witeknr0 Opublikowano 12 Listopada Opublikowano 12 Listopada Witam forumowiczów, szukałem i nie znalazłem jasnej odpowiedzi na moje problemy. Mianowicie ogrzewanie w mojej audi nie działa, działa jak się obroty zwiększą do 2,5 tys., co wskazywałoby na zamulona nagrzewnice. Nastawy podstawne robione mnóstwo razy, zero błędów w climatronicu. Ściągając węża powrotnego od nagrzewnicy prawie nic płynu nie wraca, a pod ciśnieniem to sika jak opętane. Pompa wody nowa wraz z rozrządem. Pytanie mam czy aby to na pewno nagrzewnica czy może klapa zimno ciepło. Czasem nie gazując auta w tunelu, obok pedału gazu czuć (jak się ręka dotknie) cieplejsze plastiki, tam w sumie znajduje się nagrzewnica, a z nawiewów dalej zimne powietrze. Przypomnę, ze zero błędów w climatronicu podczas skanowania, po nastawach podstawnych tez zero błędów. Test upg ujemny, termostat nowy. Jedyne co zauważyłem, to ze czasem ze zbiorniczka potrafi wyrzucić płyn, układ zapowietrzony? Na dniach będę wymieniał nagrzewnicę, a wcześniej kompletne płukanie całego układu. Tylko nie wiem, czy aby na pewno to nagrzewnica czy też nie
Tomnik Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada 17 godzin temu, witeknr0 napisał(a): Jedyne co zauważyłem, to ze czasem ze zbiorniczka potrafi wyrzucić płyn, układ zapowietrzony? To "jedyne", jest najważniejsze i mówi, że zaistniał punkt, pomiędzy układem chłodzenia, a wydechowym, w którym nastąpiło ich połączenie. Inaczej mówiąc gazy wylotowe przedostają się do układu chłodzenia. Przejedź się autem, przeciągnij na wysokich obrotach, sprawdź stan płynu, odkręcaj korek (ostrożnie !!!) zbiorniczka płynu chłodzącego i obserwuj pod kątem podwyższenia się stanu płynu i dźwięku temu towarzyszącemu(wyrównywanie ciśnienia) w czasie tej czynności. Przed odkręcaniem próbuj ścisnąć palcami gumowe przewody ukł. chłodzenia, jeśli są twarde, a po odkręceniu korka będą miękkie potwierdza to, co napisane.
witeknr0 Opublikowano 14 Listopada Autor Opublikowano 14 Listopada Dziękuję za odpowiedź, oznaczałoby to na UPG. Test robiony kilkukrotnie i zawsze wychodził negatywny, czy zapowietrzony układ i/lub uszkodzony korek może dawać podobne objawy (twardych węży, wyrzucania płynu)? Jutro kupuję nową nagrzewnicę, będę płukał cały układ i wymieniał nagrzewnicę w tą niedzielę, dam znać czy udało się rozwiązać problem. Pozdrawiam, dzięki za odpowiedź.
witeknr0 Opublikowano Poniedziałek o 18:23 Autor Opublikowano Poniedziałek o 18:23 Witam, wymieniłem nagrzewnicę w tą niedzielę i ogrzewanie działa, mam natomiast inny problem, bo działa tylko podczas jazdy, już nie 2,5tys obrotów, działa nawet na zwykłym toczeniu się. Pytanie mam jak odpowietrzyć układ w BPW? Czytałem mnóstwo tematów i metod jest również mnóstwo i nie wiem, która działa: Na zimnym silniku odkręcić korek, poczekać aż się nagrzeje, termostat się otworzy i w tedy dolewać płynu. Na zakręconym zbiorniczku zrobić tak zwaną rundkę, aż się nagrzeje, później na zimnym silniku odkręcić korek i dolać to co ubyło Podwiesić zbiorniczek wyżej niż węże od nagrzewnicy, żeby zbiorniczek był najwyższym punktem i zastosować to co poprzednio(na zimnym dolać płynu, jeśli ubyło). Odpowietrzyć poprzez wąż od nagrzewnicy powrotny, aż nie zacznie lecieć ciurkiem płyn. Która z metod działa? Dodam, że po wymianie nagrzewnicy węże są mega twarde (czytałem na różnych forach, że może to być objaw zapowietrzonego układu), a przed wymianą nie były AŻ tak twarde. Dodam, że dzisiaj robiłem test na obecność spalin w układzie i test wyszedł negatywny. Korek od zbiorniczka nówka. Jak sprawdzić czy to aby nie pompa wody? Wystarczy odpiąć wężyk powrotny do zbiorniczka? Jeśli tak, to powinno dużo cieczy wracać czy lać się tyle co kot napłakał?
Adrian 99 Opublikowano Środa o 13:59 Opublikowano Środa o 13:59 (edytowane) Witam ,od jakiegoś czasu w aucie występuje problem z ogrzewaniem .Po pierwsze słabo wieje a po drugie leci cały czas letnie powietrze. Dziś podłączyłem auto pod kompa i pokazało takie błędy .Nie da się wyłączyć funkcji Econ .Pierwszy błąd pomimo wykasowania nadal wraca ,dodam ,że jakiś czas temu wymieniałem panel klimy o tych samych nr Edytowane Środa o 14:00 przez Adrian 99
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się