Wojciech27 Opublikowano 29 Marca Opublikowano 29 Marca (edytowane) Cześć, mam problem z moim samochodem. Auto zaczęło spalać sporo oleju i sporadycznie dymić, ale objawy są specyficzne. Dymienie pojawia się tylko w określonej sytuacji, gdy dodam mocniej gazu, zmienię bieg na wyższy i ponownie przyspieszę. Wtedy przez chwilę pojawia się jasna chmura dymu. Silnik ma moc i pracuje normalnie. Na zimnym silniku słychać lekkie gwizdanie, szczególnie łatwo to zauważyć przy delikatnym operowaniu gazem, wydaje się, że to dźwięk z turbosprężarki. Zastanawiam się, co może być przyczyną. Edytowane 29 Marca przez Wojciech27
Lovely Man Opublikowano 29 Marca Opublikowano 29 Marca Gwizdanie może wskazywać na nieszczelności i uciekające powietrze przy turbo
Wojciech27 Opublikowano 29 Marca Autor Opublikowano 29 Marca A jakie jest prawdopodobieństwo, że to pierścienie? Czy zużyte pierścienie mogą dawać takie objawy?
Lovely Man Opublikowano 29 Marca Opublikowano 29 Marca Na ile ten przebieg jest wiarygodny w 19 letnim aucie albo które to już 230 tysięcy? Stawiam na turbinę, ściągnij wąż z turbo i zobacz czy jest olej. Żeby sprawdzić szczelność pierścieni trzeba zrobić pomiar kompresji na cylindrach z próbą olejową, jeśli ma rzeczywisty przebieg to dla diesla niewiele. Jeśli turbo gwizda to pewnie gdzieś jest nieszczelność na przewodach turbiny i dlatego ją słychać.
Wojciech27 Opublikowano 29 Marca Autor Opublikowano 29 Marca (edytowane) To jest benzyniak. Okej, spróbuję namówić mechanika. Jeśli chodzi o nieszczelność podobno robili próbę i jest szczelnie. Edytowane 29 Marca przez Wojciech27
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się