Ununnil Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu (edytowane) Cześć, wymieniany miałem wahacz prosty na obydwu kołach i tuleje wahacza górnego. Prosty wahacz skręcony poprawnym momentem, pod zwrotnice podstawiłem podnośnik i obciążyłem zawieszenie - dopiero dokręcałem. Podczas jazdy powyżej 65-70km/h przy delikatnym skręcie jak wracam kierownicą do pozycji „0” czuję i nawet widzę że kierownica wraca takim „ząbkowym” ruchem, jakby delikatnie drgała i wracała, gdy jadę wolniej to nie występuje. Miałem problem z dokręceniem górnych wahaczy z odpowiednim momentem bo nie mam specjalnej nasadki/przedłużki żeby się dostać ale chyba się zaopatrzę w coś (jak macie jakieś podpowiedzi jak to dokręcić to proszę o poradę). Prosty dokręciłem zgodnie ze sztuką, górne „na oko” nie za mocno żeby kierownica dało się kręcić i nie było oporów/nie zerwało tulei. Auta nie znosi, kierownica nie jest jakoś mega sztywna, nie drga przy większych Czy przy montażu mogłem coś zepsuć? Musze zrobić zbieżność? Nie zmieniałem położenia końcówek drążka. Dodam, że stojąc w miejscu słyszę jakby szuranie/skrzypienie i podejrzewam, że mocowanie amorka też będzie w niedalekiej przyszłości do wymiany albo nawet ono powoduje ten efekt przeskoku czy mogę się mylić? Edytowane 19 godzin temu przez Ununnil
RaThek Opublikowano 18 godzin temu Opublikowano 18 godzin temu To będzie raczej przekładnia kierownicza czyli tzw. magiel z tego co opisujesz. Sprawdź osłony drążków kierowniczych pod kątem uszkodzeń i czy nie da się jej obrócić od strony przekładni. W razie co mam namiar na spoko gościa od przekładni, mogę podesłać na priv.
Ununnil Opublikowano 18 godzin temu Autor Opublikowano 18 godzin temu 10 minut temu, RaThek napisał(a): To będzie raczej przekładnia kierownicza czyli tzw. magiel z tego co opisujesz. Sprawdź osłony drążków kierowniczych pod kątem uszkodzeń i czy nie da się jej obrócić od strony przekładni. W razie co mam namiar na spoko gościa od przekładni, mogę podesłać na priv. Zrobiłem test i dokręciłem bardzo mocno/na max możliwości górne wahacze i wibracje były gigantyczne podczas skręcania, odpuściłem nakrętki i są o wiele mniejsze. Zastanawiam się czy to nie jest powiązane. Co do osłon to są całe, obrócić się ich nie dało bo przy wymianie wahaczy sprawdzałem.
RaThek Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu No to jeszcze do sprawdzenia łożysko amortyzatora. Podnieś auto i niech ktoś kręci lewo prawo a Ty słuchaj skąd dochodzą dźwięki.
Ununnil Opublikowano 7 godzin temu Autor Opublikowano 7 godzin temu Bardziej martwię się tymi wibracjami/przeskakiwaniem przy skręcaniu niż dźwiękiem. Amorki i tak będę chciał zmienić na bilsteny żeby auto było twardsze to poleci cały komplet z łożyskami. Zastanawiam się tylko co może powodować te dziwne objawy przy skręcaniu podczas jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się