WesolyPlay Opublikowano 28 Października Opublikowano 28 Października Witam, mam taki problem z prędkościomierzem od licznika, gdyż on sobie faluje jak mu sie podoba. Jak auto odpale na kolejny dzien to licznik działa normalnie może przez około 2-4 minuty, a potem faluje jak sobie uważa plus do tego duże spalanie chwilowe. Nigdy nie mialem 40L/100Km i do tego średnie 17L/100Km zawsze mialem miedzy 9-12L/100Km. Jeżeli chodzi o spalanie to jedna sonda była naprawiona, a druga była usuwana z ECU. A przy liczniku były robione różne rzeczy typu. Wymiana ślimaczka od strzałki co pokazuje prędkość, były sprawdzane kable od czujnika prędkości pojazdu, czujnik był sprawdzany i wymieniany na nowy i używany (dalej tak samo) i były sprawdzane jakieś impulsy przy skrzyni biegów coś takiego, a i były robione "zimne luty" na płytce na liczniku. A te falowania zaczeły w sumie jak jechałem w nocy i gwałtownie zahamowałem bo sarenka wyskoczyła, no i jak dojechałem do miejsca docelowego zgasiłem auto, postała może z 1-2 godzinki wsiadam odpalam stoję tak sobie na parkingu i jak ruszyłem to po jakimś czasie zauważyłem że licznik pokazuje 20KM/H, a na aplikacji pokazuje ze ja jadę 50KM/H. I sobie faluje i pokazuje złe wartości KM/H.
Lukasz_mk2 Opublikowano 1 Listopada Opublikowano 1 Listopada Podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy ze wszystkich sterowników, następnie je tu wklej. Bez odczytania błędów wymienisz pół auta, a i tak problemu możesz nie rozwiązać.
WesolyPlay Opublikowano 5 Listopada Autor Opublikowano 5 Listopada W dniu 1.11.2024 o 15:17, Lukasz_mk2 napisał(a): Podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy ze wszystkich sterowników, następnie je tu wklej. Bez odczytania błędów wymienisz pół auta, a i tak problemu możesz nie rozwiązać. Witam, dzisiaj robiłem odczyt błędów. I takie błędy wyszły: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 557 Component: 2.0L R4/5VS G 0006 Coding: 0011501 Shop #: WSC 80093 2 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Readiness: 0000 0000 Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1726 Coding: 04475 Shop #: WSC 00046 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 820 043 AC Component: A4 Klimaautomat 1219 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 3 Faults Found: 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-00 - Open or Short to B+ 01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number 35-00 - - Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 279 B Component: int. Lastmodul RDW 1412 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 953 549 J Component: Lenksáulenmodul 0204 Coding: 02041 Shop #: WSC 63351 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 920 900 F Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D12 Coding: 00100 Shop #: WSC 00186 WAUZ0Z8EZ1A056800 AUZ6Z0A0072364 No fault code found. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 K Component: Komfortgerát T01 0112 Coding: 06720 Shop #: WSC 63351 5 Faults Found: 01331 - Door Control Module: Driver Side (J386) 80-00 - Single-Wire Operation 01559 - Drivers Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01560 - Passenger Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01561 - Left Rear Door 61-00 - Won't De-Safe 01562 - Right Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 035 195 P Component: symphony II NP2 0152 Coding: 01001 Shop #: WSC 00555 3 Faults Found: 00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier 36-00 - Open Circuit 00878 - Connection to Speaker Front Left 44-10 - Short Circuit - Intermittent 00879 - Connection to Speaker Front Right 44-10 - Short Circuit - Intermittent Address 76 ------------------------------------------------------- Controller: 8Z0 919 283 A Component: Parkingsyst. A4 RDW D06 Coding: 00104 Shop #: WSC 63351 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Lukasz_mk2 Opublikowano 7 Listopada Opublikowano 7 Listopada Dziwna sprawa, bo w liczniku nie ma żadnych błędów. Odpal auto, podłącz VCDS i jak wskazówki licznika zaczną falować odczytaj wartości jakie przekazywane są do licznika (bloki pomiarowe) - jak się okaże, że np. wartość prędkości (która faluje) na VCDS będzie stała to chyba masz do wymiany silniczek lub sprawdzenia zimne luty na płytce licznika. Jaki masz FIS - kolorowy czy czerwony?? Jeśli czerwony to nowy licznik kupisz za grosze, gorzej tylko z przypisaniem do nowego licznika immo, ale zapewne w swojej okolicy znajdziesz kogoś kto jest wstanie tego dokonać. Poza tym skasuj błędy - zapewne jakiś czas temu odpinałeś bądź padł Ci akumulator i połowa błędów jest tego wyznacznikiem. Dodatkowo sprawdź połączenie przewodów między poszczególnymi drzwiami a budą - zapewne są przerwane - mówią o tym błędy w grupie 46 (zapewne masz problem z sygnalizacją na FIS otwartych drzwi, bądź po ich otwarciu nie zapala się światło w środku) oraz 56 (za pewnie nie działają Ci bądź działają sporadycznie przednie głośniki). Jak zamykasz/otwierasz auto to jest to sygnalizowane kierunkowskazami?? - zapewne nie. Kolejna sprawa to grupa 08 Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 820 043 AC Component: A4 Klimaautomat 1219 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 3 Faults Found: 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-00 - Open or Short to B+ 01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number 35-00 - - - klimatyzacja. Ktoś wymieniał panel i nie przypisał do niego twojego numeru VIN - znajdź opis na forum i to sobie napraw - generalnie prosta sprawa. 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-00 - Open or Short to B+ Powyższe błędy wskazują, że masz problem z silniczkiem obiegu zamkniętego - zapewne jak zgasisz silnik to słyszysz odgłosy "strzelającej klapki" która ma problem z zamknięciem/otwarciem - ten problem też jest opisany na forum - trzeba albo wymienić silniczek, albo go rozebrać i pobawić się w naprawę/wymianę potencjometru.
WesolyPlay Opublikowano 7 Listopada Autor Opublikowano 7 Listopada 7 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał(a): Dziwna sprawa, bo w liczniku nie ma żadnych błędów. Odpal auto, podłącz VCDS i jak wskazówki licznika zaczną falować odczytaj wartości jakie przekazywane są do licznika (bloki pomiarowe) - jak się okaże, że np. wartość prędkości (która faluje) na VCDS będzie stała to chyba masz do wymiany silniczek lub sprawdzenia zimne luty na płytce licznika. Jaki masz FIS - kolorowy czy czerwony?? Jeśli czerwony to nowy licznik kupisz za grosze, gorzej tylko z przypisaniem do nowego licznika immo, ale zapewne w swojej okolicy znajdziesz kogoś kto jest wstanie tego dokonać. Poza tym skasuj błędy - zapewne jakiś czas temu odpinałeś bądź padł Ci akumulator i połowa błędów jest tego wyznacznikiem. Dodatkowo sprawdź połączenie przewodów między poszczególnymi drzwiami a budą - zapewne są przerwane - mówią o tym błędy w grupie 46 (zapewne masz problem z sygnalizacją na FIS otwartych drzwi, bądź po ich otwarciu nie zapala się światło w środku) oraz 56 (za pewnie nie działają Ci bądź działają sporadycznie przednie głośniki). Jak zamykasz/otwierasz auto to jest to sygnalizowane kierunkowskazami?? - zapewne nie. Kolejna sprawa to grupa 08 Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 820 043 AC Component: A4 Klimaautomat 1219 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 3 Faults Found: 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-00 - Open or Short to B+ 01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number 35-00 - - - klimatyzacja. Ktoś wymieniał panel i nie przypisał do niego twojego numeru VIN - znajdź opis na forum i to sobie napraw - generalnie prosta sprawa. 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-00 - Open or Short to B+ Powyższe błędy wskazują, że masz problem z silniczkiem obiegu zamkniętego - zapewne jak zgasisz silnik to słyszysz odgłosy "strzelającej klapki" która ma problem z zamknięciem/otwarciem - ten problem też jest opisany na forum - trzeba albo wymienić silniczek, albo go rozebrać i pobawić się w naprawę/wymianę potencjometru. Okej, to jutro podłączę auto pod kompa, a w, którym miejscu będą te bloki pomiarowe aby odczytać prędkość? Silniczek był wymieniany nawet dwa razy i zimne luty od licznika były już robione też. FIS mam czerwony (o takim numerze 8E0920 900F). Tak, mam kto raczej by mi zrobił z immo bo specjalizuje się przy naprawianiu elektroniki bo nawet on mi wymieniał ten silniczek i sprawdzał już na wszystkie sposoby właśnie i powiedział, że jakby by tak było dalej to jedynie wymiana licznika i tyle. Tak akumulator był wymieniany ze 2-3 miesiące. A to od tych drzwi i świateł w środku to jak nieraz nieraz się pokaże a nieraz nie. A o głośnikach szczerze nie zauważyłem ale sprawdzę to. A jeżeli chodzi o otwieranie/zamykanie to kierunki na liczniku oraz na światłach się pokazują. Tak, panel był wymieniany z din 1 na din 2 bo jest inne radio. To jak mówisz, że prosta sprawa to sobie spróbuje ogarnąć. Nieraz jest słychać właśnie ten odgłos "strzelającej klapki". Dobra, dzięki jak coś to jutro będę dawał znać co i jak, bo jutro sobie popatrzę na to wszystko.
WesolyPlay Opublikowano 10 Listopada Autor Opublikowano 10 Listopada 13 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał(a): Daj znać co się udało zdziałać.👍 A więc tak. Robiłem przy tym liczniku zrobiłem test licznika oraz te bloki pomiarowe. Odrazu jak odpaliłem pojechalem sie przejechać przez kilka minut bylo ok licznik pokazywal 80 km/h nawet, ale po jakims czasie bum zaczol tak lekko falować no i patrze na Yanosika ze ja jade 90 km/h, a licznik pokazuje maks 70 km/h i dalej nie pojdzie jakbym nawet jechał jak na autostradzie to i tak pokaze dalej 70 km/h. Bloki pokazywaly to co pisze na liczniku ale i zauważyłem że jak cofalem to mi wskazowka od paliwa oraz na fisie zaczelo mi oszukiwac ile mam paliwa np. Przed wyjazdem mogłem zrobić 100km stanołem zawróciłem na stecznym i nagle mam do zrobienia 60km, znowu jak ruszyłem to pokazywało, że moge zrobic 130km. Błędów żadnych własnie nie wywala przed i po test zegarów ok jest zimne luty tez były robione silniczek wymieniany 2 razy przewody też były sprawdzane nawet te impulsy na skrzyni były też sprawdzane i kostka od prędkości pojazdu przy skrzyni, i nawet mechanik powiedzial ze jak dalej tak bedzie to jedynie co widzi to wymiana licznika bo już wszystko sprawdził przy tym.
Lukasz_mk2 Opublikowano 10 Listopada Opublikowano 10 Listopada Moim zdaniem jednak jest jakiś zimny lut, który po nagrzaniu przestaje łączyć. Spróbuj przejechać się do momentu aż wskazówki skaczą i wtedy wykonaj test licznika i zobaczysz co będzie. Możesz też jeszcze zobaczyć czy wskazówki są dobrze osadzone, ale to raczej odpada. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem któryś z pinów w kostkach przyłączeniowych do licznika nie jest luźny.
WesolyPlay Opublikowano 11 Listopada Autor Opublikowano 11 Listopada W dniu 10.11.2024 o 12:56, Lukasz_mk2 napisał(a): Moim zdaniem jednak jest jakiś zimny lut, który po nagrzaniu przestaje łączyć. Spróbuj przejechać się do momentu aż wskazówki skaczą i wtedy wykonaj test licznika i zobaczysz co będzie. Możesz też jeszcze zobaczyć czy wskazówki są dobrze osadzone, ale to raczej odpada. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem któryś z pinów w kostkach przyłączeniowych do licznika nie jest luźny. Robiłem tak już jak zaczely skakac i dobrze przeszły test zegarów, jutro zobaczę sobie do kabli bo powiem Ci tak ze troche dziwne. Nigdy tak nie było. A mozliwe ze wciagu roku luty mogly pojsc? Bo ja to robilem juz ale to nie bylo falowan. Zaczne od poczatku: W mojej rodzinie te auto jest juz 8-9 lat i moze ze 2-3 lata temu zaczelo sie od tego ze ktos z mojej rodziny jechal autem i nagle licznik sie przekrecil z jakies predkosci na 0 km/h, a zeby to naprawic chociarz na chwile to trza bylo sie zatrzymac i sie cofnac. Moze ze trzy czujniki predkosci pojazdu trza bylo wymienic ale dalismy se spokoj z tym ale jak sie jezdzi nieraz gdzies dalej i przynajmiej te 120 km/h jest Ci potrzebne predkosci to licznik nagle 0 km/h. Rok temu poszedlem do takiego wujka co jest mechanikiem ale jego komp nic nie wykrył, jedynie co powiedzial ze moga to byc zimne luty. Zawiozlem plytke do goscia co robi takie rzeczy z poczatku myslalem ze bedzie wszystko git, ale pojechalem na Krakow wjechalem na S-ke i moze z 110-120 mialem km/h i bum 0 km/h. Wymienilem wtedy kolejny czujnik predkosci pojazdu dalej tak samo, potem te dwa silniczki dalej tak samo i od końcówki tych wakacji pojechalismy ze znajomymi do jakiejs restauracji wsiadam stoje tak moze z 10 minut bo czekalem na innych ruszam kolega sie pyta czemu jedziemy 0 km/h i jeszcze na dodatku tak troche faluje ta strzałka ja taki zdziwiony patrze. Na Yanosiku pokazuje 40 km/h a licznik 20 km/h. Potem wjechalem na szybsza droge jade kolo 100 km/h licznik maks pokazuje 70 km/h. Noi od tamtej pory mam takie problemy z nim. A na kompie caly czas pokazuje mi taka predkosc co na liczniku. Ale z tymi Pinami jutro sobie zajze.
Lukasz_mk2 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada Kurczę, dziwna sprawa. Sprawdź te piny we wtyczkach wchodzących do licznika. Co do zimnych lutów to wszystko jest możliwe, nawet z dnia na dzień. Masz auto z 2001r., więc prędkość pobierana jest z czujnika prędkości w skrzyni (impulsatora), może przewód idący od niego gdzieś jest przełamany i w zależności od temperatury zew. raz łączy raz nie - wypadało by sprawdzić jego ciągłość lub najlepiej wymienić na nowy. Poczekaj jeszcze chwilę może znajdzie się jakaś osoba mądrzejsza ode mnie i coś jeszcze wymyśli.
WesolyPlay Opublikowano 12 Listopada Autor Opublikowano 12 Listopada 4 godziny temu, Lukasz_mk2 napisał(a): Kurczę, dziwna sprawa. Sprawdź te piny we wtyczkach wchodzących do licznika. Co do zimnych lutów to wszystko jest możliwe, nawet z dnia na dzień. Masz auto z 2001r., więc prędkość pobierana jest z czujnika prędkości w skrzyni (impulsatora), może przewód idący od niego gdzieś jest przełamany i w zależności od temperatury zew. raz łączy raz nie - wypadało by sprawdzić jego ciągłość lub najlepiej wymienić na nowy. Poczekaj jeszcze chwilę może znajdzie się jakaś osoba mądrzejsza ode mnie i coś jeszcze wymyśli. Wtyczki są ok. Kurde wtedy za te zimne luty dawałem z +/- 250 zł. Przewód od impulsatora jest okej bo elektromechanik sprawdzał i dał odrazu nowy czujnik. I na tym ze tak powiem sie skończyło i powiedział, że jedynie widzi wymianę licznika bo już wszystko zrobił co ty mi napisałeś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się