NaTaLka Opublikowano wczoraj o 14:38 Opublikowano wczoraj o 14:38 Cześć, mam problem z moim Audi A4 B8 2.0 TDI (2012 r.). Dołączam filmik, na którym słychać objawy, ale opiszę je też poniżej: Problem pojawia się głównie przy pierwszej jeździe w ciągu dnia na zimnym silniku. Auto wtedy jakby się „przyduszało” – trzęsie się, nie ma mocy, szczególnie na niższych biegach. Po wejściu na wyższe obroty (np. 3 bieg i wyżej) wszystko wraca do normy – moc jest normalna. Na odpalonym silniku przy dodawaniu gazu słychać dziwny dźwięk (słychać go też przy jeździe na 1. biegu albo przy niskich obrotach). Ten dźwięk jest jednak cichy i nie przeszkadza w jeździe, gdy auto już złapie moc. Wykluczam raczej dwumas, bo problem nie występuje później – tylko na zimnym silniku. Ciekawostka: gdy auto stało około 3–4 dni nieużywane, to problem przez ten czas nie występował. Macie może pomysł, co to może być? Myślę o kilku możliwościach: EGR – przycinający się na zimno, wtryski – nieszczelność lub korekty nie w normie, przepływomierz / czujniki – gdy źle odczyty na zimnym, turbo (geometria) – chwilowe przycinanie przy niskich obrotach, ewentualnie poduszki silnika / drgania tylko przy zimnym rozruchu. Czy ktoś miał podobny przypadek w A4 B8 i mógłby podpowiedzieć, w którą stronę iść z diagnostyką? Z góry dzięki za pomoc! B2FE361F-963D-499A-B488-304EDC5E2925.mov
RaThek Opublikowano wczoraj o 17:47 Opublikowano wczoraj o 17:47 (edytowane) 3 godziny temu, NaTaLka napisał(a): Ciekawostka: gdy auto stało około 3–4 dni nieużywane, to problem przez ten czas nie występował. 😂 3 godziny temu, NaTaLka napisał(a): EGR – przycinający się na zimno, wtryski – nieszczelność lub korekty nie w normie, przepływomierz / czujniki – gdy źle odczyty na zimnym, turbo (geometria) – chwilowe przycinanie przy niskich obrotach, ewentualnie poduszki silnika / drgania tylko przy zimnym rozruchu. To może zacznij od sprawdzenia odczytów z czujników temperatury? Edytowane wczoraj o 17:51 przez RaThek
NaTaLka Opublikowano 18 godzin temu Autor Opublikowano 18 godzin temu 10 godzin temu, RaThek napisał(a): 😂 To może zacznij od sprawdzenia odczytów z czujników temperatury? Oczywiście chodzi o to że gdy stał nieużywany to objawy ustały na parę dni jazdy, po czym się ponownie pojawiły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się