Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z N75 i podciśnieniem w Audi A4 B5 1.9 TDI AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam następujący problem auto zaczęło dymic na siwo I zaczal się wyciek oleju na laczeniu turbiny z kolektorem wydechowym.Turbine wyjąłem dałem do sprawdzenia jest ok problem nie ustąpił po wizycie u mechanika na diagnozę stwierdził uszkodzony n75 i jest teraz zrobione obejście i podcisnienie z zaworkiem kierunkowym bezpośrednio wpięte w gruchę od turbiny na czas do montażu nowego n75. Założyłem 4 orginalne ponoć sprawne n75 i problem wraca zamieniałem już go z drugim bliźniaczym n17 i bez zmian. W momencie podpiecia go prawidłowo znów wali olej I zaczyna dymic na siwo nie mam już pomysłu na to może ktoś miał podobna sytuację? Dodam że podcinienie dochodzi do tego krótkiego króćca zaworu ale z wyjścia out który idzie do gruchy już podcisnienia brak

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, Arnold23 napisał(a):

i jest teraz zrobione obejście i podcisnienie z zaworkiem kierunkowym bezpośrednio wpięte w gruchę od turbiny

Moim zdaniem słaby pomysł.

 

46 minut temu, Arnold23 napisał(a):

Dodam że podcinienie dochodzi do tego krótkiego króćca zaworu ale z wyjścia out który idzie do gruchy już podcisnienia brak

Sprawdź wiązkę elektryczną, może gdzieś jest przerwana. 

Najlepiej za pomocą multimetru sprawdź ciągłość. 

Możesz też sprawdzić czy dochodzi napięcie.

 

Pin nr 1 N75 idzie do pinu 47 ECU.

Pin nr 2 N75 idzie do bezpiecznika S102(15A) a następnie do przekaźnika J322.

 

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
W dniu 29.08.2025 o 11:57, P.Wiśnia napisał(a):

Moim zdaniem słaby pomysł.

 

Sprawdź wiązkę elektryczną, może gdzieś jest przerwana. 

Najlepiej za pomocą multimetru sprawdź ciągłość. 

Możesz też sprawdzić czy dochodzi napięcie.

 

Pin nr 1 N75 idzie do pinu 47 ECU.

Pin nr 2 N75 idzie do bezpiecznika S102(15A) a następnie do przekaźnika J322.

 

Dzięki za podpowiedź miałem narazie tylko stary miernik to na wtyczce do tego 1szego n75 było napięcie 5v więc chyba jest za małe i może zawór jest sprawny a za niskie napięcie i nie otwiera tego elektromagnesu w nim.Dzis sprawdzę tak jak napisałeś po kolei bo znajomy elektryk przyjedzie z odpowiednim miernikiem pozdrawiam i dzięki jeszcze raz 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...