Jump to content

Tomnik

Pasjonat
  • Content Count

    66
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

3

About Tomnik

Informacje

  • First name
    Tomek
  • Location
    Ostrowiec Św.

Car

  • Car model
    A6 C6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2010
  • Engine
    2.7 TDI V6
  • Engine code
    CANA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Żarówki P21W posiadają trzonek Ba15s.
  2. Aby podjąć próbę diagnozy problemu, należy mieć wgląd w dane z logowania odpowiednich grup sterownika silnika. Danych tych nie przedstawiłeś. Nie licz więc, na konkrety. Dane z grup odnoszących się do pracy pompowtryskiwaczy 8, 13, 23. Najlepiej wykonane w chwili występowania usterki. Na początek. + ewentualne błędy zapisane w sterowniku silnika. Po zlogowaniu proponuję dogiąć konektorki we wtyczkach pompowtryskiwaczy. To może pomóc ale nie musi.... Dlaczego przy prawie każdej usterce silnika, brany jest pod uwagę ten podzespół.... ? Biedny EGR....
  3. Jeśli zapełnienie filtra osiągnęło wartość (a tego nie wiemy z racji skąpych danych, które przedstawiłeś) graniczną, sterownik silnika nie przeprowadzi żadnej regeneracji - nawet tej wymuszonej urządzeniem diagnostycznym.
  4. Proponuję obejrzeć/posłuchać https://www.youtube.com/channel/UCCZEN1xB2MnTtd7lKmKsWLw . Chłopak sam przeprowadził remont 3.0 V6 - znajdziesz tam informacje na temat części rozrządu. P.S. Przepraszam Dawid za "chłopaka"
  5. Panowie, przy doborze odpowiedniej rezystancji musimy mieć wiedzę na temat : -wartości "progowej" natężenia prądu ("zapisanej" w sterowniku, pod którym podpięty jest dany obwód), która musi zostać osiągnięta w obwodzie aby nie wyświetlała się informacja o uszkodzonej żarówce -natężenia prądu płynącego przez zastępnik led Więcej info w jaki sposób podejść do zagadnienia znajdziecie w tym temacie https://a4-klub.pl/topic/444669-halogeny-h11-led-jaki-rezystor/ Przeczytajcie też mój wpis z A6Klub, do którego podałem tam link. W takich przypadkach rezystancję należy zmniejszyć. Zwiększa to obciążenie obwodu, zwiększamy natężenie prądu.
  6. To jest parametr, pokazujący zapełnienie filtra popiołem : Z Twoim "kablem" jest wszystko w porządku.
  7. Najlepsza byłaby opornica z możliwością regulacji wartości R
  8. ! Ważne : edytowałem post i dodałem kilka b. istotnych informacji. Przeczytaj !
  9. Wobec tego, co napisałem w tekście, do którego podałem link, rezystor o podanej przez Ciebie rezystancji, najlepszym nie będzie (będzie wystarczającym do pozbycia się problemu) : :Najlepiej byłoby, aby tak obliczyć wartość rezystancji, aby płynące przez niego natężenie + natężenie prądu płynącego przez zamiennik led było równe lub niewiele większe od wartości progowej sterownika tego obwodu. Dlaczego ? : -aby w pełni wykorzystać zaletę zamiennika led, jaką jest jego energooszczędność -aby zmniejszyć emisję cieplną (straty) rezystora Aby obliczyć rezystor z zachowaniem powyższych wytycznych należy : -znać wartość progową "zapisaną" w sterowniku -znać natężenie prądu płynącego przez zamiennik led Nasz przykład - wartość progowa 2A. Załóżmy, że przez zamiennik led płynie 0.5A. 2-0.5=1.5A. To właśnie wartość natężenia prądu, która musi przepływać przez poszukiwany przez nasz rezystor. Rezystor o podanym przez Ciebie parametrze R skutecznie spowoduje brak wyświetlanego komunikatu o uszkodzonej żarówce. Natomiast w połączeniu z zamiennikiem led stanowić będzie takie samo obciążenie, jak żarówka, którą zastępuje. Znając wartość progową, o której wspominam wyżej, rezystor dodatkowy miałby większą wartość Ohm, co powodowałoby mniejsze obciążenie - mniejsze straty cieplne na rezystorze. Takie rozwiązanie jest po prostu energooszczędne (w jakimś tam stopniu ale jednak).. ! Proszę jednak pamiętać, że 100W (wartość, które widnieje na obudowie rezystora) jest niewystarczająca. Przeczytaj specyfikację techniczną https://www.tme.eu/Document/07552970814c3a589fd77b616c82f38c/hs_arcol.pdf Wynika z niej wyraźnie, że element ten bez podłączonego odpowiedniego radiatora (with no heatsink) - grubość 3mm, powierzchnia 995cm2- może "przenieść" (bezpiecznie pracować) 30W (a nie 100). Radiatora takiego nie posiadasz i nie umieścisz na rezystorze, pozostaje Ci zakup tego elementu o większej mocy - co najmniej 150W. Gdybym to ja zdecydował się na montaż wybrałbym ten 200W-atowy, np. : - https://www.tme.eu/pl/details/ahp250w-5rf/rezystory-200w-i-wiecej/sr-passives/ -https://www.tme.eu/pl/details/hs200-4r7f/rezystory-200w-i-wiecej/arcol/hs200-4r7-f/ ! Pamiętaj, że rezystory te należy w aucie zamontować do metalowych elementów, które odbiorą od niego pewną ilość energii cieplnej. Nigdy nie montujemy do plastikowych elementów, lub w ich bliskości, nie zostawiamy "dyndających" na przewodach. ! Montaż w instalacji auta, dodatkowych rezystorów, o nieodpowiedniej mocy, to proszenie się o pożar !!!
  10. Przeczytaj, proszę https://www.a6klub.pl/vcds-komunikat-spalonej-zarowki-vt96719.htm#922462
  11. Potwierdzam. Szkoda : uszkodzony zderzak tylny, wyceniona na 330zł, co nawet nie pokryłoby kosztów lakierowania elementu. Auto zostawiłem w ASO. Rachunek - 6 tys. (słownie sześć tysięcy złotych). Mnie nigdy tyle nie wypłaciliby. ASO, tak, bez zbędnych przepychanek....
  12. Żaden zastępnik led żarówek H... nie ma homologacji. Zamienniki te "nie trzymają" granicy światło-cienia - lampa zaprojektowana została do znormalizowanego źródła światła, jakim jest żarówka tradycyjna (odpowiednia długość druciku wolframowego umieszczona w ściśle określonym miejscu), a nie do zamiennika led, o nieokreślonym ułożeniu/umieszczeniu źródła światła. Zamiennik led, aby emitował odpowiednią ilość światła, powinien zostać zbudowany z odpowiednich elementów led. Elementy te charakteryzują się dużą (jak na ten rodzaj elementów) mocą. Emisja cieplna w tym przypadku jest bardzo duża i musi być kontrolowana. W obecnej chwili odprowadzenie energii cieplnej w tych zamiennikach, odbywa się przez wymuszony obieg powietrza (wentylator). Nie jestem przekonany, czy ten sposób jest w 100% skuteczny/wystarczający, szczególnie w okresie letnim -temperatury zewnętrzne oscylujące w okolicach 30st. C. Jeśli osobiście miałbym zamiar (a nie mam) zmiany żarówek H... na zamiennik led, skłaniałbym się do zakupu produktu "firmowego" - Philips, Osram. Tu przynajmniej (taką mam nadzieję) jest prawdopodobieństwo pozytywnej dla klienta reakcji na ewentualną reklamację, spowodowaną awarią zamiennika. Jeśli zastosujesz zamiennik led przy (i tu nie wiem, jaka jest przyczyna słabego świecenia lamp w Twoim aucie - wypalony odbłyśnik, zakurzony reflektor, wypiaskowane szkło, zmatowiały plastik czołowy ("szkło") lampy), itp., bez usunięcia przyczyn/przyczyny tego stanu rzeczy, nie licz na polepszenie jakości świecenia.
  13. Tak. Po upewnieniu się, co do natężenia prądu, płynącego przez zamiennik led, obliczenie rezystancji dodatkowej i dobranie odpowiedniej mocy rezystora. PS. Zamienniki led żarówek większych mocy nie trzymają granicy światłocienia. W opisach tego rodzaju produktów więcej jest "pobożnych życzeń", aniżeli prawdziwych informacji na temat produktu.
  14. Sprawdź natężenie prądu płynącego w obwodzie tego zamiennika led. Nie bierz za pewnik tego, co deklaruje "producent" (raczej sprzedawca). Testu dokonaj podłączając zamiennik np. do aku przy włączonym silniku (alternator pracuje, napięcie około 13-14 V) Przeczytaj też to, co pozwoliłem sobie zamieścić na A6Klub https://www.a6klub.pl/vcds-komunikat-spalonej-zarowki-vt96719.htm#922462 Szczególną uwagę zwróć na fragment, dotyczący doboru mocy rezystorów i ich bezpiecznego montażu. PS. W jaki sposób wpiąłeś do obwodu rezystor - równolegle ?
×
×
  • Create New...