Jump to content

Tomnik

Pasjonat
  • Content Count

    167
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22

About Tomnik

Informacje

  • First name
    Tomek
  • Location
    Ostrowiec Św.

Car

  • Car model
    A6 C6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2010
  • Engine
    2.7 TDI V6
  • Engine code
    CANA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Do zgrubnej oceny stanu silnika i wtryskiwaczy potrzebne są logi 013, 23. Na podstawie podanych danych można stwierdzić : -początki zacinania się kierownic turbosprężarki (na razie nic groźnego) -lekkie niedoładowanie w pewnych momentach -sczytane dane przy niewłaściwej temperaturze płynu chłodzącego (być może termostat do wymiany)
  2. Trudno wyrokować na odległość, co jest przyczyną pojawiania się wartości 2983,5 (zauważ, że znajdziesz taki sam odczyt w teście drogowym 011). Na początek sprawdzenie wiązki i wtyczek (czasochłonne) lub podmiana czujnika doładowania (szybkie ale trzeba zainwestować :) ).
  3. Przeczytaj mój wpis jeszcze raz. Edytowałem go i dodałem ważną uwagę. Zacznij od : czujnik ciśnienia doładowania/jego wiązka/sterownik.
  4. Kombinujesz, jak przysłowiowy koń pod przysłowiową górę (zrozumiałe wobec perspektywy demontażu turbosprężarki). Koniecznym jest demontaż turbiny i czyszczenie jej zmiennej geo. Zwróć uwagę też na to, co napisałem tu https://a4-klub.pl/topic/459283-logi-19-tdi-awx/?do=findComment&comment=5515607 to bardzo częsta przypadłość i trzeba zniwelować te nierówności. Ustrzeżesz się przed powtórnym demontażem, który będzie konieczny po paruset kilometrach. Edit - Po przyjrzeniu się wszystkim danym z logowania. Log nr 3 wygląda na usterkę czujnika doładowania, usterkę wiązki lub
  5. Posłuż się ETKą (np. online). Tu Kol. Mateusz opisał instrukcję użytkowania https://a4-klub.pl/topic/471931-wyszukiwanie-cz%C4%99%C5%9Bci-w-katalogu-sprawdzanie-cen-i-dost%C4%99pno%C5%9Bci/?do=findComment&comment=5591179 Znajdujesz amortyzator przeznaczony do Twojego auta, zwracając uwagę na ostatnią kolumnę, w której odczytujesz przeznaczenie części do typu zawieszenia (w Twoim przypadku 1BA) i silnika (w Twoim przypadku ANB), do rodzaju nadwozia : -przód 8D0413031BK zastąpiony 8D0413031BM -tył 8D5513031K, 8D5513031L Nr-y te wklejasz w Google. Tu znajdujesz amort
  6. Tomnik

    Wentylator

    Już jeden Twój temat wylądował w koszu (i bardzo dobrze...). Nie dało Ci to nic do myślenia ? Nie dało - zakładasz następny, zadajesz naiwne pytania bez podania danych, które umożliwiałyby diagnozę/odpowiedź. Po za tym ten Twój niechlujny styl pisania ... Brak szacunku do ewentualnych czytających. Edit - Kolega Rafał jest zbyt miłosierny
  7. Tomnik

    Problem z dpf

    Jakim urządzeniem diagnostycznym się posługujesz ? Filtr DPF konieczne trzeba poddać próbie przeczyszczenia ! Autem nie radzę jeździć. Błąd P242F zarejestrowany w sterowniku silnika jest oczywisty i pojawił się tam baaardzo dawno temu. Obecnie nie jest możliwy do usunięcia. Wskazuje zapełnienie filtra popiołem. Po przeczyszczeniu filtra należy wyzerować 104.1 (nie rób tego bez czyszczenia DPF ! ), po tej procedurze będziesz mógł usunąć błąd.
  8. Tomnik

    Problem z dpf

    Wtryski : Korekcje długodystansowe wskazują na konieczność przyjrzenia się wtryskom 2 i 4. Wszystkie wtryskiwacze wymontuj i zleć ich test. DPF - Podaj dane 102 silnik załączony, bieg jałowy, drugi odczyt przy załóżmy 2 tys. obrotów. Bardzo podejrzanie (niemożliwie) wygląda to 0,00 w 104.3. Wskazuje na niesprawny czujnik różnicy ciśnienia, brak wkładu w filtrze DPF. 104.1 - Przekroczona granica zapełnienia filtra popiołem. Konieczna wymiana lub ewentualnie przeczyszczenie ciśnieniowe (zapomnij o domowej/garażowej myjce ciśnieniowej) w odpowiednim do tego sprzęcie. Coś tu
  9. Tomnik

    Problem z dpf

    Jeśli chcesz abyśmy mogli podjąć próbę diagnozy stanu wtryskiwaczy, musisz przedstawić dane : -zlogowane w czasie rozruchu i po nim, 13, 14 - grupy 72-77 -przy okazji 104 (DPF) Jeśli będą wyglądać słabo, to nieuniknionym jest test wtryskiwaczy po za autem (Bosch service). Na podstawie danych 72-77 nie podejmuje się raczej decyzji o wymianie wtryskiwaczy, tylko po właściwym badaniu. Lejące wtryskiwacze wygenerują bardzo kosztowny w naprawie problem.
  10. Tomnik

    Problem z dpf

    Nie rozumiem... Napisz to aby nabrało sensu. Powtórzę to, co zostało już tu powiedziane - auto w obecnym stanie zapełnienia DPF-a sadzą nie nadaje się do jazdy. Jeśli wartość 104.1 nie była już resetowana, to próg, przy którym sterownik nie regeneruje i nie pozwala na regenerację serwisową nie wynosi 68, a znacznie niżej (zależne od stanu zapełnienia filtra popiołem).
  11. Tomnik

    Problem z dpf

    Ilość popiołu sprawdzisz w 104.1 72-77 to dane korekcji długodystansowej wtryskiwaczy. Mój Boże... Powtórzę to, co zostało już tu powiedziane - auto w obecnym stanie zapełnienia DPF-a sadzą nie nadaje się do jazdy. Jeśli wartość 104.1 nie była już resetowana, to próg, przy którym sterownik nie regeneruje i nie pozwala na regenerację serwisową nie wynosi 68, a znacznie niżej (zależne od stanu zapełnienia filtra popiołem).
  12. Tak, potwierdzam, to za dużo. Wysłałem wiadomość na PW. Co do wtrysków, przyjrzałbym się numerowi 2 (0,85mg/str) zamienić (w ramach testu) miejscami z np. nr 1, sprawdzić, czy ta korekcja przeniesie z wtryskiem. Na temat korekcji długoterminowych nie wypowiem się - nie znam wartości granicznych tych wtryskiwaczy w silniku 4-cylindrowym.
  13. Ile jednostek (wartości obliczonej, jak mniemam - jeśli rzeczywistej napisz, to bardzo istotne ) przybyło przez te 40km ? Te 30% niewiele mi mówi.
  14. Muskel w sposób zwięzły podał odpowiedź. Jeśli zainteresowany jesteś trochę obszerniejszym wyjaśnieniem (a pomoże Ci to zrozumieć, w jaki sposób, to działa), przeczytaj : https://a4-klub.pl/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-20-tdi-cr/?do=findComment&comment=5517979 https://a4-klub.pl/topic/417181-zapchany-filter-dpf-moc-auta-spadla-co-robic/?do=findComment&comment=5404463
×
×
  • Create New...