Langus998 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) W związku z tym, że kolejny czujnik g2/g62 zamontowany u mnie na aucie pokazuje rozbieżności między silnikiem (ECU) a licznikiem, postanowiłem porobić pomiary multimetrem wszystkich czujników, które zdążyłem, do tej pory pozyskać. Z początku byłem pewien, że kupiłem kolejny walnięty czujnik. Wiadomo jaka jest opinia o zamiennikach, że lepiej jest kupić używkę, ale oryginalną. Tak też zrobiłem i co? Ponownie krzaki. Co dało mi już trochę do myślenia. No chyba, że mam aż takiego pecha i oryginalna używka też popsuta. W pierwszej kolejności podam ogólną, przybliżoną, ale w miarę dokłądną różnicę, między odczytami. Przybliżona, ponieważ nie zanotowałem dokładnych wyników z bloków pomiarowych. WSKAZANIA VCDS: 1. rano przed odpaleniem, gdy auto stało całą noc na dworze: Wskaźniki - g2 0*C Silnik -g62 32*C 2. po uruchomieniu silnika i przejechaniu się: Wskaźniki - g2 65/70*C Silnik - g62 125/135 *C g2 - piny 1/2 - Licznik g62 - piny 3/4 - ECU W drugiej kolejności, pomiarów dokonywałem po kolei, już na wyciągniętych czujnikach. Robiłem pomiar rezystancji na zimnym i na gorącym czujniku. wyniki porównywałem, z krzywą pomiarową dla czujnika g62: Tak, wiem, czujnika g2 nie opisuje się według tej tabelki. Zrobiłem to tylko w ramach ciekawostki. 1. Na zimnym, czyli czujnik obłożony lodem: Czujnik nr 1: a) g2 licznik - 2490 Ohm - około 17*C b) g62 - ECU - 5630 Ohm - około -6*C Czujnik nr 2: a) g2 licznik - 3300 Ohm - około 10*C b) g62 ECU - 5220 Ohm - około -5*C Czujnik nr 3: a) g2 licznik - 2440 Ohm - około 18*C b) g62 ECU - 5030 Ohm - około -2*C 2. Na gorącym, czujniki po kolei wskakiwały do wrzątku - woda się powoli studziła, więc można, moim zdaniem, dokładniej zweryfikować działanie czujnika: Czujnik nr 1: a) g2 licznik - 175 Ohm - około 105*C b) g62 ECU - 330 Ohm - około 84*C Czujnik nr 2: a) g2 licznik - 153 Ohm - około 95*C b) g62 ECU - 272 Ohm - około 82*C Czujnik nr 3: a) g2 licznik - 190 Ohm około 92*C b) g62 ECU - 340 Ohm około 76*C Analizując te wszystkie wartości, dochodzę powoli do wniosku, że czujniki pokazują prawidłowo i nie są niesprawne. W takim razie, co może być przyczyną krzaczenia tych samych czujników po zamontowaniu na aucie (Audi A4 B6 2.0 ALT) ? Jeśli coś tu pomyliłem, proszę żeby mnie poprawić. Przypuszczam, że podane przeze mnie temperatury podłożone z tabelki, jak by ktoś lepiej przeanalizował, to mogą się delikatnie różnić. ogólnie rzecz biorąc są w miarę dokładne. Nie wiem już, gdzie szukać problemu. Jedyne co jeszcze mi się rzuca w oczy, ale co wcześniej sprawdzałem, bo wywalało błędy zwarcia, to izolacja na przewodzie wtyczki g2/g62. Poprawiłem ja i nie ma żadnych błędów. Był tam ktoś ewidentnie przede mną, ponieważ przewody wtyczki są lutowane przy samej wtyczce jak i z 10cm dalej. Czyli łączone w dwóch miejscach. Już się nawet zastanawiałem, czy ktoś nie pozamieniał niechcący pinów i piny 3/4, które są do komputera silnika, nie zamienił z pinami 1/2, które są od licznika. Samo łączenie w kilku miejscach miało by wpływ na odczyty? Panowie doradźcie coś. Dzisiejsza moja analiza chyba wykluczyła konieczność kupowania kolejnego czujnika, tym razem oryginalnego za 200zł w ASO Skody? Edytowane 2 godziny temu przez Langus998
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się