mravel Posted September 3, 2023 Posted September 3, 2023 Cześć, Na szybko trochę teorii. W przypadku grubszych tematów chiptunerzy usuwają MAF (graniczne wartości odczytu lub poza zakresem, stąd lepiej go wyłączyć) i bazują na MAP. Tyle, że ilość powietrza /jego objętość czy tam "ciężar" związany jest z temperaturą powietrza. Inaczej wygląda to jak jest 0* a inaczej jak jest np 35*. Jeżeli ustawimy stałą wartość powietrza obliczoną dla np 0* to w przypadku, gdy na dworze jest 35* silnik dostaje dużo mniej powietrza niż wg stałej podanej przez tunera. MAP tego nie mierzy, to MAF informuje silnik "ile" powietrza trafia do cylindra. Problem - u mnie z uwagi na wyłączony MAF dochodzi do zaburzenia składu mieszanki paliwa w przypadku wyższych temperatur i auto pracuje nieprawidłowo. Jak rozwiązywany jest ten problem przez ogarniętych magików?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now