Jump to content
IGNORED

Wysokie korekty na benzynie i trzęsie silnikiem po jeździe na LPG w Audi A4 B8 1.8 TFSI


Go to solution Solved by virus191,

Recommended Posts

Posted

Pacjent A4 B8 1.8 TFSI 2010r CDHB z LPG Prins VSI DI, Nalot 260 000km, przy 200k robiony remont nowe tłoki - przed tym 3L oleju na 100km po mieście (na trasie nie brał wcale oleju)

Po jeździe na LPG na drugi dzień rano auto odpala bez problemu ale szarpie strasznie jak by nie chodził na wszystkie gary. Problem znikał po zejściu ze ssania ale narastał. Obecnie auto czasem nie ma siły jechac i gaśnie nawet na wolnych obrotach. Po paru minutach jest w miarę ok. Jak przełączy się na LPG jest już normalnie - wrócę na chwilę na benzynę jest lepiej ale słabo i nierówno przyspiesza, dużo pali. Problem znika jak dłużej pojeżdżę na Pb - wtedy wszystkie usterki znikają nawet te poranne.

Auto było u gazownika - wyczyszczony reduktor, wtryski, elektrozawory - brak jakichkolwiek zmian. Myślałem, że wtryski LPG po nocy coś puszczają ale jednak nie.

Do czego doszedłem - jeżdżąc na samym PB korekta długoterminowa to aż +30, na LP ok 17-18.
Jeżdżąc na samym Pb wyskakuje błąd P0171, ostatnio doszedł niepotwierdzony błąd P0088.

Po skasowaniu błędów jak wiemy korekty się kasują i wracają objawy - szarpanie, nierówna praca, słaba moc - ale gdy tylko korekta krótkoterminowa wskoczy z 0 na 25% praca silnika się uspokaja, wraca na 0 trzęsie się.

Póki co zamówiłem nowe wtryskiwacze 4szt.

Pierwszy screen - jazda na PB i przełączenie na LPG, na końcu przerwa - usuniecie błedów korekty poszły na 0
IMG_3321.thumb.png.297ba9ae5a7e70eacd74d66c96003727.png

IMG_3322.thumb.png.a1ae97cff43c2230bf885f3bb3ad1e56.png

IMG_3319.png

Posted

Przejedź się na benzynie i sprawdź czy ciśnienie paliwa utrzymuje zadane ,rozgrzane auto

i but na 4. 5 biegu. W prinsie wtryskiwacze benzynowe potrafią się zepsuć jak pompka wysokiego ciśnienia nie potrafi utrzymać zadanego, przegrzewają się bo jest za mały przepływ w trakcie jazdy na gazie. Możesz też mieć coś z masą lub zasilaniem z alternatora

bo troszkę niskie napięcie i czujnik temp. oleju też raczej niemożliwą podaje w porównaniu do temp.cieczy.

Posted

Ciśnienie paliwa trzyma sie równo 14500kPa - jutro robię trasę 450km zrobię dokładniejsze logi. 

Posted

Tak wygląda wykres ciśnienia na trasie 170km tylko na Pb

IMG_3399.png

Posted (edited)

Trzeba podglądu na parametry ciśnienie zadane i rzeczywiste. A jak wyglądają końcówki wtryskiwaczy?

Edited by krzychuG
  • 2 weeks later...
  • Solution
Posted

Wtryski chyba powiedziały papa :) Te dwa z prawej mokre od płynu chłodniczego. Na nowch wszystko wróciło co normy.

IMG_3431.jpeg

Posted

Sprawdź jeszcze czy pompa wysokiego wyrabia, bo jak nie utrzymuje ciśnienia zadanego 

to te nowe też padną w skutek przegrzania podczas jazdy na lpg.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...