Jarek112 Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca Witam, od roku posiadam Audi a4b8 2.0 diesel ze skrzynią automatyczną multitronic. Około miesiąc po zakupie zauważyłem dziwne zachowanie auta. Czasami po rozgrzaniu auta i przejechaniu raz kilku a innym razem kilkunastu kilometrów mam problem z ruszaniem. Samochód bardzo ciężko wchodzi na obroty bez względu na to jak mocno wcisnę gaz. Stoi w miejscu i po paru sekundach ledwo rusza, gdy zacznie się toczyć nagle przyspiesza aż wgniata w fotel. Gdy zacznie się to dziać sytuacja powtarza się za każdym razem gdy zatrzymam się. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko ustępuje i wraca do normy. Mam też problem czasami z ruszaniem pod górkę a zwłaszcza na biegu wstecznym. W sterownikach brak jakich kolwiek błędów. Obawiam się że może być coś ze skrzynią... Byłem u kilku mechaników i nikt nic nie stwierdził a ,,fachowcy,, od skrzyń powiedzieli mi że puki nie ma kodu błędu w sterowniku skrzynią nic z tym nie zrobią. Nabąkneli również ze może to być uszkodzony sterownik skrzyni biegów. Dziwne jest to że po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Proszę was o pomoc i porady co z tą sytuacją zrobić bo jest to strasznie wkurzające.. Z góry dziękuję!
Lovely Man Opublikowano 6 Marca Opublikowano 6 Marca A jaki jest przebieg auta? Generalnie te skrzynie nie są najlepszym rozwiązaniem, przekładnia działa jak w skuterze tylko że na mokro w oleju i zamiast paska jest łańcuch, a ich żywotność jest dość ograniczona, podają ok 200 tyś km. Może zużyty być już zespół łańcucha i kół pasowych, nie wiem czy w takim przypadku pojawi się jakakolwiek błąd. Generalnie rada jest jedna: lepiej ich unikać
matekboss Opublikowano 7 Marca Opublikowano 7 Marca 5 godzin temu, Jarek112 napisał(a): Witam, od roku posiadam Audi a4b8 2.0 diesel ze skrzynią automatyczną multitronic. Około miesiąc po zakupie zauważyłem dziwne zachowanie auta. Czasami po rozgrzaniu auta i przejechaniu raz kilku a innym razem kilkunastu kilometrów mam problem z ruszaniem. Samochód bardzo ciężko wchodzi na obroty bez względu na to jak mocno wcisnę gaz. Stoi w miejscu i po paru sekundach ledwo rusza, gdy zacznie się toczyć nagle przyspiesza aż wgniata w fotel. Gdy zacznie się to dziać sytuacja powtarza się za każdym razem gdy zatrzymam się. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko ustępuje i wraca do normy. Mam też problem czasami z ruszaniem pod górkę a zwłaszcza na biegu wstecznym. W sterownikach brak jakich kolwiek błędów. Obawiam się że może być coś ze skrzynią... Byłem u kilku mechaników i nikt nic nie stwierdził a ,,fachowcy,, od skrzyń powiedzieli mi że puki nie ma kodu błędu w sterowniku skrzynią nic z tym nie zrobią. Nabąkneli również ze może to być uszkodzony sterownik skrzyni biegów. Dziwne jest to że po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Proszę was o pomoc i porady co z tą sytuacją zrobić bo jest to strasznie wkurzające.. Z góry dziękuję! Obawiam się że w Twoim aucie występuje wielowadzie, bo o ile zwłoka przy ruszaniu szczególnie pod wzniesienie to wina rozjechanej adaptacji przez najczęściej zużyte sprzęgło o tyle te wciskanie gazu i brak reakcji brzmi niepokojąco. Uszkodzony multitronic może dawać objawy że wciskasz gaz w podłogę, obroty się podnoszą a auto nie przyspiesza, analogicznie jak przy zajechanym sprzęgle w manualu. Tutaj potrzebna będzie rozszerzona diagnostyka DPF,wtryski,turbo plus adaptacja skrzyni najlepiej ODISem, wtedy coś można wykluczyć, bo gdyby auto wpadałoby w tryb awaryjny przez skrzynie to sypałoby błędami.
Jarek112 Opublikowano 7 Marca Autor Opublikowano 7 Marca 23 godziny temu, Lovely Man napisał(a): A jaki jest przebieg auta? Generalnie te skrzynie nie są najlepszym rozwiązaniem, przekładnia działa jak w skuterze tylko że na mokro w oleju i zamiast paska jest łańcuch, a ich żywotność jest dość ograniczona, podają ok 200 tyś km. Może zużyty być już zespół łańcucha i kół pasowych, nie wiem czy w takim przypadku pojawi się jakakolwiek błąd. Generalnie rada jest jedna: lepiej ich unikać Około 290 tyś. Km. Przed kupnem auta czytałem o tych skrzyniach i tak jak mówisz lepiej ich unikać, ale na początku chodziła na prawdę idealnie i to mnie przekonało do zakupu..
Jarek112 Opublikowano 7 Marca Autor Opublikowano 7 Marca 20 godzin temu, matekboss napisał(a): Obawiam się że w Twoim aucie występuje wielowadzie, bo o ile zwłoka przy ruszaniu szczególnie pod wzniesienie to wina rozjechanej adaptacji przez najczęściej zużyte sprzęgło o tyle te wciskanie gazu i brak reakcji brzmi niepokojąco. Uszkodzony multitronic może dawać objawy że wciskasz gaz w podłogę, obroty się podnoszą a auto nie przyspiesza, analogicznie jak przy zajechanym sprzęgle w manualu. Tutaj potrzebna będzie rozszerzona diagnostyka DPF,wtryski,turbo plus adaptacja skrzyni najlepiej ODISem, wtedy coś można wykluczyć, bo gdyby auto wpadałoby w tryb awaryjny przez skrzynie to sypałoby błędami. No właśnie po wciśnięciu gazu obroty silnika nie podnoszą się jakoś mocno mimo gazu wciśniętego w podłogę. Jak będę miał chwilę to podepnę się programem i sprawdzę silnik jak to wszystko wygląda. Zastanawia mnie tylko czemu po zgaszeniu I odpaleniu wszystko wraca do normy, tak jak by wpadała wlasnie w jakiś tryb awaryjny ale błedów brak, może coś się zawiesza albo któryś sterownik warjuje
matekboss Opublikowano 7 Marca Opublikowano 7 Marca Zapchany DPF na przykład wywala checka na desce dopiero jak jest tak zapchany że aż silnik ma ciężko przepchać spaliny, a do tego momentu zgłasza błędy w sterowniku które można odczytać tylko przez OBD. Jeśli nie ma żadnych błędów zapisanych to może oznaczać że nasi tu byli i są błędy z tablicy DTC usunięte bo może już ktoś walczył z tą usterką i poległ. Przy takich objawach o których mówisz nie ma szans żeby sterownik nie zapisał błędu jeśli nic oczywiście nie było grzebane. A co do samego multitronica to poszła fama z pierwszych generacji 01J/0AN z początku lat 2000, najczęściej były to samochody ściągane z zachodu z pocofanymi licznikami na standardowe 176 tys. km a w pamięci minimum drugie tyle i to wszystko często na fabrycznym oleju więc nie ma co się dziwić że akurat nad Wisłą przyszło tym skrzyniom dokonać żywota. Skrzynie z oznaczeniem 0AW to już inna para gumiaków, bieżnie i łańcuch są z twardszych materiałów i sama ich konstrukcja została poprawiona. Wymiana oleju jest w nich szczególnie ważna bo tam po prostu łańcuch jeździ po bieżni w kąpieli olejowej, jeśli przez zaniedbanie pojawi się opiłek w oleju to dzieje się to samo co na panewkach w silniku i do widzenia.
Lovely Man Opublikowano 8 Marca Opublikowano 8 Marca Właśnie tego że nasi tu byli zawsze obawiam się najbardziej A sprawdziłeś poziom oleju lub serwisowałeś skrzynię lub sprawdzałeś czy w ogóle jest w niej olej?
whyduck1 Opublikowano 8 Marca Opublikowano 8 Marca (edytowane) 8 godzin temu, matekboss napisał(a): Zapchany DPF na przykład wywala checka na desce dopiero jak jest tak zapchany że aż silnik ma ciężko przepchać spaliny, a do tego momentu zgłasza błędy w sterowniku które można odczytać tylko przez OBD. Jeśli nie ma żadnych błędów zapisanych to może oznaczać że nasi tu byli i są błędy z tablicy DTC usunięte bo może już ktoś walczył z tą usterką i poległ. Przy takich objawach o których mówisz nie ma szans żeby sterownik nie zapisał błędu jeśli nic oczywiście nie było grzebane. A co do samego multitronica to poszła fama z pierwszych generacji 01J/0AN z początku lat 2000, najczęściej były to samochody ściągane z zachodu z pocofanymi licznikami na standardowe 176 tys. km a w pamięci minimum drugie tyle i to wszystko często na fabrycznym oleju więc nie ma co się dziwić że akurat nad Wisłą przyszło tym skrzyniom dokonać żywota. Skrzynie z oznaczeniem 0AW to już inna para gumiaków, bieżnie i łańcuch są z twardszych materiałów i sama ich konstrukcja została poprawiona. Wymiana oleju jest w nich szczególnie ważna bo tam po prostu łańcuch jeździ po bieżni w kąpieli olejowej, jeśli przez zaniedbanie pojawi się opiłek w oleju to dzieje się to samo co na panewkach w silniku i do widzenia. Dokładnie, przychylam się do zdania. W moim poprzednim aucie (B7 1.8T) multi zrobiło 320 tys. serwisowany co 50-60 tys, auto oddałem ojcu, nadal jeżdzi, ale bardzo mało, rzedu 3-4 tys/rok. U siostry (B8 2.0 diesel) obecnie około 370 tys. skrzynia serwisowana u Bart-S ciągle hula. Autor mógłby w pierwszej kolejności pokusić się o sprawdzenie/wymianę oleju z filtrem, adaptację sprzegieł, następnie diagnostyka bloków pomiarowych skrzyni (ciśnienia, temperatury, etc) u kogoś kto wie co robić. Polecam Bartka z Wrześni (Bart-S). A przede wszystkim nie słuchać szamanów, czytających ze szklanej kuli. Edytowane 8 Marca przez whyduck1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się