Skocz do zawartości

Tomnik

Pasjonat
  • Postów

    427
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Tomnik

Informacje

  • Imię
    Tomek
  • Miasto
    Ostrowiec Św.

Auto

  • Model
    A6 C6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.7 TDI V6
  • Kod silnika
    CANA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

11357 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Tomnik

  1. Muskel, znasz powód. fachowiec (tak, przez małe "f") jest typowym wymieniaczem, nie mechanikiem samochodowym. Nie ma wiedzy (lub narzędzi) na temat sposobu diagnozowania układu wtryskowego. Omijać i zmienić na Fachowca z dobrymi opiniamii.
  2. Typ zawieszenia 1BE Przód : klasa wagowa OJG, nr części 8E0 411 105 CG niebieski-biały-zielony Tył : klasa wagowa OYG, nr części 8E0 511 115 DJ niebieski-różowy
  3. Spróbuj tylko czy rozrusznik się obraca (powiedzmy "pół" obrotu, wiesz....). Jeśli tak, posprawdzaj wszytko co możliwe w warunkach poza warsztatowych - olej(na okoliczność stanu i opiłków), płyn chłodniczy(obecność w nim nawet najmniejszych śladów oleju), rzuć okiem na układ paska wieloklinowego, na to wszystko do czego masz dostęp. A może to kwestia skrzyni biegów...? - No raczej nie, skoro nie mogłeś go uruchomić rozrusznikiem... Nie jestem mechanikiem, być może nie powinienem się w ogóle wypowiadać... "podczas usterki auto zaczęło specyficznie mocno niż zawsze hamować silnikiem" - Jeśli to nie było Twoje subiektywne odczucie, to dopełnia raczej obrazu przytartego elementu/elementów silnika. Byłem świadkiem(pasażerem) kiedy auto ni z tego ni z owego podczas jazdy zgasło, przy próbie uruchomienia(bez udziału rozrusznika, pędem auta na biegu) silnika toczącego się auta koła napędzane stanęły jak wryte malując czarną krechę... zatarte zostały łożyska wału i to jak "skutecznie"... Naprawdę nie chcę/chcemy Cię straszyć i "dokładać do rozgrzanego już pieca" ale nie wygląda to fajnie. Mam nadzieję, że usterka nie okaże się poważna. Czego Ci szczerze życzę.
  4. Pamiętajcie, podałem tylko przykład. Nie twierdzę, że do tego doszło. Jedno jest raczej pewne, że silnik został zablokowany (oby nie) "mechanicznie", to tak na logikę.
  5. Usterka nastąpiła około pierwszej w nocy (?), auto zostało przewiezione/zholowane (?). Próbowałeś dziś uruchomić zimny silnik, nie obraca ?
  6. To jest pierwsza czynność, którą powinieneś wykonać. To, co opisałeś ma miejsce np. w sytuacji kiedy "spuchnie" tłok/tłoki. Blokują się w cylindrze, rozrusznikiem nie można zakręcić. Po ostygnięciu, obrót jest możliwy. Podałem przykład, który nie musiał wcale zaistnieć w tym przypadku.
  7. Doprecyzuj - ciśnienia spalin, czy temperatury ?
  8. Dla uściślenia - czyli jest to proces jednorazowy. Tak ? I jesteś tego pewny ? Sprawdź.
  9. Włącz zapłon, nie włączaj świateł, stan przed autem. Sprawdź, czy błyski występują cyklicznie (po pierwszym zaobserwowanym poczekaj jeszcze pół minuty), czy tylko jeden raz po włączeniu zapłonu. Np. w A6 C6 efekt ten jest widoczny, co około 25 sekund, osobno dla każdego z obwodów. Jeśli jest to jednorazowe sprawdzanie zaraz po włączeniu zapłonu, temat bym odpuścił. Jeśli cykliczne, jazda bez włączonych świateł (mając np. włączone dzienne) i z pojawiającymi się błyskami jest problematyczna, jeśli nie zabroniona prawnie i należałoby to wyeliminować.
  10. Kondensator nie wyeliminuje błysków "stroboskopowych" widocznych na elementach led, będących wynikiem działania diagnozy typu zimnego.
  11. 8E0505193B Podkładka do łożyska ramy pomocniczej (nazewnictwo według Etki)
  12. https://www.tsbsearch.com/Audi/30-20-26 Wymontowanie i zamontowanie czujnika wykrywania biegu G604.pdf
  13. Kierownica powietrza (chłodnicy/intercoolera powietrza doładowanego) : 8E0117335K Kod PR-2K1 8E0117335N Kod PR- 2K7 (zderzak S-Line)
  14. Tomnik

    Audi a4 b5 1.9 tdi pd

    Dźwignia, którą naciskasz nie jest połączona z EGR, a z klapą gaszącą. Jeśli ją przesuniesz w pozycję krańcową, silnik powinien się zatrzymać, zgasnąć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...