ArkadiuszK94 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Witam, Od niedawna stałem się posiadaczem skody superb 1, 1.8T AWT 150km PB+LPG. Po jakimś czasie od zakupu zauważyłem, że przy mocniejszym przyśpieszaniu auto jakby pooszarpywało na benzynie tak i na gazie. Zakupiłem program do diagnozowania i tu zaczęło się grzebanie, błędy i problemy. Błędy jakie występują to: 16618 - Regulacja ciśnienia doładowania P0234 - 35-00 - przekroczona granica regulacji 17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.) P1128 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny Z czego po jeździe na samej benzynie błąd z mieszanką za ubogą nie występuje. Na tą chwile gazem się nie zajmuje, chce doprowadzić ten samochód do stanu używalności i dopiero wtedy zajmę się instalacją gazową (tu oddam już do specjalisty). Dziś w końcu udało mi się wykonać logi dynamiczne i statyczne ale nie bardzo wiem jak je dobrze zrozumieć - widzę tylko tyle, że nie jest dobrze. I tu moja prośba o pomoc w interpretacji logów, podpowiedzi od czego zacząć i czego szukać. Według poprzedniego właściciela turbo było regenerowane 12,5k km temu, dostałem dokument na to lecz przestałem w to wierzyć. Logi statyczne: Statyczne 001 003 Statyczne 002 033 Logi dynamiczne: Dynamiczne 002 033 Dynamiczne 003 020 Dynamiczne 115 118 Z góry dziękuje za pomoc.
Łukasz13 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Musisz zacząć od rozwiazania problemu z doładowaniem, a dopiero potem diagnozować resztę, wygląda jakby wogóle nie było sterowania turbina, sprawdz węzyki wszystkie przy n75, ewentualnie sam zawór na początek.
ArkadiuszK94 Opublikowano 25 Stycznia Autor Opublikowano 25 Stycznia 1 minutę temu, Łukasz13 napisał(a): Musisz zacząć od rozwiazania problemu z doładowaniem, a dopiero potem diagnozować resztę, wygląda jakby wogóle nie było sterowania turbina, sprawdz węzyki wszystkie przy n75, ewentualnie sam zawór na początek. Czyli tak jak myślałem zrobić na początek. Wężyki widać ładne (mogły być wymienione prze rzekomej regeneracji) natomiast sam zawór wygląda źle. Ta jego metalowa obudowa jest cała pordzewiała. Jeszcze jeden fakt zapomniałem dodać. Przy otwartym oknie słychać świszczenie turbo przy mocniejszym przyśpieszaniu.
Łukasz13 Opublikowano 25 Stycznia Opublikowano 25 Stycznia Odepnij wtyczke od n75 i zrob loga z doładowaniem, swiszczy bo ładuje na maksa.
ArkadiuszK94 Opublikowano 25 Stycznia Autor Opublikowano 25 Stycznia (edytowane) 55 minut temu, Łukasz13 napisał(a): Odepnij wtyczke od n75 i zrob loga z doładowaniem, swiszczy bo ładuje na maksa. Jutro tak zrobię i wrzucę loga Od razu pytanie czy w razie czego kupować oryginał czy mogę ryzykować z zamiennikiem np. febiego?? #Edit: Najlepiej po niedzieli zdemontuje go i podepnę pod 12V i zobaczę czy działa. Edytowane 25 Stycznia przez ArkadiuszK94
ArkadiuszK94 Opublikowano 26 Stycznia Autor Opublikowano 26 Stycznia Nie wytrzymałem do jutra, wykonałem test dynamiczny bez N75 Log: Log dynamiczny bez N75 Różnice widzę niewielkie i pytanie czy od razu zamawiać nowy zawór czy sprawdzić go najpierw ręcznie? Oraz j/w orginał czy zamiennik też będzie okej?
Łukasz13 Opublikowano 27 Stycznia Opublikowano 27 Stycznia Wygląda na to że jednak albo wężyki są nieszczelne albo zatkane, lub zawór n75 jest permanentnie otwarte, ewentualnie gruszka turbiny jest uszkodzona lub źle ustawiona, najlepiej jakbyś zdjął wężyk wychodzący z obudowy turbiny i dmuchnal kompresorem czy wogole dochodzi do gruszki i ja otwiera.
ArkadiuszK94 Opublikowano 28 Stycznia Autor Opublikowano 28 Stycznia W dniu 27.01.2025 o 08:52, Łukasz13 napisał(a): Wygląda na to że jednak albo wężyki są nieszczelne albo zatkane, lub zawór n75 jest permanentnie otwarte, ewentualnie gruszka turbiny jest uszkodzona lub źle ustawiona, najlepiej jakbyś zdjął wężyk wychodzący z obudowy turbiny i dmuchnal kompresorem czy wogole dochodzi do gruszki i ja otwiera. Dzięki za podpowiedzi, przed jakimkolwiek zakupem zrobię jak podpowiadasz. Raczej nie prędzej jak w sobotę więc w następnym tygodniu dam znać czy problem został odnaleziony i rozwiązany.
ArkadiuszK94 Opublikowano 1 Lutego Autor Opublikowano 1 Lutego Dziś dobrałem się do zaworku i wężyków, jednak z wierzchu dobrze wyglądające wężyki okazały się sparciałe na zgięciach i dziurawe. Na tą chwile skróciłem je i pozakładałem na nowo bo nie miałem żadnych w odpowiednim rozmiarze. Log po poprawieniu tymczasowo węży: Log 115-118 + błąd 16683 - Regulacja ciśnienia doładowania P0299 - 35-00 - nieosiągnięta granica regulacji Kupie w tym tygodniu całkowicie nowe plus nowe opaski zaciskowe i wtedy sprawdzę, czy teraz aktualne występujące nie doładowanie się poprawi. Pytanie tylko teraz mam, jaki rozmiar wewnętrzny mają te węże i z jakiego materiału/firmy polecacie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się