Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapchany DPF w A4 B8 2.0TDI oraz błędy P2002 i P0402.


luckY102

Rekomendowane odpowiedzi

Jednak mam więcej, ale jakiś czas temu było na pewno 260-270. Nie wiem czemu tak. Co do odgłosu silnika to wydaje mi się lekko głośniejszy. Ale ja złożyłem na stare uszczelki i sam spawalem i ciężko mi to szło więc może być jakiś przedmuch. Będę musiał to poprawić. 

IMG_20240627_185338.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, luckY102 napisał(a):

Jednak mam więcej, ale jakiś czas temu było na pewno 260-270. Nie wiem czemu tak. Co do odgłosu silnika to wydaje mi się lekko głośniejszy. Ale ja złożyłem na stare uszczelki i sam spawalem i ciężko mi to szło więc może być jakiś przedmuch. Będę musiał to poprawić. 

IMG_20240627_185338.jpg

Ciesz się że ogarnąłeś temat wynik tych przejachanych km jest rewelka z ponad 400km spokojnie zrobisz super , zastanawiam się czy też na Alledr9go kuoic za 100 wyciąć założyć i obserwować bo właściwie bez żadnej poprawy dałeś do mechaniora,a już nie piszczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, adi1977 napisał(a):

Ciesz się że ogarnąłeś temat wynik tych przejachanych km jest rewelka z ponad 400km spokojnie zrobisz super , zastanawiam się czy też na Alledr9go kuoic za 100 wyciąć założyć i obserwować bo właściwie bez żadnej poprawy dałeś do mechaniora,a już nie piszczy ?

To piszczenie ustało. Powodem tego był zapchany wydech za dpfem ten co został wycięty. Podejrzewam że było tak duże ciśnienie że gdzieś na łączeniu robił się przedmuch i temu taki pisk. Jeżeli masz drożny to ja bym nie wycinał. Może wyciągnij go i sprawdź co jest w środku. A jakie masz różnice ciśnień ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, luckY102 napisał(a):

To piszczenie ustało. Powodem tego był zapchany wydech za dpfem ten co został wycięty. Podejrzewam że było tak duże ciśnienie że gdzieś na łączeniu robił się przedmuch i temu taki pisk. Jeżeli masz drożny to ja bym nie wycinał. Może wyciągnij go i sprawdź co jest w środku. A jakie masz różnice ciśnień ? 

Po wypaleniu 9-10 hpa  , przed wypaleniem z 25hpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adi1977 napisał(a):

Po wypaleniu 9-10 hpa  , przed wypaleniem z 25hpa

Ale robie 200km o wypala wszytko po mieście do pracy mam 15km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adi1977 napisał(a):

Ale robie 200km o wypala wszytko po mieście do pracy mam 15km.

W środku wyglądał dobrze bo sprawdzałem przepustnice kamera był zdemontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych moich męczarniach zauważyłem że ciśnienie na biegu jałowym jest mało miarodajne. Bo możesz mieć 5hpa czy 15hp a przy przyspieszaniu nie ma większej różnicy, albo jest ogromna. Przed wycięciem kata miałem 15hpa a przy przyspieszaniu 850. Teraz mam podobnie s przy przyspieszaniu niecałe 300hpa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo miałeś mocno zatkamy ten katalizator i przy większej ilości spalin sobie nie radzil a z tego co ja zauważyłem to im więcej sadzy pod koniec wypalania uchyla się trochę więcej przepustnica spalin i tak na przykład po przejachaniu 40km mam 14hpa i po 100 12 lub 13  i potem znowu rosnieaz do 25 przed samym wypalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie ma innego wyjścia tylko trzeba wymienić DPF. Jeżeli pranie nie pomaga. Ja osobiście chyba bym go usunął. Nie chciałbym tego ale jak mam zapłacić 1/3 wartości auta za DPF to szkoda. Dlatego się cieszę że u mnie jest już ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, luckY102 napisał(a):

Może nie ma innego wyjścia tylko trzeba wymienić DPF. Jeżeli pranie nie pomaga. Ja osobiście chyba bym go usunął. Nie chciałbym tego ale jak mam zapłacić 1/3 wartości auta za DPF to szkoda. Dlatego się cieszę że u mnie jest już ok. 

Ja mam nowy to nic nie zmieniło wypala co 200km, zastanawiam się i posze tu na forum z kolesiem co takie jaja zaczęły dziać jak usunął adblue tak jak ja .  Zoabczyny jaki zrobisz interwał bo rozumiem że ty masz adblue?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, adeblu jest sprawne. Problem mam bo pokazało mi rezerwę Adęblu i dolalem 4l i max.a podobno zbiornik ponad 20l. I rezerwa nie zniknęła. Zresetowalwm stan mocznika i wszystko wróciło do normy. Gdzieś kiedyś wyczytałem że do wypalania dpfa sterownik bierze pod uwagę zuzycie silnika. Np ta świece żarowa co mierzy kompresje. Ja mam wy iek oleju na wale po wymianie paska pompy oleju i też martwię się czy silnik nie bierze pod uwagę ubytku oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, luckY102 napisał(a):

Tak, adeblu jest sprawne. Problem mam bo pokazało mi rezerwę Adęblu i dolalem 4l i max.a podobno zbiornik ponad 20l. I rezerwa nie zniknęła. Zresetowalwm stan mocznika i wszystko wróciło do normy. Gdzieś kiedyś wyczytałem że do wypalania dpfa sterownik bierze pod uwagę zuzycie silnika. Np ta świece żarowa co mierzy kompresje. Ja mam wy iek oleju na wale po wymianie paska pompy oleju i też martwię się czy silnik nie bierze pod uwagę ubytku oleju. 

Stan na dziś. 

Messenger_creation_14608694-94af-4442-8c11-42c44336f30d.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, luckY102 napisał(a):

Stan na dziś. 

Messenger_creation_14608694-94af-4442-8c11-42c44336f30d.jpeg

Na wolnych obrotach klapę spalin masz w 80% nie rozumiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, adi1977 napisał(a):

Na wolnych obrotach klapę spalin masz w 80% nie rozumiem. 

0.80% Czasem jest częściowo zamknieta a czasem otwarta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, luckY102 napisał(a):

0.80% Czasem jest częściowo zamknieta a czasem otwarta

Średnio na wolnych lata 90 - 93 % tak jak na tym teście c ipodeslalem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adi1977 napisał(a):

Średnio na wolnych lata 90 - 93 % tak jak na tym teście c ipodeslalem 

Czasami mam 90%. Przejechałem 10km zostawiłem auto na 30minit i jak odpaliłem było 90% i 24hpa dojechałem do domu i było już 0% na postoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, luckY102 napisał(a):

Czasami mam 90%. Przejechałem 10km zostawiłem auto na 30minit i jak odpaliłem było 90% i 24hpa dojechałem do domu i było już 0% na postoju. 

0 to jest otwarta i jest tylko jak gazujesz nie pamiętam od ilu jak byś mógł zrobić fote jak auto jest nagrzane i chodzi na wolnych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta fotka jest jak auto jest nagrzane, przyjechałem do domu ze sklepu. Ale pod sklepem jak odpaliłem to sie przymykała klapa. Podczas jazdy tez, w zależności jak bardzo dodawałęm gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszce jak.mozesz jakiego masz softa jest napisany po prawej stronie na zielono jak się połączysz z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adi1977 napisał(a):

Zobacz jeszce jak.mozesz jakiego masz softa jest napisany po prawej stronie na zielono jak się połączysz z silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...