Skocz do zawartości

Tomnik

Pasjonat
  • Postów

    427
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Odpowiedzi społeczności

  1. Tomnik odpowiedź w Jak się nazywa to coś aluminiowego? został oznaczony jako odpowiedź   
    8E0505193B    Podkładka do łożyska ramy pomocniczej (nazewnictwo według Etki)
  2. Tomnik odpowiedź w Pali się bezpiecznik pod maską w A4 B8 2.0TDI został oznaczony jako odpowiedź   
    Na początek sprostowanie (sypię głowę popiołem) bezpiecznik, o którym mowa zasila cewki niektórych przekaźników.
     
    1. Przy tej usterce koniecznym jest przegląd pamięci usterek sterownika silnika, jak i cały auto-skan. To może pomóc/nakierować na ewentualnie wadliwy podzespół i przyspieszyć procedurę diagnozy.
    2. Jeśli błędy wykazane w auto-skanie nie naprowadzą na rozwiązanie problemu, to poszukiwanie tegoż nie będzie łatwe/szybkie. A to z uwagi na ilość podzespołów, które bezpiecznik ten zasila.
    3. Przesyłam Ci schematy elektryczne, na których znajdziesz podzespoły zasilane przez bezpiecznik SB16, jak i przekaźnik J317. Styk tego przekaźnika(sterowanego ze sterownika silnika) podaje zasilanie ("+") na bezpiecznik 16 i dalej na podzespoły.
    Mam nadzieję, że dasz radę je przeczytać i znaleźć usterkę.
     
    Schematy na których znajdziesz podzespoły zasilane przez SB16 :
    Mała podpowiedź - "Trzymaj się" przewodu czerwono-białego "rt/ws" 
     
    Przekaźnik świec żarowych J179

    J179    -      Jednostka sterująca automatycznego timera żarzenia
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    Pytanie 10    -      Świeca żarowa 1
    Pytanie 11    -      Świeca żarowa 2
    Pytanie 12    -      Świeca żarowa 3
    Pytanie 13    -      Świeca żarowa 4
    ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
    SB4    -      Bezpiecznik 4 na uchwycie bezpiecznika 
    SB6    -      Bezpiecznik 6 na uchwycie bezpiecznika 
    S39    -      Usuń bezpiecznik świec żarowych silnika
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
      12    -      Punkt masy w komorze silnika po lewej stronie
      85    -      Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
      131    -      Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
      D103    -      Złącze 3 w wiązce przewodów w komorze silnika
     
    Dalsze podzespoły zasilane przez SB16:

    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    J696    -      Przekaźnik obwodu chłodzenia skrzyni biegów
    N75    -      Zawór elektromagnetyczny ograniczający ciśnienie doładowania
    N79    -      Rezystor grzewczy do wentylacji skrzyni korbowej
    N144    -      Zawór elektromagnetyczny po lewej stronie do elektrohydraulicznego mocowania silnika
    N275    -      Zawór klapowy obejściowy filtra powietrza
    N345    -      Zawór przełączający chłodnicy recyrkulacji spalin
    N488    -      Zawór płynu chłodzącego skrzynię biegów
    T60    -      Złącze wtykowe, 60-krotne
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
      85    -      Złącze masy 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
      D110    -      Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
    *    -      tylko do pojazdów z rezystorem grzejnym do wentylacji skrzyni korbowej
    *2    -      tylko dla pojazdów z ręczną skrzynią biegów
    *3    -      Przekrój poprzeczny zależy od wyposażenia
     
    Bezpiecznik SB16, Przekaźniki J359 i J360 zasilające elektryczną nagrzewnicę (dogrzewanie wnętrza kabiny pasażerskiej) :


    J359    -      Przekaźnik niskiej mocy grzewczej
    J360    -      Przekaźnik dużej mocy grzewczej
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    ST1    -      Podstawka bezpiecznikowa 1
    SB16    -      Bezpiecznik 16 na uchwycie bezpiecznika 
    S126    -      Bezpiecznik dodatkowego ogrzewania
    S328    -      Bezpiecznik 2 dodatkowego ogrzewania
    T17b    -      Złącze wtykowe, 17-stykowe, niebieskie
    T17q    -      Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
    Z35    -      Element grzewczy do dodatkowego ogrzewania powietrza
      688    -      Punkt uziemienia 2 na tunelu środkowym
      A138    -      Złącze 2 w wiązce przewodów centrali
      D110    -      Złącze 8 w wiązce przewodów w komorze silnika
      L81    -      Podłączenie w wiązce przewodów nagrzewnicy dodatkowej
    *    -      tylko dla pojazdów z dodatkowym ogrzewaniem powietrznym
     
    Przekaźnik J317 zasilający wszystkie podzespoły, strzeżone bezpiecznikiem SB16 :

     
    J317    -      Przekaźnik do zasilania klasy 30
    J623    -      Jednostka sterująca silnika
    T17q    -      Złącze wtykowe, 17-krotne, czerwone
    T94    -      Złącze wtykowe, 94-krotne
      131    -      Złącze masy 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
      B146    -      Połączenie dodatnie 1 (87) w wiązce przewodów wnętrza
      D101    -      Złącze 1 w wiązce przewodów w komorze silnika
      D102    -      Złącze 2 w wiązce przewodów w komorze silnika
     
    Kolory przewodów
    ws    =    biały
    południowy zachód    =    czarny
    ro    =    czerwony
    rt    =    czerwony
    br    =    brązowy
    gn    =    zielony
    bł    =    niebieski
    gr    =    Szary
    li    =    fioletowy (lila)
    VI    =    fioletowy
    ge    =    żółty
    Lub    =    Pomarańczowy
    rs    =    różowy
     
    Moja droga poszukiwania usterki  :
    1. Usunięcie z gniazda bezpiecznika SB16
    2. Przy wpiętym multimetrze nastawionym na odczyt rezystancji Ohm  lub na funkcję poszukiwania zwarcia (brzęczyk) w przewód czerwono-biały, a masę (-) sprawdzenie wartości w Ohm. Przy zwarciu, które "sygnalizuje" bezpiecznik("pali się") powinno to być 0 (okolice zera)Ohm, sygnał z buzera (brzęczyk) przyrządu .
    3. Multimetr wpięty, wypinanie (wtyczka/gniazdo) po kolei każdego z podzespołów będącego zasilanym bezpiecznikiem SB16. Po wypięciu i sprawdzeniu przez multimetr, nie wpinałbym podzespołu z powrotem. Przeszedłbym do następnego podzespołu, wypiął, sprawdził multimetr, itd.
    4 W sytuacji gdyby po wypięciu wszystkich podzespołów nadal występowałoby zwarcie, będzie to sugerowało zwarcie samego przewodu czerwono-białego do masy (-). 
  3. Tomnik odpowiedź w Śruba zderzaka został oznaczony jako odpowiedź   
    Primo - to jest wkręt N91057001, nie śruba.
    Secundo - problem dotyczy zapewne części, w którą się on wkręca, a nie samego wkręta (który można wymienić ) i prawdopodobnie jest to część pod nazwą "klip" 8K0821213A
  4. Tomnik odpowiedź w błąd 5940 i 5924 klapy spalin po pomiarze sprawności akumulatora został oznaczony jako odpowiedź   
    Nie, nie ma.
     
     
    Tu materiał video z angielskim ze specyficznym akcentem audio , obrazujący z czym masz do czynienia :
     
     
    Wykonaj,  jeśli to możliwe(nie mam wiedzy), test tzw. wykonawczy(np.VCDS) działania tego podzespołu. 
    W czasie wykonywania testu proponowałbym przyjrzeć się działaniu zaworu. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...