Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeciekająca woda przez przednią szybę


kamilok02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem, że przednia szyba przepuszcza wodę. Po ulewnym dniu przednie słupki są mokre. Myślę że mam do wymiany uszczelki szyb, aczkolwiek nie wiem jak się za to zabrać. Czy coś takiego mógłbym w tym przypadku zastosować?

WWW.GLASGUM.PL

Uszczelka szyby koparki, ładowarki, Ursus C-330, C-360, C-4011, C-385, T-25 i pochodne. Służy do konstrukcyjnego montażu szyb w maszynach rolniczych i budowl...

 Mam jeszcze jedno pytanie. Od jakiegoś czasu przy prędkości około 120km/h strasznie szumi od góry drzwi kierowcy. Dodam iż jak jestem na myjni to niewielka ilość wody przedostaje mi się do środka. Czy tam również będą do wymiany te uszczelki na drzwiach czy w tym przypadku będą to uszczelki wewnątrz. Mam na myśli uszczlki tego typu:

ALLEGRO.PL

 

Co o tym wszystkim sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te uszczelki na szybę nic Tobie nie dadzą.. szkoda kasy i czasu.... musisz pojechać na ponowne wklejenie szyby plus ewentualnie naprawa podszybia... nie wiem ile teraz to kosztuje, kiedyś jak to robiłem u siebie w b5 plus wymiana szyby (kamień) pilington zapłaciłem 800zł....

 

co do drzwi to poparz jak te uszczelki wyglądają... jeżeli sa całe to są takie zestawy taka jakby gąbeczka którą wkłada się w uszczelek i przeciąga przez całą długość aby uszczelka odzyskała sprężystość... poszukaj gdzieś na YT tvn turbo duda coś takiego prezentował... ewentualnie popatrz jak jest ramka drzwi spasowana z karoserią, może wymaga drobnej regulacji bo ktoś kiedyś coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szyby przedniej woda przecieka głównie z prawego górnego rogu gdzie właśnie ta "uszczelka" wygląda na dość mocno poturbowaną przez życie. Tak samo to wygląda na przy tylnej szybie lecz tam na razie sucho. Myślisz, że wymiana tego nic nie da? Auto dość stare więc nie chciałbym się pchać w takie koszty aczkolwiek jeśli nie będzie innego wyjścia będę musiał

 

 

A co do drzwi to czytałem opinie o tych gąbeczkach na Allegro np. i zdarzały się opinie że to za dużo nie daje. Poszukam filmiku od Dudy może jakoś mnie to naprowadzi. A jeśli chodzi o regulację to masz na myśli regulacje bardziej przy zawiasie czy to od dociągania drzwi? Nie znam się na tym totalnie a chciałbym wiedzieć od czego zacząć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, kamilok02 napisał(a):

Co do szyby przedniej woda przecieka głównie z prawego górnego rogu gdzie właśnie ta "uszczelka" wygląda na dość mocno poturbowaną przez życie. Tak samo to wygląda na przy tylnej szybie lecz tam na razie sucho. Myślisz, że wymiana tego nic nie da? Auto dość stare więc nie chciałbym się pchać w takie koszty aczkolwiek jeśli nie będzie innego wyjścia będę musiał

wiesz zależy od punktu widzenia... ja bym na metrykę auta nie patrzył, pytanie bardziej o Twój stosunek do tego auta... jeżeli auto jest dobrze zachowane to moim zdaniem warto... czy ta sama sytuacja przy tych samych kosztach ale przy aucie za powiedzmy 40tys poprawiłaby humor?

 

przednia szyba jest klejona, jeżeli cieknie tzn że coś gdzies puściło... uszczelka to dodatek... ja przerabiałem to kiedyś i takie tam klejenia nic nie dają, babrasz sie babrasz i tracisz czas... trzba pojechać do auto szklarza i ją wyciąć ewentualnie naprawić podszybie po zdjęciu szyby ( moze byc przegnite) i ponownie wkleić... nie wiem jak z kosztami bo teraz ceny oszalały.... kiedyś mówie i to razem z nowa szybą kosztowało to mnie 800zł ale to dawne temu było...

 

 

co do drzwi ja niestosowałem tych gąbek tak tylko podpowiedziałem, może warto spróbować.... ale pierwsze co popatrz wizualnie jak drzwi pasują do auta...

 

pierwsze co to zacznij od sprawdzenia zawiasów... otwórz dwrzi i poruszaj nimi góra dół... jeżeli jest luz to pierwsze co nowe zawiasy. jeżeli luzu nie ma to sprawdź jak one dolegają....

 

drzwi składają się z dwóch elementów skrzydło drzwiowe oraz ramka... obie się reguluja niezależnie...popatrz najpierw jak one dolegają czy płat jest ok ewentualnie dociągni wyreguluj w zalezności od miejsca gdzie nie leża zbyt dobrze czyli albo zawias albo dociągnąć na hmm nie wyszło mi z głowy jak to sie nazywa ten zaczep na słupku co wchodzi w zamek drzwi... popatrz na szpary i zdecyduj co wymaga regulacji... ale to pod warunkiem że zawiasy są ok...

 

potem popatrz na górę ramkę jak dolega do auta i uszczelek i w razie potrzeby ściągasz tapicerkę drzwi i regulujesz...

 

nie jest to skomplikowana czynność jednak trochę upierdliwa i wymagająca czasu i skupienia aby zrobić to idealnie metodą prób i błędów..

 

dodam jeszcze że jest jeszcze opcja delikatnej regulacji osłonki na środkowym słupku pomiędzy drzwiami...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zawiasach możesz przesunąć skrzydło drzwiowe przód tył, góra dół... do tego możesz je wysunąć na zewnątrz lub do wewnątrz auta względem błotnika oraz słupka przedniego...

 

na uchwycie, zaczepie jak zwał tak zwał na tym drucie skoblu kurcze od zamka co jest na słupku auta możesz wyregulować wysunąć na zewnątrz, wsunąć do środka drzwi względem słupka środkowego

 

ramka, ramkę możesz opuścić w dół, podciągnąć w górę ustawić kąt ramki i na każdym końcu delikatnie wsunąć lub wysunąć do lub od auta w zależności...

 

wspomniałem o tej osłonce dekoracyjnej na środkowym słupku na zewnątrz auta.. ten element też delikatnie ma możliwość regulacji aby ramka z uszczelką ładnie idealnie dochodziła...

 

 

Regulacja drzwi jest dosyć prosta, nie jest to skomplikowane tylko wymaga trochę czasu i skupienia jeżeli ma to być naprawdę idealnie spasowane a wypadałoby... jeżeli coś nie dolega jak ma być to nie tylko przecieki i świst powietrza i przeciągi w aucie oraz akustyka ale do tego zimą jak woda wejdzie i w niektóre miejsca i zamarznie to potarfią występować drażniące delikatne trzaski....

 

taka czynność regulacji nie koniecznie oznacza że auto było kombinowane czy coś wystarczy że ktoś coś kiedyś przy czymś robił i nie wyregulował, do tego lata... także nie ma czym się stresować... dobrze popatrzeć, znaleźć czas i pobawić się....

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sahipp napisał(a):

wiesz zależy od punktu widzenia... ja bym na metrykę auta nie patrzył, pytanie bardziej o Twój stosunek do tego auta... jeżeli auto jest dobrze zachowane to moim zdaniem warto... czy ta sama sytuacja przy tych samych kosztach ale przy aucie za powiedzmy 40tys poprawiłaby humor?

Też prawda. Stosunek do auta mam dobry jest w dobrym stanie jak na swoje lata. Aczkolwiek wiesz, jeśli wydajesz 1000zl np. na auto warte 40k nie jest tak szkoda. Co innego jeśli wydajesz 1000 na auto warte 4k. Ale myślę że jednak tak zrobię jak radzisz.

 

 

Natomiast z drzwiami już próbowałem się bawić. Były opadnięte. Pokręciłem jakimiś śrubkami i chyba jest okej. Byłbyś w stanie po zdjęciach ocenić sytuację swoim zdaniem? Jutro podeślę zdjęcia jak wygląda ich spasowanie. Wcześniej była dość spora szparka między drzwiami a słupkiem. Lecz wydaje mi się że teraz są ciut za wysoko. Natomiast spasowanie karoserii wychodzi idealnie. Pomimo takiej regulacji (o ile tak to mogę nazwać) nie ma żadnej poprawy jeśli chodzi o szumy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sahipp napisał(a):

ramka, ramkę możesz opuścić w dół, podciągnąć w górę ustawić kąt ramki i na każdym końcu delikatnie wsunąć lub wysunąć do lub od auta w zależności...

Masz na myśli ramkę tą dookoła szyby jakby? W jaki sposób to wyregulować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kamilok02 napisał(a):

Też prawda. Stosunek do auta mam dobry jest w dobrym stanie jak na swoje lata. Aczkolwiek wiesz, jeśli wydajesz 1000zl np. na auto warte 40k nie jest tak szkoda. Co innego jeśli wydajesz 1000 na auto warte 4k. Ale myślę że jednak tak zrobię jak radzisz.

weź też pod uwagę  że w tych autach za 40 i więcej czyli no tych nowszych (posiadam) są inne rzeczy które jak padną to te tysiąc złotych to pikuś... przy tych nowoczesnych autach moje drugie 2.5tdi jest dosyć ekonomicznym autem ? takie relia...  więc jak masz zadbany egzemplarz to nie żałuj inwestycji bo te koszta są i tak śmieszne w aucie które raczej nie puści Cię z torbami...

 

Co do zdjęć... podeślij tylko dokładnie zrób... coś tam będe mógł podpowiedzieć ale nie tak idealnie bo nie zobaczę jakie są szpary od środka wiesz na szczelkach... ale jeżeli chodzi o spasowanie i naprowadzenie co trzeba by wyregulować to jak najbardziej... zrób tez fotki od przodu oraz fotki szpar słupek drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kamilok02 napisał(a):

Masz na myśli ramkę tą dookoła szyby jakby? W jaki sposób to wyregulować?

tak ta czarna ramka z szybą ....ściągasz tapicerkę drzwi i są dwie śruby o ile pamiętam i popuszczasz je na tyle aby ramka nie zjechała ale aby sie trzymała i szło ją delikatnie przesuwać i ustwawiasz i dokręcasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sahipp napisał(a):

tak ta czarna ramka z szybą ....ściągasz tapicerkę drzwi i są dwie śruby o ile pamiętam i popuszczasz je na tyle aby ramka nie zjechała ale aby sie trzymała i szło ją delikatnie przesuwać i ustwawiasz i dokręcasz...

Bardzo możliwe że przypadkiem to ruszyłem robiąc mechanizm od podnoszenia szyby. Aczkolwiek problem z szumami pojawił się dużo dużo później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...