Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 2.0 tdi 140 km podnoszenie mocy


neo82

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Posiadam jak wyżej kod silnika BRF . Co i w jakiej kolejności robić ( zmiany mechaniczne i nowe mapy ) aby z 140 km zrobić więcej 

Wiem zaraz padną odpowiedzi " zmień silnik" ... nie w tym rzecz 

Podpowie ktoś coś ? 

Luźna dyskusja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnika nie zmieniaj... po co? :) Po prostu zmień samochód :P 2.0TDi w B7 to słaba opcja niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto to ośka, a więc takich aut sporo... nie wiem czy bym zmieniał auto czy nie, to już autor musi wiedzieć.... jeżeli buda nienaganna i autor chce zainwestować to czemu nie... co do silnika hmm ciężka sprawa kurde, w razie czego zrobi remont to polata trochę...

 

można zrobić chip tuning u dobrego tunera... no i tyle, dbać i obserwować... i moim zdaniem to powinno wystarczyć biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania tej mocy w codziennym użytkowaniu z uwagi na ryzyko mandatów oraz utraty prawka....

 

natomiast jeżeli nadal mało mocy, to wiadomo trzeba by trochę gratów pozmieniać (wtryski, turba i tak dalej + strojenie)... Jeżeli miałoby do takiej decyzji dojść to nie wiem czy nie warto innej jednostki wpakować...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sahipp napisał(a):

natomiast jeżeli nadal mało mocy, to wiadomo trzeba by trochę gratów pozmieniać (wtryski, turba i tak dalej + strojenie)...

 Jesteś w stanie troszkę w szczegóły wejść.  

Czy musi to być wszystko na raz czy stopniowo . 

Jakie wtryski jaka turbina 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, neo82 napisał(a):

Jesteś w stanie troszkę w szczegóły wejść.  

Czy musi to być wszystko na raz czy stopniowo . 

Jakie wtryski jaka turbina 

Tu byś musiał sobie poszukać i poczytać, albo ktoś z kolegów podpowie.... Ja konkretnie w 2.0Tdi PD to biegły nie jestem... Natomiast co mogę powiedzieć, zasada prawie jak w każdym Tdi, a nawet prawie jak w benzynie....

 

stage 1 to sam chip tuning, chyba ok 30PS powinno dojść w zależności od kondycji                  mechanicznej jednostki i podzespołów..

 

stage 2 to byś musiał końcówki wtrysków na wydajniejsze wymienić (aby podać więcej paliwa), do tego mocniejsze turbo ( od jakiejś mocniejszej wersji 2.0tdi najlepiej i najwygodniej, chodź można również jakąś hybrydę - ja jestem osobiście zwolennikiem gotowców, czyli po prostu turbo od mocniejszej wersji), jak dołożysz turbinę to i wydajniejszy IC no i strojenie.... - to powinno dać ci okolice 200+

 

stage 3 i 4 i 5 to to samo co w punkcie 2 tylko wydajniejsze graty zakładasz....

 

poza konkursem jeżeli faktycznie chciałbyś iść w poważniejsze moce to może warto by się zastanowić nad zmiana słupka na 1.9.... koszta przy poważniejszych mocach jakieś są, a koszt słupka przy tym chyba nie jest jakiś mega kosmiczny, a unikniesz kłopotów wytrzymałościowych jednostki...

 

Czy musisz od razu wszystko na raz  hmm .... ?   sam chip tuning wiadomo sam chip i gotowe.....  w dalszej drodze najlepiej by było wszystko od razu.... jednak jak wstawisz sobie mocniejsze turbo, a po  miesiącu wtryski lub na odwrót i wtedy korekta to nie powinno się nic stać... ale trzeba mieć świadomość że spalana mieszanka to konkretny stosunek paliwa i powietrza... jak czegoś będzie więcej to będzie nie prawidłowa mieszanka i silnik będzie kulał z tego powodu... jak to w miarę szybko ogarniesz to nie powinno się nic stać, ale trzeba pamiętać że taki stan jest nie zdrowy dla silnika... dłuższe użytkowanie niezestrojonego silnika z nieprawidłową mieszanką na pewno z czasem doprowadzi do uszkodzeń jednostki... jakich to już zależy czego było więcej a czego mniej....

 

 

 

jak nikt nie podpowie lub nie znajdziesz odpowiedzi to znajdź dobrego tunera... jedź na sam chip ( sam chip daje największego banana w gębie bo wtedy jest największa odczuwalna różnica w stosunku do serii, a im więcej koni tym tak naprawdę coraz trudniej zbić chodź trochę czas przyspieszenia).... i podczas wizyty dopytaj co i jak dalej... naciesz się mocą i w miedzy czasie podejmij decyzję w jakim kierunku iść i czy w ogóle iść....

Edytowane przez sahipp
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chip na 100% będzie.  W poprzednim aucie też zrobiłem i byłem bardzo zadowolony .

 

Dzięki za objaśnienie bardzo mi pomogłeś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, neo82 napisał(a):

Chip na 100% będzie.  W poprzednim aucie też zrobiłem i byłem bardzo zadowolony .

 

Dzięki za objaśnienie bardzo mi pomogłeś

moja taka osobista opinia, jeżeli chcesz pozostać przy tym silniku to zrób sam chip tuning tylko... potem dbaj i obserwuj...

 

miałem szybkiego do zabawy 1.9 ( ktoś mi porządnie w tyłeczek wjechał), w zastępstwo trochę do zabawy kupiłem (cała buda) 2.5tdi 180ps - demon to nie jest, ale wolny też nie i po moim obcowaniu ze znacznie szybszym autem stwierdzam że na te czasy to jest zupełnie wystarczające aż nadto... głupie 180ps a po zimie ciężko to odmulić bez ryzyka mandatu i utraty prawka... w mieście nie ważne czy masz 1.6 czy 6.0v12, również jeździmy wszyscy tym samym tempem... czasy się zmieniły, ważne aby auto do tych 100km/h dosyć się zbierało i więcej chyba nie trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację zgadzam się.  

Z poprzedniego kluby VKP  mam kolege . Z Vectry C 2.0t zrobił ponada 400+ km . Jednak czasami śmigam autostradami nie zawsze polskimi . Choć staram sie dbac o samochód zapas mocy zawsze się przyda . 

 

Czasami chce się depnąć choć na chwilę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, neo82 napisał(a):

Czasami chce się depnąć choć na chwilę

rozumiem, fakt są chwile gdy mi również brakuje poważniejszego buta chodź na chwilę... z drugiej strony mój kolega zmieniał turbo i wieczorem chciał sprawdzić czy wszystko jest ok i sobie na chwilę depnoł... no i 3 miechy bez prawka, miał mega pecha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...