Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu w Audi A4 B9 2.0TDI 190K DETA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich potrzebuje porady. Wymieniam sam rozrząd w silniku 2.0 TDI 190km przebieg - 188k potrzebuje porady.

1- czy blokady rozrządu które są włożone mogę w każdej chwili wymienić na inne jeżeli pasek jest zdjęty i napinacz ? ( Muszę je oddać a chyba nie zdążę wymienić rozrządu do tego czasu)

2- czy w tym silniku konieczna jest wymiana paska olejowego ? Jeżeli tak to da się to zrobić bez wyciągania miski olejowej ?

3- mógłbym prosić o momenty obrotowe dokręcenia poszczególnych elementów rozrządu

4- jak ma być odpowiednio ustawiony napinacz (w sensie naciąg paska)

5- trochę oleju było na dole przy wale wokół plastikowej osłony wina uszczelniacza czy miski ?

6- czy wymieniać też napinacz od paska wielorowkowego?

7- czy pompę wody ten oring mam czymś posmarować przed założeniem ?

 

Tyle pytań z tego względu, że robie to pierwszy raz i nie chce nic zepsuć.

IMG_20241013_110045300_HDR.jpg

IMG_20241013_123813621.jpg

Opublikowano

Ja robiłem tylko starsze silniki ale blokady możesz podmieniać, co do paska pompy olejowej to właśnie się nie interesowałem bo miałem jeszcze z modułem z wałkami, ale

jeśli jest teraz lepsze dojście to to też rób, w tym temacie masz instrukcje ,jak byś umył i odpalił auto to byś widział czy uszczelniacz puszcza, napinacza paska osprzętu nie wymieniałem i nie było z nim problemu, ale zużywa się szybko jak jeździ się z uszkodzonym sprzęgiełkiem alternatora, gumkę pompy wody wystarczy płynem chłodniczym posmarować.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@krzychuG dziękuję za odpowiedź jeżeli chodzi o pasek olejowy czy idzie jakoś podejrzeć jak ściągnę ta obudowę plastikową na wale w jakim jest stanie i ocenić ? Nie ukrywam że chciałbym odpuścić wymiany tego paska ponieważ trzeba ściągać miskę, silnik wydźwignąć i opuścić sanki... Chyba że faktycznie jest sposób jakiś wymiany tego paska bez rozkręcania wszystkiego.

Opublikowano

Pasek założony. Mam pytanie zakładam blokady 2 wchodzą luźno a jedna troszkę ciężej muszę ja wkręcić czy to duży problem ?

Opublikowano

Będzie dobrze jeśli tak jest po 2 obrotach wałem - bez cofania, ale jakbyś był wytrwały to taki rozrząd idzie ustawić idealnie.

Opublikowano

Nie złożyłem do końca także jutro postaram się poprawić ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...