gebak Opublikowano Sobota o 17:30 Opublikowano Sobota o 17:30 (edytowane) Dzień dobry, po naprawie głowicy, wymianie rozrządu, wymianie turbo pojawił się problem z przeładowaniem (błąd 16618 - regulacja ciśnienia doładowania przekroczona granica regulacji), auto od ok. 2200 obr./min przyspiesza jakby z lekkim "zachwianiem" (skokowo, a nie z płynną, pełną mocą). Podobno jest to seria - "bez tuningu". Z ważnych informacji auto posiada LPG, kata brak, druga sonda nie jest wyłączona (stąd zapewne wyskakuje 16804 - układ katalizatorów rząd 1 za małą skuteczność). W związku z powyższym i próbą wyeliminowania problemu wymieniony N75 - ale bez zmian. Na tę chwilę jeżdżone, testowane, diagnozowane i logowane tylko na PB (LPG nie używane). Proszę o wyrozumiałość, ale jeszcze nie wiem jak wrzucać logi na forum, więc dołączam je w formie "zrzutów ekranu". Znawcą od czytania logów nie jestem - stąd pytania i prośba o pomoc do Was. Dodam, że podczas przyspieszania (prób drogowych) przy otwartym oknie w granicach ok.2300 obr./min słychać takie lekkie piszczenie / "kwiczenie", ale domyślam się, że to spowodowane jest przekroczeniem prawidłowego ciśnienia doładowania. Po logach, z tego co dostrzegłem i się "wyedukowałem" to widać ewidentne przeładowania ok. 2400 obr. no i to ciśnienie ładowania turbo sporo przekroczone jak na benzynę. Wydaje mi się, że przepływy mas też wyglądają słabo. Ale ciągle się uczę - proszę o Wasze porady - gdzie i od czego zacząć poszukiwania. Nadmienię, że optycznie przeglądałem węże i przewody nie zauważyłem pęknięć, czy przetarć. Prób ciśnieniowych, ani "dymnych" (ze względu na nie posiadanie obecnie do tego narzędzi) nie robiłem. Logi: 2+33: 31+118+20: 31+06+115 : 3+20: 2+115+118: Edytowane Sobota o 17:52 przez gebak
Łukasz13 Opublikowano Sobota o 19:06 Opublikowano Sobota o 19:06 Najpierw trzeba rozwiązać problem przeładowania potem interpretować reszte logów po naprawie. Turbo przeładowuje dość mocno, jeśli n75 było podmienione i nic się nie zmieniło a turbina była wymieniana to może być problem z ustawieniem gruszki, można zrobić 1 loga z 115 z odpieta wtyczka n75.
gebak Opublikowano 12 godzin temu Autor Opublikowano 12 godzin temu (edytowane) Jednak sporo przebija bez N75, ale proszę o weryfikację. Poradę. Co do regulacji sztangi na aucie - to nie będzie łatwo 😕 Dobrze myślę, że trzeba regulować i próbować w teren i tak do skutku ? Z przerwami na wystygnięcie kolektora.. 😉 Poniżej zrzuty raz jako CVS, później się poprawiłem i jest czytelniej. Z góry dziękuję. Edytowane 12 godzin temu przez gebak
Łukasz13 Opublikowano 7 godzin temu Opublikowano 7 godzin temu Sprawdz czy gruszka wogóle pracuje i czy jest szczelna, regulować na aucie można, choć to zadanie tego kto regenerował turbine zeby ustawić to prawidłowo, reklamować i obciążyć za montaż i demontaż turbiny...
gebak Opublikowano 5 godzin temu Autor Opublikowano 5 godzin temu (edytowane) Dziękuję za potwierdzenie interpretacji logów. Co do szczelności i działania gruszki - to było pierwsze co sprawdziłem, jeszcze zanim tutaj napisałem 😉😊 Co prawda bez specjalnych narzędzi : "wężyk i strzykawka" - wnioski gruszka porusza sztangą, a powietrze nie ucieka. Także zgodnie z poradą na początek będzie "konsultacja" z firmą regenerującą turbo. Edytowane 5 godzin temu przez gebak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się