Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana (swap) skrzynie biegów z manual (KMU) na automat (KXS) A4 B8 3.0TDI (CCWA)


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez dudi1606,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Mam pytanie czy ktoś wykonywał taką zamianę ? 

Wiem ze mechanicznie nie ma problemu ale jak z elektryka? 

I co dołożyć oprócz lewarka i instalacji elektrycznej 

 

Samochód: Audi A4B8 Avant 3.0 TDI CCWA 2009

 

 

Opublikowano (edytowane)

Musisz też wymienić chłodnicę płynu chłodzącego na taką która ma w sobie dodatkowo chłodnicę oleju oraz sterownik silnika (co się wiąże ze zdjęciem ochrony komponentu), przewody olejowe (ale to pewnie kupisz wraz ze skrzynią). Dodatkowo musisz zrobić wiązkę od sterownika silnika do sterownika skrzyni biegów a także wiązkę wewnątrz samochodu od wybieraka PRNDS do poszczególnych podzespołów (wg schematu dla ASB) .

Edytowane przez lucasek
Opublikowano
18 godzin temu, lucasek napisał(a):

Musisz też wymienić chłodnicę płynu chłodzącego na taką która ma w sobie dodatkowo chłodnicę oleju oraz sterownik silnika (co się wiąże ze zdjęciem ochrony komponentu), przewody olejowe (ale to pewnie kupisz wraz ze skrzynią). Dodatkowo musisz zrobić wiązkę od sterownika silnika do sterownika skrzyni biegów a także wiązkę wewnątrz samochodu od wybieraka PRNDS do poszczególnych podzespołów (wg schematu dla ASB) .

 

Co do sterownika nie wystarczy wgrać wsadu od automatu ? konieczna jest wymiana ? 

Chodnice oleju skrzyni chciałem zamontować uniwersalną od FMIC

Jeśli chodzi o wiązkę do skrzyni to chyba kupie ori używaną ale się jeszcze zastanawiam bo ciężko z dostępnością ale dołożyć parę kabelków też nie będzię problemem 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, dudi1606 napisał(a):

 

Co do sterownika nie wystarczy wgrać wsadu od automatu ? konieczna jest wymiana ? 

Chodnice oleju skrzyni chciałem zamontować uniwersalną od FMIC

Jeśli chodzi o wiązkę do skrzyni to chyba kupie ori używaną ale się jeszcze zastanawiam bo ciężko z dostępnością ale dołożyć parę kabelków też nie będzię problemem 

Co do wsadu to w tym wątku ktoś opisywał (przy okazji swapu automat na manual) że wgrywał flash z manuala do swojego srerownika więc pewnie i w drugą stronę też da radę:

Kup używaną wiązkę silnika z automatu i spokojnie dasz radę wyciągnąć z wiązki wszystkie przewody (idąc od wtyczki sterownika ASB).

Chłodnicę oleju mimo wszystko kupiłbym ORI - łatwiej będzie wpiąć przewody olejowe i generalnie estetyka też będzie zachowana.

Edytowane przez lucasek
  • 1 rok później...
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Witam 

Projekt swapu został ukończony 

a więc 

Różnice Mechaniczne :

Koło Zamachowe 

Wał Napędowy

Tylny Dyfer 

Lewarek 

Układ Chłodnienia Skrzyni Biegów (albo wymina chłodnicy albo dołożenie dodatkowej chłodnicy oleju )

Pedał Hamulca

 

Różnie elektryczne 

Wiązka Sterownika silnika (lub zbudowanie wiązki do skrzyni i połącznie jej z obecną )

Wiązka Lewarka (ją też trzeba zbudować )

 

Synchronizacja Elektroniki 

w przypadku skrzyni KXS/LMK (6hp28) trzeba kupić skrzynie razem z zestawem startowym (sterownik silnika, BCM1,BCM2, blokada kierownicy,Kluczyk)

 bo nie ma możliwość przypisania samej skrzyni do zestawu z manualem 

 Potem wystarczy ściągnąć ochronę komponentów z reszty sterowników które nie zostały wymienione  

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...