżeli tak to jakiej firmy?

Tu odpowiedź jest dość łatwa ale niestety bolesna. Gdyby filtr DPF był tańszy na pewno nabyłbym go drogą kupna, niestety nie jest. Bo piszę tu, o oryginale, dostępnym tylko w ASO. Według mojej wiedzy, żaden zamiennik nie działa tak,  jak oryginał i nie jest wart nawet jednej dziesiątej ceny oryginału.   

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje dobrać odpowiednią metodę regeneracji (usunięcia popiołu), ktoś może polecić najmniej destruktywną dla filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Filtr w moim aucie został przepłukany pod  ciśnieniem w dedykowanym do tego sprzęcie (wrzesień zeszłego roku). Gdyby było to prawdą - rozrywanie ścianek kanałów filtra - to przez te przerwy przechodziłaby nieodfiltrowana sadza i osadzałaby się w końcówkach wydechu i byłaby widoczna, a nie jest. Nie ma jej tam, więc... twierdzę, że kanaliki nie zostały uszkodzone. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłeś zwiększenie interwałów pomiędzy wypaleniem DPF?

 

W którym zakładzie wykonywałeś usługę? Trwało to jeden czy dwa dni. Zastanawiam się bo często czytam na forach, że musi być filtr dobrze wysuszony.

 

Czy mierzyłeś różnice ciśnień po regeneracji? Czy zmieniałeś czujnik różnicy ciśnień?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...