Jump to content

Tomnik

Pasjonat
  • Content Count

    106
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

7

About Tomnik

Informacje

  • First name
    Tomek
  • Location
    Ostrowiec Św.

Car

  • Car model
    A6 C6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2010
  • Engine
    2.7 TDI V6
  • Engine code
    CANA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. https://a4-klub.pl/topic/458095-drgania-na-kierownicy-w-zakresie-pr%C4%99dko%C5%9Bci-110-140-rozwiazanie-wymiana-tuleje-65-mm-vs-75-mm/
  2. Najważniejszą wartością, która zostaje (która powinna być) wyzerowana jest zawartość popiołu. Na jej podstawie sterownik (a właściwie jego program) ustala wielkości zawartości sadzy, przy których rozpoczyna proces regeneracji. Im więcej popiołu, tym przy mniejszych wartościach sadzy, proces ten startuje. Różnice te nie wynikają z niewyzerowania. Normalnym jest, że wartość skalkulowana (obliczona) jest zawsze większa, od tej rzeczywistej. Piszę "normalnym" ponieważ bardzo rzadko można napotkać dane, mówiące o większej wart. rzeczywistej, od tej obliczonej. A gdy tak właśnie jest mamy do czynienia z usterką w aucie. Po skończonym procesie regeneracji sadza rzeczywista powinna osiągnąć zero. Na temat obliczonej nie wypowiem się, ponieważ jest to zależne od auta i oprogramowania ster. silnika. Mogę jedynie napisać, że w A6 C6 proces (niezakłócony) regeneracji kończy się zawsze po spadku (osiągnięciu) sadzy obliczonej do 7,5; co wydaje mi się dziwnym i jak na razie (według stanu mojej wiedzy o DPF) niezrozumiałym. Czuję się "okradzionym" z 7,5 jednostek między regeneracjami. Jaką obecnie notujesz zawartość popiołu w filtrze ?
  3. A w jakim celu ? Może w ten sposób https://www.youtube.com/watch?v=qCP7O8zkVl4 ? A może tak https://www.youtube.com/watch?v=WJHQj4POBMg ?
  4. 8E0601025BF 8E0601025BA
  5. Proszę zamontować do lampek tradycyjne żarówki i dopiero w przypadku ich nieświecenia, szukać problemu w podzespołach (bezpiecznik, sterownik) auta.
  6. https://a4-klub.pl/topic/285436-jaki-olej-do-18-t/
  7. Regeneracja DPF zarządzana jest przez sterownik silnika po osiągnięciu pewnej wartości (dalej nazwanej progiem) sadzy - obliczonej lub zmierzonej. Zwykle, jako pierwsza osiągnięta zostaje ta obliczona. Z moich skromnych doświadczeń wynika, że jeśli wartość "rzeczywista"/zmierzona rośnie szybciej, niż ta obliczona mamy w aucie usterkę, która powoduje zwiększoną emisję sadzy. Próg, przy którym sterownik zarządza regenerację filtra, zmniejsza się wraz ze wzrostem wypełnienia filtra nieusuwalnym popiołem ***. Obrazowo - auto wyjeżdża z fabryki wyposażone w pusty (nowy, czysty - 0 l popiołu) DPF, którego możliwości akumulacji (magazynowania) sadzy są największe i dlatego też regeneracje będą rozpoczęte przy osiągnięciu wartości sadzy np. 32g (32g w DPF-ie A6 C6 2.7/3.0) ; pokonywany dystans w km miedzy regeneracjami największy. Wraz z ilością pokonywanych kilometrów w filtrze odkłada się popiół (nieusuwalny **), a to zmniejsza możliwości magazynowania sadzy, co przewidziane jest w programie, który dolicza/nalicza wartość popiołu (i nigdy go nie zeruje *) - zwiększenie ilości popiołu skutkuje zmniejszeniem progu, przy którym zarządzana jest regeneracja filtra. Na podstawie A6 C6 : nowy filtr (0 l popiołu) próg 32g, filtr po 250tys. km (0,43 l popiołu) próg 16g. Oczywistym jest, że regeneracje (przy tych samych warunkach, w których porusza się auto) będą przeprowadzane coraz częściej. * "Zerowanie" wartości popiołu jest możliwe i wykonać to można (trzeba) tylko przy wymianie filtra na nowy. ** Tzw. czyszczenie (usługa proponowana przez firmy tym się zajmujące - z lepszym lub gorszym skutkiem) filtra DPF ma za zadanie usunięcie z niego popiołu. Po takiej czynności (zakładając, że przyniosła skutek w postaci usunięcia pewnej (większej lub mniejszej) ilości popiołu z filtra) należałoby wyzerować wartość popiołu "w pamięci" sterownika silnika (specjalna procedura). *** Popiół pozostałość po spalonym oleju silnikowym i (podobno) pozostałość po procesach regeneracji
  8. Ze schematu, który przedstawiłeś absolutnie nie wynika, aby urządzenie to, miało możliwość podłączenia pod magistralę CAN. Podaj jego model. Obawiam się, że nie wiesz, o czym piszesz, wspominając o CAN. Jeszcze lepiej....
  9. Serio, tak zrozumiałeś to, co napisałem...? Możesz mieć antynapad ale wtedy musisz przeciągnąć przewód do drzwi. Co wyłącza w tym urządzeniu blokadę - ukryty przycisk, transmiter w kieszeni ? Moja rada - zwróć to urządzenie i dokonaj zakupu takiego które : - podłączane jest do CAN - posiada transmiter, służący identyfikacji, który nosisz przy sobie,
  10. Tomnik

    Doładowanie AFNa

    Ano po tym, iż jest to częsta przyczyna problemu, co widać na załączonym/nych obrazkach. I o czym sam się przekonałeś... "Bronienie się" przed grubszą robotą jest zrozumiałe ale czasami lepiej posłuchać rad, zakasać rękawy, pozbyć się problemu.
  11. Jeśli auto, w którym chcesz zainstalować blokadę, to A4 B8 (uzupełnij swój profil ! ), to przewodu takiego nie znajdziesz w "kabine". Sygnał przekazywany jest cyfrowo magistralą CAN do sterownika w drzwiach. I tylko tam (w drzwiach) znajdziesz interesujący Cię przewód ("pomiędzy" sterownikiem, a lampką). W przypadku aut z magistralą CAN lepiej jest (jeśli nie koniecznym) stosowanie alarmów, blokad, immobilaiser-ów (z lub bez funkcji antyporwania/antynapadu) wpinanych i sczytujących sygnały z CAN.
  12. Tomnik

    Logi 1.9 TDI AWX

    Sprawdź bieżnię strony gorącej turbiny na okoliczność charakterystycznych półkolistych śladów, które zostawiły/zostawiają kierownice zmiennej geometrii. Widać je i czuć pod palcami. To właśnie one są przyczyną zacinania się kierowniczek. Trzeba się ich pozbyć - ja to zrobiłem używając drobnoziarnistego papiery ściernego. Możliwe i bardziej fachowe jest tzw. szkiełkowanie. https://forum.vw-passat.pl/topic/2906-turbina-czyszczenie-kierownic/?do=findComment&comment=1795322 https://a4-klub.pl/topic/458148-doładowanie-afna/?do=findComment&comment=5513998
  13. Tomnik

    Doładowanie AFNa

    Tak. I właśnie te dane świadczą o dużym przeładowaniu. Do sprawdzenia bieżnia strony gorącej na okoliczność ewentualnych, charakterystycznych półkolistych śladów, które są wynikiem obcierania się kierownic o ten element. Przetarcie delikatnym papierem ścierny https://forum.vw-passat.pl/topic/2906-turbina-czyszczenie-kierownic/?do=findComment&comment=1795322
  14. Tomnik

    Doładowanie AFNa

    Do czyszczenia zmienna geometria turbosprężarki. Przeładowanie.
×
×
  • Create New...