Jump to content
IGNORED

Złe wartości i falowanie licznika w Audi A4 B6


Recommended Posts

Posted

Witam, mam taki problem z prędkościomierzem od licznika, gdyż on sobie faluje jak mu sie podoba. Jak auto odpale na kolejny dzien to licznik działa normalnie może przez około 2-4 minuty, a potem faluje jak sobie uważa plus do tego duże spalanie chwilowe. Nigdy nie mialem 40L/100Km i do tego średnie 17L/100Km zawsze mialem miedzy 9-12L/100Km. Jeżeli chodzi o spalanie to jedna sonda była naprawiona, a druga była usuwana z ECU. A przy liczniku były robione różne rzeczy typu. Wymiana ślimaczka od strzałki co pokazuje prędkość, były sprawdzane kable od czujnika prędkości pojazdu, czujnik był sprawdzany i wymieniany na nowy i używany (dalej tak samo) i były sprawdzane jakieś impulsy przy skrzyni biegów coś takiego, a i były robione "zimne luty" na płytce na liczniku. A te falowania zaczeły w sumie jak jechałem w nocy i gwałtownie zahamowałem bo sarenka wyskoczyła, no i jak dojechałem do miejsca docelowego zgasiłem auto, postała może z 1-2 godzinki wsiadam odpalam stoję tak sobie na parkingu i jak ruszyłem to po jakimś czasie zauważyłem że licznik pokazuje 20KM/H, a na aplikacji pokazuje ze ja jadę 50KM/H. I sobie faluje i pokazuje złe wartości KM/H.

Posted

Podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy ze wszystkich sterowników, następnie je tu wklej.

Bez odczytania błędów wymienisz pół auta, a i tak problemu możesz nie rozwiązać. 

Posted
W dniu 1.11.2024 o 15:17, Lukasz_mk2 napisał(a):

Podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy ze wszystkich sterowników, następnie je tu wklej.

Bez odczytania błędów wymienisz pół auta, a i tak problemu możesz nie rozwiązać. 

Witam, dzisiaj robiłem odczyt błędów. I takie błędy wyszły: 

 

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 8E - Audi A4 B6


Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76
 Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 907 557    
   Component: 2.0L R4/5VS     G   0006
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 80093
2 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
            P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 614 517    
   Component: ABS/ESP front       1726
   Coding: 04475
   Shop #: WSC 00046
No fault code found.

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 820 043 AC 
   Component:   A4 Klimaautomat   1219
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 63351
3 Faults Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
            30-00 - Open or Short to B+
01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number
            35-00 - -

Address 09     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 907 279 B  
   Component: int. Lastmodul  RDW 1412
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 63351
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 953 549 J  
   Component: Lenksáulenmodul     0204
   Coding: 02041
   Shop #: WSC 63351
No fault code found.

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 920 900 F  
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D12
   Coding: 00100
   Shop #: WSC 00186
   WAUZ0Z8EZ1A056800     AUZ6Z0A0072364
No fault code found.

Address 46     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 959 433 K  
   Component: Komfortgerát T01    0112
   Coding: 06720
   Shop #: WSC 63351
5 Faults Found:
01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
            80-00 - Single-Wire Operation
01559 - Drivers Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01560 - Passenger Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            61-00 - Won't De-Safe
01562 - Right Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Address 56     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 035 195 P  
   Component: symphony II NP2    0152 
   Coding: 01001
   Shop #: WSC 00555
3 Faults Found:
00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier
            36-00 - Open Circuit
00878 - Connection to Speaker Front Left
            44-10 - Short Circuit - Intermittent
00879 - Connection to Speaker Front Right
            44-10 - Short Circuit - Intermittent

Address 76     -------------------------------------------------------
   Controller: 8Z0 919 283 A  
   Component: Parkingsyst. A4 RDW D06
   Coding: 00104
   Shop #: WSC 63351
No fault code found.

 

End   -------------------------------------------------------

Posted

Dziwna sprawa, bo w liczniku nie ma żadnych błędów. Odpal auto, podłącz VCDS i jak wskazówki licznika zaczną falować odczytaj wartości jakie przekazywane są do licznika (bloki pomiarowe) - jak się okaże, że np. wartość prędkości (która faluje) na VCDS będzie stała to chyba masz do wymiany silniczek lub sprawdzenia zimne luty na płytce licznika. Jaki masz FIS - kolorowy czy czerwony?? Jeśli czerwony to nowy licznik kupisz za grosze, gorzej tylko z przypisaniem do nowego licznika immo, ale zapewne w swojej okolicy znajdziesz kogoś kto jest wstanie tego dokonać.

 

Poza tym skasuj błędy - zapewne jakiś czas temu odpinałeś bądź padł Ci akumulator i połowa błędów jest tego wyznacznikiem.

 

Dodatkowo sprawdź połączenie przewodów między poszczególnymi drzwiami a budą - zapewne są przerwane - mówią o tym błędy w grupie 46 (zapewne masz problem z sygnalizacją na FIS otwartych drzwi, bądź po ich otwarciu nie zapala się światło w środku) oraz 56 (za pewnie nie działają Ci bądź działają sporadycznie przednie głośniki). Jak zamykasz/otwierasz auto to jest to sygnalizowane kierunkowskazami?? - zapewne nie.

 

Kolejna sprawa to grupa 08

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 820 043 AC 
   Component:   A4 Klimaautomat   1219
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 63351
3 Faults Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
            30-00 - Open or Short to B+
01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number

            35-00 - - - klimatyzacja.

Ktoś wymieniał panel i nie przypisał do niego twojego numeru VIN - znajdź opis na forum i to sobie napraw - generalnie prosta sprawa.

 

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
            30-00 - Open or Short to B+

Powyższe błędy wskazują, że masz problem z silniczkiem obiegu zamkniętego - zapewne jak zgasisz silnik to słyszysz odgłosy "strzelającej klapki" która ma problem z zamknięciem/otwarciem - ten problem też jest opisany na forum - trzeba albo wymienić silniczek, albo go rozebrać i pobawić się w naprawę/wymianę potencjometru.

Posted
7 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał(a):

Dziwna sprawa, bo w liczniku nie ma żadnych błędów. Odpal auto, podłącz VCDS i jak wskazówki licznika zaczną falować odczytaj wartości jakie przekazywane są do licznika (bloki pomiarowe) - jak się okaże, że np. wartość prędkości (która faluje) na VCDS będzie stała to chyba masz do wymiany silniczek lub sprawdzenia zimne luty na płytce licznika. Jaki masz FIS - kolorowy czy czerwony?? Jeśli czerwony to nowy licznik kupisz za grosze, gorzej tylko z przypisaniem do nowego licznika immo, ale zapewne w swojej okolicy znajdziesz kogoś kto jest wstanie tego dokonać.

 

Poza tym skasuj błędy - zapewne jakiś czas temu odpinałeś bądź padł Ci akumulator i połowa błędów jest tego wyznacznikiem.

 

Dodatkowo sprawdź połączenie przewodów między poszczególnymi drzwiami a budą - zapewne są przerwane - mówią o tym błędy w grupie 46 (zapewne masz problem z sygnalizacją na FIS otwartych drzwi, bądź po ich otwarciu nie zapala się światło w środku) oraz 56 (za pewnie nie działają Ci bądź działają sporadycznie przednie głośniki). Jak zamykasz/otwierasz auto to jest to sygnalizowane kierunkowskazami?? - zapewne nie.

 

Kolejna sprawa to grupa 08

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 820 043 AC 
   Component:   A4 Klimaautomat   1219
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 63351
3 Faults Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
            30-00 - Open or Short to B+
01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number

            35-00 - - - klimatyzacja.

Ktoś wymieniał panel i nie przypisał do niego twojego numeru VIN - znajdź opis na forum i to sobie napraw - generalnie prosta sprawa.

 

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
            30-00 - Open or Short to B+

Powyższe błędy wskazują, że masz problem z silniczkiem obiegu zamkniętego - zapewne jak zgasisz silnik to słyszysz odgłosy "strzelającej klapki" która ma problem z zamknięciem/otwarciem - ten problem też jest opisany na forum - trzeba albo wymienić silniczek, albo go rozebrać i pobawić się w naprawę/wymianę potencjometru.

Okej, to jutro podłączę auto pod kompa, a w, którym miejscu będą te bloki pomiarowe aby odczytać prędkość? Silniczek był wymieniany nawet dwa razy i zimne luty od licznika były już robione też. FIS mam czerwony (o takim numerze 8E0920 900F). Tak, mam kto raczej by mi zrobił z immo bo specjalizuje się przy naprawianiu elektroniki bo nawet on mi wymieniał ten silniczek i sprawdzał już na wszystkie sposoby właśnie i powiedział, że jakby by tak było dalej to jedynie wymiana licznika i tyle.

Tak akumulator był wymieniany ze 2-3 miesiące.

 

A to od tych drzwi i świateł w środku to jak nieraz nieraz się pokaże a nieraz nie. A o głośnikach szczerze nie zauważyłem ale sprawdzę to. A jeżeli chodzi o otwieranie/zamykanie to kierunki na liczniku oraz na światłach się pokazują.

 

Tak, panel był wymieniany z din 1 na din 2 bo jest inne radio. To jak mówisz, że prosta sprawa to sobie spróbuje ogarnąć.

 

Nieraz jest słychać właśnie ten odgłos "strzelającej klapki". 

 

Dobra, dzięki jak coś to jutro będę dawał znać co i jak, bo jutro sobie popatrzę na to wszystko.

Posted

Daj znać co się udało zdziałać.👍

Posted
13 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał(a):

Daj znać co się udało zdziałać.👍

A więc tak. Robiłem przy tym liczniku zrobiłem test licznika oraz te bloki pomiarowe. Odrazu jak odpaliłem pojechalem sie przejechać przez kilka minut bylo ok licznik pokazywal 80 km/h nawet, ale po jakims czasie bum zaczol tak lekko falować no i patrze na Yanosika ze ja jade 90 km/h, a licznik pokazuje maks 70 km/h i dalej nie pojdzie jakbym nawet jechał jak na autostradzie to i tak pokaze dalej 70 km/h. Bloki pokazywaly to co pisze na liczniku ale i zauważyłem że jak cofalem to mi wskazowka od paliwa oraz na fisie zaczelo mi oszukiwac ile mam paliwa np. Przed wyjazdem mogłem zrobić 100km stanołem zawróciłem na stecznym i nagle mam do zrobienia 60km, znowu jak ruszyłem to pokazywało, że moge zrobic 130km. Błędów żadnych własnie nie wywala przed i po test zegarów ok jest zimne luty tez były robione silniczek wymieniany 2 razy przewody też były sprawdzane nawet te impulsy na skrzyni były też sprawdzane i kostka od prędkości pojazdu przy skrzyni, i nawet mechanik powiedzial ze jak dalej tak bedzie to jedynie co widzi to wymiana licznika bo już wszystko sprawdził przy tym.

Posted

Moim zdaniem jednak jest jakiś zimny lut, który po nagrzaniu przestaje łączyć. Spróbuj przejechać się do momentu aż wskazówki skaczą i wtedy wykonaj test licznika i zobaczysz co będzie. Możesz też jeszcze zobaczyć czy wskazówki są dobrze osadzone, ale to raczej odpada. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem któryś z pinów w kostkach przyłączeniowych do licznika nie jest luźny.

Posted
W dniu 10.11.2024 o 12:56, Lukasz_mk2 napisał(a):

Moim zdaniem jednak jest jakiś zimny lut, który po nagrzaniu przestaje łączyć. Spróbuj przejechać się do momentu aż wskazówki skaczą i wtedy wykonaj test licznika i zobaczysz co będzie. Możesz też jeszcze zobaczyć czy wskazówki są dobrze osadzone, ale to raczej odpada. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem któryś z pinów w kostkach przyłączeniowych do licznika nie jest luźny.

Robiłem tak już jak zaczely skakac i dobrze przeszły test zegarów, jutro zobaczę sobie do kabli bo powiem Ci tak ze troche dziwne. Nigdy tak nie było. A mozliwe ze wciagu roku luty mogly pojsc? Bo ja to robilem juz ale to nie bylo falowan. Zaczne od poczatku: W mojej rodzinie te auto jest juz 8-9 lat i moze ze 2-3 lata temu zaczelo sie od tego ze ktos z mojej rodziny jechal autem i nagle licznik sie przekrecil z jakies predkosci na 0 km/h, a zeby to naprawic chociarz na chwile to trza bylo sie zatrzymac i sie cofnac. Moze ze trzy czujniki predkosci pojazdu trza bylo wymienic ale dalismy se spokoj z tym ale jak sie jezdzi nieraz gdzies dalej i przynajmiej te 120 km/h jest Ci potrzebne predkosci to licznik nagle 0 km/h. Rok temu poszedlem do takiego wujka co jest mechanikiem ale jego komp nic nie wykrył, jedynie co powiedzial ze moga to byc zimne luty. Zawiozlem plytke do goscia co robi takie rzeczy z poczatku myslalem ze bedzie wszystko git, ale pojechalem na Krakow wjechalem na S-ke i moze z 110-120 mialem km/h i bum 0 km/h. Wymienilem wtedy kolejny czujnik predkosci pojazdu dalej tak samo, potem te dwa silniczki dalej tak samo i od końcówki tych wakacji pojechalismy ze znajomymi do jakiejs restauracji wsiadam stoje tak moze z 10 minut bo czekalem na innych ruszam kolega sie pyta czemu jedziemy 0 km/h i jeszcze na dodatku tak troche faluje ta strzałka ja taki zdziwiony patrze. Na Yanosiku pokazuje 40 km/h a licznik 20 km/h. Potem wjechalem na szybsza droge jade kolo 100 km/h licznik maks pokazuje 70 km/h. Noi od tamtej pory mam takie problemy z nim. A na kompie caly czas pokazuje mi taka predkosc co na liczniku. Ale z tymi Pinami jutro sobie zajze.

Posted

Kurczę, dziwna sprawa. Sprawdź te piny we wtyczkach wchodzących do licznika. Co do zimnych lutów to wszystko jest możliwe, nawet z dnia na dzień. Masz auto z 2001r., więc prędkość pobierana jest z czujnika prędkości w skrzyni (impulsatora), może przewód idący od niego gdzieś jest przełamany i w zależności od temperatury  zew. raz łączy raz nie - wypadało by sprawdzić jego ciągłość lub najlepiej wymienić na nowy. Poczekaj jeszcze chwilę może znajdzie się jakaś osoba mądrzejsza ode mnie i coś jeszcze wymyśli.

Posted
4 godziny temu, Lukasz_mk2 napisał(a):

Kurczę, dziwna sprawa. Sprawdź te piny we wtyczkach wchodzących do licznika. Co do zimnych lutów to wszystko jest możliwe, nawet z dnia na dzień. Masz auto z 2001r., więc prędkość pobierana jest z czujnika prędkości w skrzyni (impulsatora), może przewód idący od niego gdzieś jest przełamany i w zależności od temperatury  zew. raz łączy raz nie - wypadało by sprawdzić jego ciągłość lub najlepiej wymienić na nowy. Poczekaj jeszcze chwilę może znajdzie się jakaś osoba mądrzejsza ode mnie i coś jeszcze wymyśli.

Wtyczki są ok. Kurde wtedy za te zimne luty dawałem z +/- 250 zł. Przewód od impulsatora jest okej bo elektromechanik sprawdzał i dał odrazu nowy czujnik. I na tym ze tak powiem sie skończyło i powiedział, że jedynie widzi wymianę licznika bo już wszystko zrobił co ty mi napisałeś.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...