lukashb Opublikowano 7 Grudnia Opublikowano 7 Grudnia Cześć, mam problem ze swoim autem, jest to A6 C5 z slawnym silnikiem 2.5TDI v6 AFB, po zrobieniu już hydrauliki jednak pompa się odezwała. Walczę z tym jakiś czas już, podejrzewam uszkodzoną pompę. Problemem jest brak przestawiania tłoku kąta wtrysku. Sterownik oczywiście sprawny, podłączona żarówka zamiast zaworu - reaguje i ściemnia/rozjaśnia. Wyjęto sam elektrozawór - sprawny, zamyka otwiera, prąd max 1.2A, czysty. Rozebrałem część za tłoczkiem - czysto, tłoczek przesuwa się palcem, bez oporów, ścianki tulejki w której pracuje - gładkie, bez wyczuwalnych rys. Najprawdopodobniej występuje w pompie usterka pompy wstępnej, która wytwarza ciśnienie wewnętrzne pompy (max 20bar przy 2k obr) brak ciśnienia powoduje brak przestawiania tłoka. Pytanie jest takie, czy pompa z uszkodzoną tą sekcją pozwalała by zapalać auto bez trudu? obecnie auto odpala na widok klucza, do 2000 obr pracuje poprawnie (powyżej sterownik chce przestawiać kąt i zaczyna się dymienie i brak mocy). Wszystkie inne tematy wykluczone, wtrysk sterujący sprawny, oscyloskopem zbadałem, impulsy są w takt podania paliwa. Będę oddawał pompę w przyszłym tygodniu, jednak chcę zasięgnąć języka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się