Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ignition lock defective w Audi A4 B8 2.0 TDI CAGC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie i Panie , 

 

 

Posiadam  Audi A4 B8 2010 rok. 2.0 tdi CAGC 120 km.  Niestety jakis czas temu żona miała autem dzwona. Uderzyła w sarne i drzewo -  rozbity przód i bok auta.  

Z racji że z Audi  do tej pory byłem bardzo zadowolony zapadła decyzja o jego naprawie . Szukając cześci do kupna pojedyńczo natknąłem się na zakup  całego auta ( w tym samym kolorze) z bardzo rozbitym tyłem jako dawce  przodu dla mojej Audi. 

 

Dawca ogólnie był jezdny  poduszki niewystrzeliły . Rozbity był  tył  zderzak, klapa , błotniki i dach.  Po podłączeniu komputera nie miał też jakiś większych błędów jedynie jakieś głupoty  typu zamek drzwi , jakieś światełko,  czy jedna z klap  nawiewów. 

Postanowiłem  auto kupić  i przełożyć przód do mnie.

Moja Audi  to wersja biedna  zwykłe lampy, radio concerd,  brak oświtnienia pod drzwiami , brak grzanych foteli  ogólnie golas. 

Auto Dawca  miało już lepsze wyposarzenie  lampy bixenon , tylne lampy ledowe , spryskwiwacze  w zderzaku ,  mmi, nawigacje , elektyczne lusterka kolorowy fis    i wiele innych.

Oba auta miały bardzo zbliżony przebieg  więc wpadłem na ( wtedy tak myślałem ) genialny pomysł   żeby przełożyć cały ten dobrobyt razem z wiązkami i modułami do mojej buty. 

 

Auta zostały rozebrane w środku do gołej blachy  cała instalacja elktyczna, wszystkie moduły  ( ECU, licznik,  BCM1 BCM2 gateway, mmi wzmazniacze , stacyjka, rygiel,  sterownik ESP, sterownik airbag  wszystko ze środka i bagażnika ) zostały przełożone z auta dawcy do mojego . 

Po wielu godzinach pracy moje auto  zostało złożone w całość. Wszystko z nowymi modułami ożyło  i działa problem jakiego niestety nie mogę rozwiązać  jest taki ,że po włączniu zapłonu jest komunikat  : ignition lock defective i przekreślony kluczyk . 

Ogołnie auto adpala, ale  starndardowo było tak że kluczyk klikało  się sekunde w stacyjce i  rozrusznik kręcił sam po czym silnik odpalał . Teraz jak kliknę kluczyk w stacyjce  to ruzrusznik zakręci tylko troszke i dalej nie kręci dopiero jak przytrzymam palcem kluczyk wciśniety w stacyjce to auto odpala.  Dodatkowo po włączeniu zapłonu zniknął komunikat żeby wsisąć sprzęgło  aby uruchomić silnik. i jak chcę kluczyk wyjąć ze stacyjki to muszę kliknąć go dwa razy bo za pierwszym nie puszcza .  

 

moj silnik to 2.0 tdi CAGC, a auto dawcy to CAGA.

ECU zostało zabrane do mojego auta z auta dawcy  i teraz zastanawiam się czy  ECU  od CAGA będzie chciał gadać z moim silnikiem CAGC  bez błedów w sterowniku ?

czy wiązka  i osprzet w komorze silnika w obydwu autach jest taka sama  ?? 

 

ogolnie w tej puszczce na podszybiu gdzie jest ECU  został zamieniony sam seterownik i podpięte z dwie kostki  czerwona i biała z instalacji dawcy .wszystko pod maską  zostało po staremu . 

 

teraz ECU ma kodowanie  jak miał dawca , próbowałem zmienić  kodowanie silnika na  takie jakie miał mój sterownik  ale niestety ECU dawcy  go nie przyjmuje. 

błedy jakie są w całym aucie to :

 

Engine  01 : 4799,7859, 5599

Auto HVAC 08 : 00256 - ale to pewnie przez brak czynnika w układzie

Central Conc. 46 : 03279  Clutch Pedal Switch for Engine Start  (F194) i ten błąd mnie najbardziej zastanawia skąd w komforcie bład od pedału sprzegła 

 

jutro dojedzie do mnie inna stacyjka i  czujnik położeni sprzegła  sprawdze czy ich zamiana coś pomoże. 

 

czy miałby ktoś jakiś  pomysł czemu jest taki problem z odpaleniem auta   ? stawiam flaszkę za pomoc  :)

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...