Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Pompa wspomagania - jaki powinien być luz na wałku?


Obierek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam pewien problem. Wymieniając rozrząd zauważyłem, że pompa wspomagania ma duży luz na wałku. Tzn wałek nie lata we wszystkie strony tylko można do wyciągnąć i wepchnąć do środka (skok mniej więcej 1-1,5 cm). Moje pytanie jest następujące: Czy taki luz jest normalny czy muszę się liczyć z regeneracją pompy? Bardzo proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki luz występuje w pompach KYB i jest to normalne ponieważ wałek jest na jednym łożysku. Przypuszczalnie masz taką pompę ponieważ w moim AFN-e taka była zamontowana łatwo ją rozpoznasz z boku pompy przykręcony jest dwoma śrubkami metalowy króciec na którym masz założony gumowy wąż łączący zbiorniczek z pompą. Pompy ZF maja dwa łożyska i tam taki luz w ogóle nie występuje. Jak wspomaganie działa prawidłowo a pompa nie cieknie i nie wydaje innych odgłosów typu huczenie itp to jest sprawna. Mogę ci tylko doradzić, że jak planowałbyś wymieniać olej w układzie wspomagania to polecam wymienić tylko na oryginalny z ASO który jest gęściejszy od popularnego zamiennika Febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. W poniedziałek sprawdzę czy mam pompę o której piszesz. Mam nadzieje ze właśnie taką i jest z nią wszystko OK. W każdym razie wspomaganie pracuje wzorowo, nic nie szumi nie stuka nie piszczy.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...