Nagle przestało działać ogrzewanie
0

    14 postów w tym temacie

    od kilku dni zauważyłem brak działania nagrzewania. Klima chodzi, wiatraki się kręcą natomiast nie działa ogrzewanie. Mam klimatronik. Od czego zacząć poszukiwania usterki?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jaką pokazuje temperaturę silnika? Może coś z nagrzewnicą ale tak jak radził kolega najpierw zobacz co klimatronik mówi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Jaką pokazuje temperaturę silnika? Może coś z nagrzewnicą ale tak jak radził kolega najpierw zobacz co klimatronik mówi.

    temp. silnika OK czyli 90oC. po awarii zaczęłoprzez 2 dni znowu grzać tak jakby samo się naprawiło po czym znowu nie grzeje. hmmmm A jak kodami sprawdzić co nie tak?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Więc wychodziłoby tak ;)

    Dla 8.5 -->

    08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)

    *08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

    Dla 13.1 -->

    13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)

    *13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie

    Dla 15.7 -->

    15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

    Masz może vaga?

    Tak myślę, że może coś tam wpadło, przestawiło się i klima nie może przestawiać tych klap :( Gdzieś mam taki opis klimatronika może tam znajdziesz gdzie są poszczególne elementy w kyóre dobrze byłoby zaglądnąć ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Więc wychodziłoby tak ;)

    Dla 8.5 -->

    08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)

    *08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

    Dla 13.1 -->

    13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)

    *13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie

    Dla 15.7 -->

    15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

    Masz może vaga?

    Tak myślę, że może coś tam wpadło, przestawiło się i klima nie może przestawiać tych klap :( Gdzieś mam taki opis klimatronika może tam znajdziesz gdzie są poszczególne elementy w kyóre dobrze byłoby zaglądnąć ;)

    zgadzało by się bo nawiew na nogi nie działał od początku. Kolega podłączył napięcie bezpośrednio na silniczek sterujący tą klapką i ustawił mniej więcej 80 % na szybę 20 % na nogi. Może po tym zabiegu coś się spierniczyło i należy wrócić do punktu wyjścia

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Danynx, No to musisz zabrać się do roboty.

    Błąd 8.5 (czasem może być 8.7).

    u mnie też to przerabiałem. Wyświetlał się błąd 8.7/8.5. Wyjmujesz schowek (chyba 5 śrub klucz 8 ). Po lewej stronie na dole zobaczysz dwa silniczki. Ten o którym piszesz to prawdopodobnie ten wysunięty w kierunku prawy przód (w moim przypadku tak było) :) Podczas zmiany temp na klimatroniku sprawdź czy steruje klapą. Jeśli nie (lub słabo) demontujesz (przymocowany na 3/4 śruby chyba 6 lub 7). Rozbierasz obudowę i wyjmujesz silniczek. Wyjmij szczotki i przeczyść. Warto przeczyścić też komutator. Składasz do kupy i podłączasz kostkę. Jeśli regulując temp na klimatroniku silniczek reaguje prawidłowo - składasz wszystko w całość i zakładasz schowek :mrgreen:

    Tu link o czyszczeniu :arrow: http://www.a4-klub.fg.pl/forum/viewtopic.php?p=8719#8719

    fdf7d9a84a8c0528m.jpg

    Błąd 15.7 u mnie ten błąd wskazywał na padający silnik powietrza, który znajduje się tutaj (fotka już po wyjęciu):

    nawiew.jpg

    Co do 13.1 mogę powiedzieć tylko tyle:

    13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1

    Nie spotkałem się z tym nigdy :( Na poniższym rysunku jest to numer 13 moim zdaniem.

    Zamieszczam poniżej rysunek wraz z opisem - znając już błędy (od czego powstają) powinieneś już dojść co i jak ;) Każdy silniczek czyści się tak samo :)

    silniczki.jpg

    Pozdrawiam,

    Traviz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Widzę, że w temacie jesteś oblatany ;) i masz dobrą dokumentację wizualną ;)

    Ja jeszcze nie musiałem suię z tym bić ;)

    Gdyby ktoś chciał tą dokumentacje to podajcie maile i podeśle ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Slawo80, staram się pomóc jak tylko mogę ;)

    Gdyby ktoś chciał tą dokumentacje to podajcie maile i podeśle ;)

    O jakiej dokumentacji piszesz ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podaj maila to zobaczysz ;)

    Ps. masz fisa u siebie w autku ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Latest Registered Members